Reţeaua de producţie BMW Group include 10 fabrici de automobile şi un centru pentru motociclete (Berlin – 110,125 unităţi produse în 2013). Suplimentar, automobile sunt produse în pareneriat cu două fabrici externe: Magna Steyr Fahrzeugtechnik (Austria) pentru MINI Countryman şi MINI Paceman şi VDL Nedcar Born pentru MINI 3 uşi şi MINI 5 uşi.
La acestea se aduagă 7 centre de asamblare finală (CKD) pentru automobile şi motociclete care deserversc pieţe specifice, operate direct de BMW Group sau prin parteneri. Acestea sunt în Tailanda, Rayong (MINI şi BMW – 8800 unităţi în 2013, BMW Motorrad – 168 unităţi în 2013), India, Chennai (MINI şi BMW – 6216 unităţi), Rusia, Kaliningrad (BMW – 23425 unităţi), Egipt, Cairo ( BMW – 1992 unităţi în 2013), Indonezia, Jakarta (BMW – 2448 unităţi în 2013), Malaezia, Kulim (8544 unităţi în 2013) şi Brazilia, Manaus (BMW Motorrad – 4944 unităţi în 2013).
Producţia este completată cu 4 uzine de motoare. Acestea sunt BMW Group München, centrul de expertiză pentru motoare pe benzină, BMW Group Steyer Austria, centrul de expetziză pentru motoare diesel, Hams Hall – UK, motoare BMW şi MINI de 4 clindri şi Shenyang, China în joint venture cu Brilance Automotive care deserveşte producţia pentru piaţa Chineză. La acestea se adaugă şase fabrici de componente din care patru sunt în Germania (Eisenach, Landshut, Wackersdorf şi Dingolfing), una în Marea Britanie (Swindon, pentru componente MINI) şi una în Statele Unite (Moses Lake – fibră de carbon).
Centrele de producţie automobile
Uzina BMW Group din München
Înfiinţată în 1922, uzina din München este considerată principalul centru de producţie din cadrul BMW Group. Iniţial, uzina a produs motociclete şi motoare de avion BMW; fabricarea de automobile a început în 1952. De atunci, peste 9,3 milioane de automobile au părăsit liniile de asamblare. În prezent, uzina combină forţa inovatoare şi experienţa inginerească superioară cu pasiunea a circa 7250 de angajaţi ce provin din peste 50 de ţări. Este situată în nordul oraşului München, în imediata vecinătate a sediului central al BMW Group, a Muzeului BMW, a BMW Welt şi a Centrului de Cercetare şi Inovaţii FIZ. În prezent, aproximativ 950 de automobile ies zilnic de pe liniile de asamblare, printre care modele din gamele BMW Seria 3 Sedan, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupé şi BMW M4 Coupé. De-a lungul timpului, pe lângă fabricarea automobilelor, producţia de motoare a fost una din competenţele principale ale uzinei din München. Zilnic, aici sunt produse peste 2.000 de motoare. Gama de motoare cuprinde propulsoare BMW pe benzină cu trei, patru, opt şi 12 cilindri, motoare BMW diesel cu şase cilindri, precum şi motoarele de înaltă performanţă cu şase şi opt cilindri pentru modelele BMW M.
Uzina BMW Group din Dingolfing
Uzina BMW din Dingolfing este una dintre cele mai mari centre de producţie pe care BMW Group le deţine la nivel mondial. În fiecare zi, aproximativ 1500 de automobile din gamele BMW Seria 3, 4, 5, 6 şi 7 părăsesc linia de asamblare de la Uzina Auto 2.4. În prezent, uzina deţine o forţă de muncă permanentă de aproximativ 17500 de angajaţi, precum şi 800 de stagiari. Pe lângă producţia principală de automobile, aici se realizează şi componente precum componente de caroserie la presă, scaune, dar şi subansamble pentru şasiuri şi sisteme de transmisie. Datorită experienţei remarcabile a atelierului de caroserii în procesarea aluminiului şi numeroşilor ani de experienţă în construcţia transmisiilor alternative, uzina BMW din Dingolfing furnizează fabricii din Leipzig componentele principale pentru noile modele BMW i, precum acumulatori de înaltă tensiune, e-transmisii şi structura eDrive. De asemenea, graţie experienţei mari în prelucrarea aluminiului, uzina produce caroseriile brute pentru Rolls-Royce.
Centrul logistic al uzinei – o unitate de stocare şi punct de transbordare de mari dimensiuni, furnizează componente şi echipamente BMW originale către reţeaua globală de dealeri BMW şi MINI.
BMW Plant Leipzig, Production of BMW 2 Series Active Tourer, Assembly finish (07/2014)
Uzina BMW Group din Regensburg
În anii ’80, când BMW Seria 3 a devenit un succes excepţional, capacităţile de producţie ale BMW Group au fost extinse, astfel că s-a luat decizia de a pune bazele unei locaţii în Regensburg, a cărei producţie a început în 1986. În prezent, uzina BMW Group din Regensburg are aproximativ 9.000 de angajaţi şi produce zilnic circa 1100 de automobile BMW. De când uzina şi-a început activitatea, aproximativ 5,5 milioane de automobile au părăsit linia de asamblare. Portofoliul de produse include modele din gamele BMW Seria 1 (cu trei şi cu cinci uşi), BMW Seria 3 Sedan, BMW M3 Sedan, BMW Seria 4 Cabriolet şi BMW Z4 Roadster.
Uzina BMW Group din Leipzig
Situată în Leipzig, locaţia BMW Group este una dintre cele mai moderne uzine de automobile din lume, un reper important în dezvoltarea durabilă. Fabrica de la Leipzig stabileşte noi standarde şi prin structura şi arhitectura clădirii: atelierul de caroserii, vopsitoria şi linia de asamblare sunt grupate sub un singur acoperiş, aranjate precum razele unei stele în jurul clădirii centrale al cărei design premiat a fost conceput de Zaha Hadid. O altă particularitate specială este planul de nivel al halei de asamblare: datorită structurii sale de pieptăn, componentele de la furnizori pot fi aduse la linia de asamblare direct din exterior şi în secvenţa de producţie (Just in sequence). Din martie 2005, Leipzig a produs automobile BMW pentru clienţii din toată lumea, capacitatea sa zilnică de producţie este de 740 de automobile. La Leipzig, BMW Group nu produce doar automobile convenţionale, ci şi automobile cu propulsie electrică şi caroserie CFRP. Gama de produse a uzinei cuprinde modele din gamele BMW Seria 1 (5 uşi), BMW Seria 2 Coupé, BMW Seria 2 Cabriolet, BMW Seria 2 Active Tourer, BMW X1, BMW i3 şi BMW i8. Prin producţia modelelor BMW i, locaţia a dus dezvoltarea durabilă la următorul nivel: consumul specific de apă a fost redus cu 70%, consumul de energie cu 50%. În prezent, uzina BMW Group din Leipzig are peste 4000 de angajaţi.
Uzina BMW Group din Spartanburg (SUA)
Construit la Spartanburg, în statul american Carolina de Sud, uzina BMW Group este cel mai de succes exemplu al strategiei "producţia urmează piaţa". De la inaugurarea uzinei în 1994, aceasta a produs peste 2,6 milioane de automobile BMW pentru clienţii din întreaga lume. În prezent, Spartanburg produce următoarele modele: BMW X3, X5, X5 M, X6, X6 M şi BMW X4. Mai mult, este de aşteptat ca în viitorul apropiat, tot în această locaţie, să înceapă producţia unei versiuni hybrid BMW X5. Peste 8000 de angajaţi lucrează în cadrul fabricii BMW Group din Spartanburg, iar producţia zilnică este de aproximativ 1100 de automobile. O dată cu confirmarea investiţiei de extindere a fabricii pentru viitorul BMW X7, numărul de automobile produse va creşte la 450000 unităţi.
Uzina BMW Group din Rosslyn (Africa de Sud)
Situată în apropiere de Pretoria, uzina din Rosslyn a fost prima locaţie externă a BMW Group, aşa cum este în prezent. A fost inaugurată în 1973, iar până în 1996 a produs toate gamele de modele BMW pentru piaţa locală. După deschiderea producţiei sud-africane pentru exportul pe alte pieţe, locaţia a fost extinsă succesiv, până în 1997, într-o uzină completă pentru producţia BMW Seria 3 Sedan. În prezent, peste 3200 de oameni lucrează la Rosslyn şi produc BMW Seria 3 Sedan atât pentru piaţa locală, cât şi pentru export.
BMW Brilliance Automotive Shenyang (China / joint-venture)
Din 2004, automobilele BMW ies de pe linia de asamblare a locaţiei din Shenyang, în nord-estul Chinei. Uzina din Shenyang funcţionează în cadrul unui joint-venture cu Brilliance China Automotive Holdings Limited şi produce automobile exclusiv pentru piaţa chineză. Locaţia de producţie din Shenyang cuprinde două uzine aflate în provincia Liaoning: Dadong (la nord-est de Shenyang), care fabrică BMW Seria 5 cu ampatament lung, şi Tiexi (la vest de Shenyang), care a fost inaugurată în 2012 şi care produce automobile din gamele BMW X1, BMW Seria 3 cu ampatament lung, BMW Seria 3 Sedan şi modele pentru marca ZINORO. O altă parte a complexului de producţie din Shenyang este uzina independentă de motoare, care furnizează propulsoare ambelor fabrici de automobile, Dadong şi Tiexi. Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive a investit un miliard de euro în construcţia uzinei Tiexi şi în extinderea Dadong (încheiată la finalul anului 2011).
Uzina BMW Group din Oxford (Marea Britanie)
Oxford este piesa centrală a triumviratului de producţie din Marea Britanie, care mai include uzinele din Swindon şi Hams Hall. În prezent, uzina din Oxford produce modelele MINI Hatch, MINI Cabriolet, MINI Clubman, MINI Clubvan, MINI Roadster şi MINI Coupé. Succesul mărcii MINI se reflectă şi în dezvoltarea pozitivă a locaţiei din Oxford cu începere din 2001: atunci, aproximativ 2400 de angajaţi produceau zilnic aproape 300 de automobile MINI, într-un singur schimb. În prezent, uzina are aproximativ 4000 de angajaţi care produc până la 1000 de automobile MINI pe zi, în trei schimburi. Per total, peste trei milioane de automobile MINI au părăsit linia de asamblare până acum. Din 2000, BMW Group a investit 1,75 miliarde de lire sterline în uzinele sale din Marea Britanie. Doar între 2012 şi 2015, BMW Group a realizat o investiţie de 750 de milioane de lire sterline în locaţiile sale de producţie din Regatul Unit, de la Oxford, Swindon şi Hams Hall.
Uzina BMW Group din Araquari (Brazilia)
În decembrie 2013, BMW Group a organizat ceremonia de inaugurare a construcţiei unei noi uzine, la Araquari (statul Santa Catarina), în sudul Braziliei. Noua locaţie din Brazilia, care a intrat în funcţiune în septembrie 2014, reprezintă un element important în reţeaua internaţională de producţie a BMW Group, contribuind semnificativ la creşterea profitabilă şi echilibrată global a concernului. Infrastructura de producţie cuprinde secţiile de caroserii, vopsitorie şi asamblare. Capacitatea de producţie planificată este de până la 30000 de automobile pe an, iar portofoliul de produse include gamele de modele MINI Countryman, BMW Seria 1 (5 uşi), BMW Seria 3 Sedan, BMW X1 şi BMW X3. În total, locaţia de producţie din Araquari va crea aproximativ 1300 de locuri de muncă. În 1995, BMW Group a fondat propria reţea naţională de vânzări, după care – în 1999 – a urmat înfiinţarea companiei de servicii financiare pentru Brazilia. Din 2009, BMW Group produce motociclete la Manaus (Brazilia).
Uzina BMW Group din San Luis Potosí (Mexic / în prezent în construcţie, startul producţiei: 2019)
În iulie 2014, BMW Group a anunţat că va construi o nouă uzină în imediata vecinătate a oraşului mexican San Luis Potosí, aflat în statul cu acelaşi nume. Prin această decizie, concernul demonstrează încă o dată că implementează constant principiul creşterii echilibrate la nivel global. De-a lungul anilor următori, BMW Group va investi un miliard de dolari în noua locaţie de producţie. Pe parcursul primului an de producţie – 2019 -, aproximativ 1500 de angajaşi vor lucra la uzină. Modele BMW ce vor fi produse la San Luis Potosí vor fi anunţate ulterior. În Mexic, BMW Group deţine o companie naţională de vânzări încă din 1994.
Uzina Rolls-Royce din Goodwood (Marea Britanie)
La uzina de producţie Rolls-Royce din Goodwood, aproximativ 1000 de angajaţi experimentaţi realizează automobile Rolls-Royce în funcţie de cerinţele individuale ale clienţilor. Producţia cuprinde modelele Rolls-Royce Phantom, Phantom Drophead Coupé, Phantom Coupé, Ghost şi Wraith. Tradiţia îndelungată în producţia manufacturieră a automobilelor este completată de instrumente şi tehnologii revoluţionare de mare precizie, toate acestea asigurând un nivel inegalabil al calităţii.
{mosloadposition user9}