în 2013
Winmarkt, cea mai extinsă rețea de centre comerciale din România, proprietate a grupului italian IGD – Immobiliare Grande Distribuzione – (grup listat la bursa din Milano cu o valoare a portofoliului de 1,9 miliarde euro) dă publicității rezultatele obținute în semestrul I din 2013, precum și detalii despre strategia de investiții 2012-2015, aflată în derulare.
Beneficiind de o vizibilitate și o facilitate de acces excelente, situate la km zero în fiecare oraș, centrele comerciale Winmarkt au înregistrat în primele 6 luni ale anului 2013 o medie lunară a traficului de peste 2,6 milioane de vizitatori, medie ce se încadreaza în valorile stabile obținute în ultimii 5 ani – o medie anuală de 33 milioane vizitatori în întreaga rețea.
Gradul de ocupare al centrelor comerciale Winmarkt este de 85%, împărțit în proporții aproximativ egale, între comercianții locali, naționali și internaționali, precum Carrefour, Billa, dm drogerie markt și H&M, pentru a asigura un mix comercial atractiv, calibrat în funcție de oraș și de puterea de cumpărare locală.
Rețeaua compusă din 15 centre comerciale situate în centrul a 13 orașe, cu o suprafață net închiriabilă (GLA) de 88.200 m², a încheiat anul financiar 2012 cu o cifră de afaceri de 11,3 milioane euro și un profit net de 5,8 milioane euro. În semestrul I din 2013, Winmarkt a realizat o cifră de afaceri de 5,3 milioane euro și a continuat procesul de modernizare a centrelor comerciale, concomitent cu reorganizarea spațiilor interioare, în vederea introducerii unor retaileri internaționali, 6 noi deschideri fiind programate în următoarele 12 luni.
În acest sens, IGD a aprobat un buget de investiții în valoare de 12,5 milioane euro pentru perioada 2012-2015, sumă care este investită într-un proiect ce vizează modernizarea centrelor comerciale Winmarkt, extinderea suprafeței închiriabile, precum și optimizarea fluxului de vizitatori.
“Strategia noastră este de a pregăti portofoliul și de a-i spori potențialul, în noile condiții de piață și în perspectiva anilor ce urmează”, declară Antonio Di Berardino, CEO Winmarkt, referindu-se la planul de investiții pentru modernizarea portofoliului Winmarkt.
“Anul acesta am activat un buget de investiții de aproximativ 5 milioane de euro, finanțat în întregime din fonduri proprii, acționarii confirmând capacitatea de autosusținere a planului de investiții, fară a afecta gradul de îndatorare al companiei, care la acest moment este zero.“, explică CEO-ul Winmarkt. “Pentru noi este un motiv de satisfacție să reinvestim o parte semnificativă a profitului în clădirile existente în centrul orașelor – de mărime medie – în care ne aflăm, pentru că ascestea reprezintă parte din experiența de viață a comunității și un element important al economiei locale.”, încheie Antonio Di Berardino.
{mosloadposition user9}