Alfa Romeo 33 Stradale a cucerit Trofeul BMW Group. Premieră mondială BMW 328 Hommage. Primul concurs şi prima licitaţie de motociclete
De-a lungul week-endului trecut, micuţul oraş Cernobbio, aflat pe malul Lacului Como, a devenit centrul pentru pasionaţii de automobile. Concorso d’Eleganza Villa d’Este a reunit o varietate de modele clasice şi prototipuri noi spre bucuria întregii audienţe. Villa Erba a găzduit prezentarea pentru public şi o premieră pentru eveniment – concursul motocicletelor.
O altă noutate a ediţiei din acest an a fost licitaţia organizată sâmbătă seară de RM Auctions, care i-a tentat pe colecţionari cu cele 32 de automobile extraordinare ce au fost expuse.
"Obiectivul nostru a fost să ducem acest eveniment de tradiţie spre un nou teritoriu, dar, în acelaşi timp, să îi conservăm caracterul", a declarat Karl Baumer, preşedintele Concorso d’Eleganza Villa d’Este şi director BMW Group Classic, subliniind motivele ce au stat la baza schimbărilor. "Principala iniţiativă pe care am introdus-o a fost să oferim oamenilor noi şanse de a vizita Concorso prin adăugarea unei a doua zile destinate publicului", a adăugat Baumer. La rândul său, Dr. Jean-Marc Droulers, preşedintele Villa d’Este S.p.A., s-a declarat mulţumit de acest weekend: "Am putut vedea automobile şi motociclete care au darul de a ne accelera pulsul – atât în cadrul restrâns şi exclusivist de la Villa d’Este, cât şi alături de publicul larg la Villa Erba.”
Ca în fiecare an publicul larg a putut să descopere o suită de automobile clasice foarte valoroase, multe produse modele unicat (aşa cum a fost cazul şi celor două modele Alfa Romeo câştigătoare). Audienţa a putut să afle povestea din spatele maşinii – despre inginerul sau carosierul care şi-a pus amprenta pe fiecare model în parte, despre proprietarii pe care automobilul i-a avut de-a lungul timpului, dar şi informaţii generale despre marcă sau contextul istoric.
Juriul a acordat Trofeul Trofeo BMW Group şi laurii "best of show" unui model Alfa Romeo 33 Stradale din 1968, în timp ce tradiţionalul premiu Coppa d’Oro, decis de opţiunile publicului, a revenit unui automobil Alfa Romeo 6C 2500 SS din 1942. Categoria "Concept Cars and Prototypes" (concepte şi prototipuri) a fost câştigată de Aston Martin Zagato care a avut premiera mondială în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Un alt model care şi-a făcut debutul în cadrul evenimentului a fost BMW 328 Hommage, dezvăluit de constructorul bavarez pentru a sărbători a 75-a aniversare a emblematicului model sport BMW 328 din anii ’30.
Trofeul BMW Group în prima ediţie Concorso d’Eleganza Villa d’Este pentru motociclete a fost câştigat de un model american Pierce Four din 1910. După decernarea premiului, directorul general BMW Motorrad Hendrik von Kuenheim a vorbit despre planurile de viitor: "Ne dorim să dezvoltăm acest concurs într-un punct de întâlnire pentru toţi pasionaţii design moto. Acesta se potriveşte atât cu tradiţia mărcii BMW, ca producător de motociclete, cât şi cu pasiunea italienilor pentru motociclete".
Măsura în care tradiţia poate fi sursă de inspiraţie şi impactul potenţial – şi dorit – pe care trecutul îl poate avea asupra designului viitor al automobilelor au fost două dintre punctele principale de pe agenda din acest an a renumitei reuniuni Design Talk, care a stat sub moto-ul "Tradition & Future in Automotive Design". Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design, s-a alăturat designerului-şef Lotus Cars, Donato Coco, şi lui Laurens van den Acker, vicepreşedinte Renault Corporate Design, pentru a vorbi despre designul orientat spre viitor al mărcilor de automobile care au o tradiţie îndelungată.
Concorso d’Eleganaza a fost organizat pentru prima dată în 1929 în aceeaşi locaţie, la Vila d’Este, sub forma unui concurs de frumuseţe pentru modelele vremii. O dată cu implicarea BMW Group în organizarea evenimentului, începând cu 1999, evenimentul şi-a recăpătat gloria de altă dată. A rămas un omagiu pentru cele mai frumoase modele clasice, modele care aparţin unor colecţionari privaţi. Este însă şi orientat către prezent şi viitor prin categoria de concept cars, unele dintre acestea având debutul mondial chiar la Vila d’Este.