Două victorii, un loc secund şi o clasare pe poziţia a treia pentru originalul britanic în cel mai recent studiu privind valoarea reziduală a modelelor de pe piaţa germană. Studiul este prezentat de publicaţia “Focus Online”.
„Germania, alături de faptul că este cea mai importantă piaţă de automobile din Europa, este şi o sursă importantă de automobile second hand pentru piaţa locală. De aceea urmărim cu atenţie aceste studii şi le considerăm importante şi pentru România”, a explicat Dan Buhoci, expert BMW Group România, Divizia automobile reulate.
Bucureşti/München. Încă o dată, numeroase modele ale mărcii premium din Marea Britanie au obţinut clasări fruntaşe în lista “2016 Residual Value Giants” publicată de “Focus Online”. Rezultatul reflectă combinaţia unică de plăcere a condusului, design expresiv şi calitate premium pe care o oferă automobilele MINI. Două victorii la clasă, precum şi câte o clasare pe locul al doilea şi al treilea subliniază valoarea de revânzare remarcabilă pe care o oferă marca. MINI One cu trei uşi la categoria Automobile Compacte şi MINI One D Countryman în categoria miniSUV-urilor s-au dovedit a fi modelele cu cea mai bună valoare de revânzare în segmentele respective. În clasa cabrioletelor, locul al doilea a revenit MINI Cooper Cabriolet, în timp ce MINI One Cabriolet s-a clasat pe poziţia a treia.
„Germania, alături de faptul că este cea mai importantă piaţă de automobile din Europa, este şi o sursă importantă de automobile second hand pentru piaţa locală. De aceea urmărim cu atenţie aceste studii şi le considerăm importante şi pentru România”, a explicat Dan Buhoci, expert BMW Group România, Divizia automobile reulate.
Actualul clasament “Resale Value Giants” ce include 15 categorii de automobile se bazează pe analizele realizate de Bähr & Fess Forecasts, institut de cercetare a pieţei ce are sediul în Saarbrücken, care ia în considerare stabilitatea valorii actualelor automobile noi de-a lungul următorilor patru ani. Pe lângă faptul că se referă la criterii specifice precum preţul de achiziţie, proprietăţile automobilului, imaginea mărcii şi calificativele la testele comparative şi sondajele în rândul clienţilor, specialiştii şi-au bazat previziunile şi pe factori generici precum calitatea concurenţilor din segment şi dezvoltări generale pe piaţa auto.
MINI One cu trei uşi (75 kW/102 CP; consum mediu mixt: 4,8-4,7 l/100 km) şi MINI One D Countryman (66 kW/90 CP; consum mediu mixt: 4,2 l/100 km) este estimat că îşi vor păstra foarte bine valoarea pe piaţa automobilelor rulate. Specialiştii de piaţă estimează că acestea vor avea o valoare reziduală de 59,5%, respectiv de 57% din actualul preţ de achiziţie la revânzare peste patru ani. Modelul care a ocupat locul al doilea în segmentul său, MINI Cooper Cabriolet (100 kW/136 CP; consum mediu mixt: 5,1-4,9 l/100 km), a obţinut şi el o estimare excelentă privind valoarea reziduală, 56,5 procente.
În ceea ce priveşte pierderea de valoare în termeni absoluţi, MINI One Cabriolet (75 kW/102 CP; consum mediu mixt: 5,2-5,0 l/100 km) se clasează pe locul al treilea în segmentul său, cu o valoare reziduală de 56,5%.
Comparaţia valorii reziduale oferă potenţialilor cumpărători de automobile noi un indiciu important atunci când iau decizia de achiziţie: în fond, pierderea valorii este un factor de cost semnificativ. În ceea ce priveşte conducătorii MINI, automobilelor lor nu doar că le oferă un consum redus, ci şi un nivel foarte înalt al stabilităţii valorii. De mai mulţi ani, modelele mărcii premium din Marea Britanie s-au clasat cu regularitate printre “Resale Value Giants”.