Context
Mediul online trebuie exploatat scoțând în evidență adevăratul lui potențial. În acest moment, mediul online pune la dispoziția marketerilor foarte multe variante de promovare. Webdigital împreună cu Standout își doresc să atragă atenția și mai mult asupra mediului online și asupra instrumentelor deștepte de promovare care pot fi utilizate pentru poziționarea unui brand pe locul I în mintea consumatorilor.
Remarketing-ul permite afișarea unor reclame utilizatorilor care au vizitat cel puțin o dată un anumit website.
Această tactită vizează identificarea audienței relevante în funcție de comportamentul utilizatorului și de interesul acestuia pentru produsele, serviciile sau categoria de conținut descrise pe o anumită pagină din cadrul website-ului vizitat.
Provocare
Obiectivele proiectului au fost:
- popularizarea tacticilor de remarketing
- fidelizarea cititorilor reflectată prin creşterea timpului pe blog
- fidelizarea cititorilor reflectată prin scăderea bounce rate-ului (cât la sută din utilizatori părăsesc blogul fără să viziteze o a doua pagină)
- menţinerea atenţiei cititorilor asupra blogurilor de interes
Strategie şi implementare
Webdigital şi Standout au lansat o campanie ce a pus în lumina reflectoarelor tacticile de remarketing – unul dintre instrumentele de marketing online. Propunerea pentru blogeri a fost o campanie de remarketing pe o perioadă de 3 săptămâni administrată de către agenția Webdigital, prin care aceştia au fost sprijniţi să-şi fidelizeze cititorii.
Astfel, în perioada 20 Noiembrie – 10 Decembrie 2012, 10 blogeri au fost de acord ca blogurile lor să fie parte din această campanie.
Cei care au acceptat provocarea au fost:
- www.bookaholic.ro
- www.buhnici.ro
- www.clickio.ro
- www.digitalsport.ro
- www.imperatortravel.ro
- www.laviniabiberi.com
- www.motivonti.ro
- www.nwradu.ro
- www.petreanu.ro
- www.umbluliber.com
Rezultate
- 10 blogeri implicaţi
- 3 săptămâni de remarketing
- 2.366.600 afişări
- 5.896 click-uri
- 5.896 de utilizatori de calitate reîntorși pe blogurile favorite
Impresiile celor implicaţi
Petru Stratulat, realizator programe la Radio Guerrilla și deținător al blogului //www.umbluliber.com/ spune: „Cititorii mei au fost parcă mai veseli. Mă sunau sau îmi trimiteau email-uri uimiţi că văd banner-ul meu pe Youtube, 9gag şi altele asemenea”.
„Au început să-mi dea mesaje, să-mi trimită print screen-uri, să-mi dea sms-uri şi să mă sune ca să mă anunţe că au găsit reclame cu mine pe tot felul de site-uri. Statistic vorbind, cititorii au stat mai mult pe site. Şi au devenit, parcă, mai prietenoşi. Au devenit mai comunicativi”, precizează Ariel Constantinof, unul dintre deținătorii blogului //www.motivonti.ro/.
„În mare am vrut să le arăt cititorilor mei că pot avea încredere în mine și în ceea ce recomand eu pe blog, fidelizându-i astfel prin această campanie de remarketing. Pe de altă parte, pot spune că a fost și pentru mine un experiment ce m-a făcut să-mi stabilesc și alte obiective pentru blog în următoarea perioadă. Mulțumesc mult și echipei Webdigital care m-a ghidat mereu pe drumul cel bun și încurajat și susținut”, povestește Lavinia Biberi, deținătoarea blogului //laviniabiberi.com/.
George Buhnici, deținătorul blogului //www.buhnici.ro/ spune „Mulțumesc pentru campanie. Sunt bucuros că am încercat remarketing-ul”.
Vlad Petreanu, deținătorul blogului //www.petreanu.ro/ și realizatorul emisiunilor de dimineață de la Radio Europa FM spune „A fost fun, mulțumesc, am primit tot soiul de semnale mai mult sau mai puțin mirate”.
„Am reuşit să popularizăm această metodă de segmentare comportamentală şi de livrare a mesajelor către audienţa relevantă prin acest proiect. Totodată mă bucură deschiderea de care a dat dovadă comunitatea blogerilor pentru realizarea acestei campanii, care poate îndeplini obiective concrete şi care poate fi dezvoltată cu bugete începând de la câteva sute de euro. Campania a fost un real succes, a adunat păreri bune şi am învăţat şi care sunt obiecţiile pentru astfel de campanii”, a declarat Ionuţ Munteanu, Trainer și Senior PPC Specialist la Webdigital.
Ionuţ Oprea, director general Standout a adăugat:“Loializarea cititorilor e un aspect foarte important pentru blogurile românești, unul pe care le-aș recomanda tuturor să se concentreze în 2013, iar remarketingul este unul dintre instrumentele pe care le au la dispoziție pentru asta”.
{mosloadposition user9}