● Timo Glock a profitat de strategia inspirată a echipei şi s-a clasat al doilea în cursa de sâmbătă ● Bruno Spengler şi Maxime Martin au reuşit clasări pe locul al treilea după ce au luat startul de pe ultima linie a grilei ● Alte două clasări în puncte pentru modelele BMW M4 DTM ●
Bucureşti/Budapesta. Inginerii şi mecanicii BMW Motorsport şi-a demonstrat încă o dată calităţile în cele două etape desfăşurate la Hungaroring. În ciuda unor rezultate mai puţin inspirate în calificări, Timo Glock (Germania) şi Bruno Spengler (Canada) au încheiat pe locurile al doilea, respectiv al treilea în cursa palpitantă de sâmbătă. Rezultatele celor doi s-au datorat strategiei inspirate, cu intrări foarte devreme la pit stop, ceea ce le-a permis să urce mult în clasament după neutralizarea cu Safety Car. Aceeaşi tactică îndrăzneaţă, cu o oprire la standuri după primul tur, a făcut ca Maxime Martin (Belgia) să reuşească recuperarea a 15 poziţii în cursa de duminică şi să urce pe treapta a treia, primul său podium din această stagiune. Glock şi-a continuat evoluţia bună din ajun şi a fost singurul pilot BMW M4 DTM care a punctat în ambele manşe.
Cursa 1, calificări:
Augusto Farfus, aflat la comenzile Shell BMW M4 DTM, a reuşit cel mai bun rezultat al său din calificările acestui sezon, astfel că a fost al şaselea pe grila de start – cel mai bine plasat pilot BMW. Cel mai rapid tur al său a fost parcurs în 1:32,275. Tom Blomqvist, pilotul BMW Driving Experience M4 DTM, a obţinut o clasare într-a cincea linie a grilei, încheind Top 10. Maxime Martin (SAMSUNG BMW M4 DTM), Timo Glock (DEUTSCHE POST BMW M4 DTM), Marco Wittmann (Red Bull BMW M4 DTM) şi Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) au urmat pe poziţiile a 12-a, a 14-a, a 15-a, respectiv a 17-a.
Cursă:
Augusto Farfus a reuşit un start bun de pe locul al şaselea şi a urcat două poziţii. În al doilea viraj, Maxime Martin s-a acroşat cu Tom Blomqvist – acesta din urmă s-a răsucit şi a coborât mult în clasament. Câteva tururi mai târziu, cursa lui Martin s-a încheiat prematur, după ce modelul SAMSUNG BMW M4 DTM a suferit daune în coliziunea de la start. Abandonul lui Martin a impus o neutralizare cu Safety Car. Spengler şi Glock au decis să efectueze imediat pit stopul obligatoriu, iar această strategie îndrăzneaţă a făcut ca ei să urce treptat în clasament – de la ultimele poziţii după restart până pe podium la final. În contrast, Farfus a fost ghinionist când a fost lovit de un adversar şi a efectuat un tête-à-queue la restart în turul 11. Acest lucru a făcut ca el să retrogradeze în clasament. În turul 27, Blomqvist a fost obligat să-şi ducă maşina, afectată în urma coliziunii de la start, la standuri şi să încheie cursa prematur. În ultimele tururi, Spengler a ieşit victorios din duelul disputat, dar corect cu Mike Rockenfeller (Germania, Audi) pentru podium. Marco Wittmann a încheiat în puncte, pe locul al nouălea. Victoria i-a revenit lui Paul di Resta (Marea Britanie, Mercedes).
Reacţii:
Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): Două clasări pe podium în aceste circumstanţe reprezintă un rezultat incredibil. Am decis o strategic cu pit stop devreme pentru Timo Glock şi Bruno Spengler. Iniţial a părut o cursă foarte dificilă pentru noi după incidentul dintre Maxime şi Tom. Însă, după aceea, am fost norocoşi cu neutralizarea cu Safety Car, care a făcut ca strategia lui Timo şi Bruno să dea rezultate. Felicitări ambilor şi echipelor lor pentru performanţele fantastice. Suntem fericiţi cu aceste puncte, chiar dacă ştim să mai avem mult de muncă în ceea ce priveşte performanţele din calificări şi consistenţa în cursă. Îmi pare foarte rău pentru Augusto, care a mers bine în cursă, dar a fost lovit din plin şi răsucit de un adversar. Felicitări echipei Mercedes şi lui Paul di Resta pentru victorie!
Timo Glock (#18, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM – loc pe grilă: 14, loc în cursă: 2): Nu ne aşteptam ca de pe locul al 14-lea să ajungem până pe al doilea. Fără îndoială, în condiţii normale ar fi fost dificil. Nu am reuşit să trec de Marco la start. Ştiam că pot menţine ritmul, acesta fiind motivul pentru care am decis să fac pit stopul devreme. Nu aveam nimic de pierdut. Am fost norocos să neutralizarea a venit două tururi mai târziu, moment în care, după ce era clar că doar Paul, Bruno şi cu mine oprisem deja, devenea evidentă o posibilă clasare pe podium. Sunt foarte mulţumit cu locul al doilea, dar suntem conştienţi că trebuie să îmbunătăţim ceva în ceea ce priveşte viteza.
Cursa 2, calificări:
În mare parte din cele 20 de minute ale sesiunii, Marco Wittmann a avut cel mai bun timp, după care René Rast (Germania, Audi) l-a depăşit chiar înainte de final. Cu toate acestea, datorită locului al doilea, campionul en-titre din DTM a luat startul din prima linie a grilei pentru prima dată în acest sezon. Cel mai bun timp al lui – 1:34,803 – a fost mai lent cu doar 0,063 secunde faţă de cel de pole position. Timo Glock, Augusto Farfus (Brazilia) şi Tom Blomqvist (Marea Britanie) au reuşi şi ei să intre în Top 10 pe locurile al optulea, al nouălea, respectiv al zecelea. Bruno Spengler şi Maxime Martin au început a şasea manşă a stagiunii de pe ultima linie a grilei – locurile al 17-lea, respectiv al 18-lea.
Cursă:
Marco Wittmann a pierdut o poziţie la start şi a fost pe locul al treilea la trecerea prin primul viraj. Maxime Martin a plecat de la celălalt capăt al grilei şi a optat pentru aceeaşi strategie ca cea folosită sâmbătă de Bruno Spengler. După primul tur a efectuat pit stopul obligatoriu, iar această tactică a dat rezultate graţie tururilor constant rapide. Pe măsură ce ceilalţi piloţi au intrat la standuri, Martin a recuperat loc după loc şi în final a încheiat al treilea. El a reuşit să-şi apere poziţia în faţa lui Nico Müller (Elveţia, Audi) până la final. Ca urmare a recuperării celor 15 locuri, Martin a încheiat pentru prima dată pe podium în acest sezon. Wittmann nu a putut menţine ritmul cu plutonul fruntaş de-a lungul întregii curse, după ce o bucată de polistiren i-a blocat galeria de răcire, obligându-l să se confrunte cu temperaturi ridicate ale uleiului. În ciuda acestui handicap, el se afla pe un loc al şaselea sigur până cu puţin înainte de încheierea cursei, când maşina s-a supraîncălzit şi l-a obligat să abandoneze. După locul secund de sâmbătă, Timo Glock a încheiat al şaptelea. Augusto Farfus, Tom Blomqvist şi Bruno Spengler au trecut linia de sosire pe poziţiile a 12-a, a 13-a, respectiv a 14-a.
Reacţii:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Ca şi sâmbătă, strategia noastră agresivă, cu un pit stop foarte devreme pentru Maxime Martin, ne-a adus o clasare pe podium. Sunt foarte fericit după ghinionul pe care el l-a avut în acest week-end până la un moment dat. Felicitări întregii echipe, care a făcut încă o dată i treabă remarcabilă. Comparativ cu ieri (n.a. sâmbătă), am îmbunătăţit performanţa maşinii noastre. Îmi pare rău pentru Marco Wittmann şi abandonul său târziu. O parte din polistiren s-a blocat în galeria de răcire a maşinii sale pe parcursul cursei. Lipsa aerului de răcire a însemnat că el a avut probleme permanente cu temperaturile. Din păcate, a fost obligat să ducă maşina supraîncălzită în stand. Per total, am obţinut maximum posibil din acest week-end, cu trei clasări pe podium. Dar trebuie să continuăm munca în ceea ce priveşte consistenţa tuturor modelelor BMW şi să facem ca performanţele tuturor maşinilor noastre să fie mai apropiate şi să le stabilizăm la un nivel optim. Vom lucra la acest capitol, concentrându-ne pe cursele de la Norisring, cu particularităţile lor speciale. Felicitări lui René Rast pe prima lui victorie în DTM.
Maxime Martin (#36, SAMSUNG BMW M4 DTM – loc pe grilă: 18, loc în cursă: 3): A fost o cursă dificilă. Nu aveam nimic de pierdut plecând de la capătul grilei. Acesta este motivul pentru care am încercat ceva diferit şi am forţat chiar de la început, în încercarea de a obţine maximum posibil din această cursă. Echipa mea a făcut o treabă fantastică cu anvelopele. Au rezistat până la final şi am putut să merge mereu la maximum. A fost o reacţie bună la ceea ce s-a întâmplat ieri (n.a. sâmbătă).
Clasamente:
Piloţi: 1. René Rast 70p; 2. Lucas Auer 69p; 3. Jamie Green 65p; 4. Mattias Ekström 62p; 5. Gary Paffett 54p; 6. Mike Rockenfeller 54p; 7. Timo Glock 49p; 8. Paul di Resta 45p; 9. Robert Wickens 42p, 10. Nico Müller 33p; 11. Maxime Martin 32p; 12. Marco Wittmann 24p; 13. Edoardo Mortara 21p; 14. Bruno Spengler 17p; 15. Maro Engel 3p; 16. Tom Blomqvist 2p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 135p, 2. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 96p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 95p; 4. Mercedes-AMG Motorsport BWT 90p; 5. Audi Sport Team Phoenix 54p; 6. BMW Team RMR 51p; 7. BMW Team RBM 49p; 8. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 48p; 9. BMW Team RMG 24p.
Constructori: 1. Audi 284p; 2. Mercedes 234p; 3. BMW 124p.