• Cisco ajută echipele IT să înțeleagă mai bine comportamentul rețelelor și să preîntâmpine problemele, datorită noilor capabilități oferite de inteligența artificială și machine learning.
• Încă de când a fost lansată, în urmă cu doi ani, rețeaua bazată pe intenție de la Cisco a reinventat modul în care sunt construite și gestionate rețelele. Cisco continuă să dezvolte rețeaua, prin intermediul integrărilor multi-domeniu, pentru a oferi securitate end-to-end, segmentare și experiențe simplificate de utilizare a aplicațiilor.
• Noile soluții sunt oferite pe bază de abonament, permițând astfel clienților accesul la inovație continuă.
Cisco prezintă cele mai recente inovații software menite să faciliteze gestionarea și securizarea rețelelor. În prezent, companiile investesc tot mai mult în tehnologii digitale, iar echipele IT nu mai fac față volumului de lucru din ce în ce mai mare. Pentru a ușura această sarcină și pentru a permite departamentelor IT să se concentreze pe livrarea de tehnologii inovatoare, Cisco lansează noi capabilități bazate pe inteligență artificială și machine learning, care să le permită echipelor IT să acționeze rapid și la scară, prin intermediul informațiilor personalizate despre rețea. Ca parte a ofertei lărgite de capabilități, Cisco anunță și lansarea de inovații care permit o gestionare mai eficientă a utilizatorilor și aplicațiilor la nivelul întregii rețele enterprise – de la rețele de tip campus și WAN, la centre de date și IoT.
Echipele IT se confruntă, în prezent, cu o provocare majoră. Potrivit 451 Research, aproape două treimi dintre organizații declară că echipele IT se confruntă cu un volum crescut de lucru. De cealaltă parte, însă, creșterea numărului de angajați din acest departament în următorul an este o opțiune doar pentru aproximativ o treime dintre companii. În același timp, într-un mediu concurențial globalizat, niciodată nu a fost mai important pentru departamentul IT să livreze experiențe digitale complete. Reducerea decalajului dintre nevoile companiei și resursele disponibile necesită o automatizare a rețelei și instrumente de analiză inovatoare, susținute de date concrete, dar și de inteligența artificială și de machine learning.
Cisco este lider în networking și securitate și colectează unele dintre cele mai complexe și precise seturi de date telemetrice din industria IT. Cisco valorifică noile capabilități software concepute pentru a utiliza date anonimizate și agregate care, combinate cu expertiza de 35 de ani a Cisco în construirea de rețele, au ca rezultat soluții inteligente ce permit departamentului IT să lucreze mult mai eficient.
Noile capabilități oferă echipelor IT:
• Mai multă vizibilitate: Două rețele nu sunt niciodată la fel. Mediile organizaționale se schimbă constant. Cisco adună continuu date relevante din rețelele locale și le corelează cu datele agregate anonimizate pentru a crea structuri de referință extrem de bine individualizate. Aceste structuri de referință se schimbă și se adaptează constant, pe măsură ce numărul de dispozitive, utilizatori și aplicații evoluează, iar mediile organizaționale se modifică.
• Înțelegere mult mai bună a rețelei: Complexitatea rețelelor a depășit gradul de procesare de care este capabilă ființa umană. Cisco utilizează tehnologii machine learning pentru a corela cantitatea imensă de date din rețea cu datele extrase din structurile de referință, pentru a determina problemele care ar putea avea cel mai mare impact asupra rețelei. Acest sistem îmbunătățește relevanța problemelor și avertizează personalul IT referitor la problemele care contează cel mai mult. De asemenea, procesul relevă tendințe și tipare, în așa fel încât departamentele IT pot să identifice orice situație înainte ca aceasta să devină o problemă reală.
• Acțiuni ghidate: Cisco utilizează algoritmi machine reasoning și fluxuri de lucru automatizate pentru a executa etapele logice de soluționare a problemelor, aceleași pe care le-ar parcurge și un inginer calificat. Acest mod de lucru ajută echipele IT să detecteze probleme și vulnerabilități, să analizeze cauza principală și să ia măsuri de corecție mai rapid ca niciodată.
„Pe măsură ce ritmul schimbării și al diversității mediului organizațional continuă să evolueze rapid, Cisco și-a asumat simplificarea continuă a soluțiilor pe care le oferim”, a declarat Scott Harrell, Senior Vice Președinte și General Manager al Cisco Enterprise Networking Business. „Inteligența artificială și tehnologia machine learning dau posibilitatea companiilor să discearnă eficient care probleme au nevoie de prioritizare, devenind mai agile și mai proactive. Aceste metode vor avea un impact profund asupra operațiunilor la nivel de rețea și asupra echipelor IT care le realizează. La Cisco, ne pregătim pentru rețelele și forța de muncă a viitorului, cu ajutorul automatizării și datelor utilizate”.
Reducerea complexității prin intermediul rețelei multi-domeniu
Pentru a-i ajuta pe clienți să simplifice complexitatea IT fără precedent din prezent, Cisco construiește o arhitectură care acoperă fiecare nivel al rețelei bazate pe intenție – campus, sucursală, WAN, IoT, data center și cloud. Cisco a creat soluții optimizate care răspund nevoilor unice ale fiecăruia dintre aceste domenii. Cisco lansează astăzi noi integrări, astfel încât utilizatorii să aibă o experiență sigură, consistentă, indiferent de locul, momentul sau modalitatea prin care se conectează. Noile integrări permit:
• Segmentarea rețelei: Integrarea Cisco SD-Access cu Cisco SD-WAN și Cisco Application Centric Infrastructure (ACI) permite echipelor IT autorizarea facilă a utilizatorilor și dispozitivelor la nivel de campus, sucursale, centru de date și rețele cloud, chiar și atunci când utilizatorii și aplicațiile se schimbă. Datorită acestei segmentări, departamentul IT va putea să protejeze datele sensibile și aplicațiile critice de accesul neautorizat.
• Experiență simplificată de utilizare a aplicațiilor: Cisco realizează schimbul automat de aplicații între centrul de date și rețeaua WAN, permițând rețelei să selecteze cea mai bună cale și să prioritizeze traficul, chiar dacă aplicațiile sunt mutate sau schimbate. Acest lucru le permite echipelor IT să crească performanța aplicațiilor atât în companie, cât și în sucursale.
• Securitate extinsă: Cisco este lider în industria de securitate cibernetică și valorifică inovațiile în materie de securitate în toate domeniile. Prin extinderea funcționalităților de detecție a amenințărilor în traficul criptat la nivelul cloud-ului public și prin protejarea rețelelor campus, WAN și de la nivelul sucursalelor împotriva amenințărilor, Cisco oferă securitatea end-to-end de care clienții au nevoie.
Ecosistemul Cisco este cel care conduce inovația
Pe măsură ce rețeaua devine din ce în ce mai ușor programabilă, ecosistemul de parteneri și dezvoltatori al Cisco a devenit crucial pentru stimularea inovației. Pentru a ajuta organizațiile să țină pasul cu ritmul schimbării, Cisco DevNet, programul Cisco dedicat dezvoltatorilor, a lansat inițiative susținute de aceste comunități pentru a facilita accesul la tehnologia de rețea. Acest lucru include punerea la dispoziție pentru dezvoltatori de resurse din domeniul machine learning și al inteligenței artificiale, care conțin cazuri de utilizare și resurse pentru a crea noi aplicații. Cisco DevNet Automation Exchange conține o gamă variată de coduri aplicabilă tuturor cazurilor de utilizare pentru rețeaua automatizată, iar platforma Cisco DNA Center ajută profesioniștii în rețelistică și dezvoltatorii de software să creeze noi aplicații și integrări.
Disponibilitate, licențiere și servicii
• Cisco AI Network Analytics va fi parte din Cisco DNA Assurance și va fi disponibilă în următoarea versiune Cisco DNA Center, începând cu vara anului 2019. Capabilitățile Cisco AI Network Analytics vor fi incluse în licența software Cisco DNA Advantage.
• Integrările de rețea multi-domeniu vor fi disponibile odată cu următoarea versiune a Cisco DNA Center, începând cu vara anului 2019. Aceste integrări vor fi incluse în licența software Cisco DNA Advantage.
• Cisco Customer Experience pentru soluțiile Cisco DNA accelerează implementarea soluțiilor de generație următoare pentru rețeaua bazată pe intenție, reducând riscurile și întreruperile. Portofoliul de servicii al Cisco Customer Experience include consultanță din partea experților, exemple de bune practici și instrumente inovatoare pentru a-i ajuta pe clienți să aibă o tranziție ușoară și securizată. De asemenea, acestea le permit să inoveze mai rapid, să rămână competitivi, să își crească valoarea și să obțină ROI mult mai rapid.