intr-o cursa plina de evenimente si dominata de ploaie pe Nordschleife
BMW Sports Trophy Team Marc VDS a încheiat pe locurile al cincilea şi al şaselea în ultima cursă dinaintea clasicei de 24 de ore de la Nürburgring (Germania). A doua etapă a campionatului de anduranţă VLN a fost dominată de vremea caracteristică din masivul Eifel. Ploaia a început să cadă înaintea calificărilor, ceea ce a făcut ca disputa pentru locurile pe grilă să fie precum o loterie. BMW Sports Trophy Team Marc VDS a avut ghinion cu momentul în care a ales să stabilească cei mai buni timpi şi a început cursa de patru ore de pe locul al 26-lea cu #26 BMW Z4 GT3. Maşina #25 a fost victima unei pene de cauciuc şi a fost obligată să ia startul de la coada grilei, cu un pluton iniţial de 63 de maşini.
Cursa a început pe o pistă uscată, cu Lucas Luhr (Germania), Maxime Martin (Belgia), Markus Palttala (Finlanda) şi Richard Westbrook (Marea Britanie) în maşina #25, iar Dirk Adorf (Germania), Augusto Farfus (Brazilia) şi Jörg Müller (Germania) în maşina #26 reuşind să-şi facăp drum prin pluton şi să urce spre partea superioară a clasamentului. O aversă puternică pornită chiar înainte de jumătatea cursei a făcut ca grila să se amestece din nou, dar BMW Sports Trophy Team Marc VDS a reuşit să treacă şi peste acest moment dificil şi a încheiat cu bine întrecerea. #25 a ocupat locul al cincilea, în timp ce maşina #26 s-a clasat pe poziţia a şasea.
Echipa Walkenhorst Motorsport a înscris şi ea două modele BMW Z4 GT3. John Edwards (SUA) a fost coechipier pe maşina cu numărul de concurs 36 cu Michela Cerruti (Italia) şi Felipe Fernándes Laser (Germania). Cei trei au ocupat un foarte bun loc al şaselea până cu câteva tururi înainte de final, dar au fost obligaţi să se retragă din cursă din cauza unei probleme tehnice. #35 nu a reuşit să ajungă la sosire ca urmare a implicării într-un accident pentru care echipajul nu a fost vinovat.
Victoria în prima cursă din categoria BMW M235i Racing Cup a revenit maşinii "Eifelblitz" înscrisă de Scheid Motorsport. Piloţii Uwe Ebertz (Germania), Michael Schrey (Germania) şi Jörg Weidinger (Germania), care s-au aflat în cockipitul #666, au devansat echipele Adrenalin Motorsport şi MPB Racing, ocupantele locurilor al doilea, respectiv al treilea. La startul întrecerii s-au aflat 21 de modele BMW M235i Racing. Per total, piloţii BMW au obţinut şase victorii de clasă în a 40-a ediţie a cursei DMV de patru ore.
Declaraţii ale piloţilor BMW după cursă:
Lucas Luhr (BMW Sports Trophy Team Marc VDS, #25): Am avut un ghinion teribil în calificări. Imediat după intrarea pe Nordschleife, am suferit o pană de cauciuc şi, pe parcursul celor 20 de kilometri ai buclei, a trebuit să readuc maşina la standuri în aceste condiţii. Cu toate acestea, revenirea din cursă a fost foarte interesantă. Astăzi nu a contat rezultatul final. În aşteptarea cursei de 24 de ore, am vrut să testăm câteva opţiuni de strategie. Cel mai important lucru de astăzi a fost să acumulăm experienţă pentru ceea ce este unul din punctele culminante ale sezonului de anduranţă. Cred că avem un pachet foarte puternic.
Augusto Farfus (BMW Sports Trophy Team Marc VDS, #26): Astăzi, BMW Z4 GT3 a funcţionat bine. Principalul aspect este că am încheiat cursa fără nici un fel de probleme şi am acumulat o experienţă valoroasă pe ploaie. Sunt foarte optimist înaintea cursei de 24 de ore. Înainte de aceasta, privesc cu încredere spre etapa de deschidere a unui nou sezon din DTM, care va avea loc la Hockenheim, week-endul viitor.
Johannes Scheid (Team Principal Scheid Motorsport, BMW M235i Racing): Pentru noi, a fost o primă cursă ideală. Anul acesta, în cadrul categoriei BMW M235i Racing Cup ne confruntăm cu o opoziţie foarte puternică. Cred că sunt cel puţin cinci echipe capabile să câştige curse în această stagiune. Ca atare, nu trebuie să rulezi pe circuit pentru a câştiga. Aceasta face ca acest succes să fie şi mai important. Ca echipă, am reuşit o evoluţie perfectă – iar pe această vreme specifică pentru regiunea Eifel, îţi trebuie şi un pic de noroc.