Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Relaționarea cu clienții și menținerea loialității acestora – aspecte importante pentru un business mic

Relaționarea cu clienții și menținerea loialității acestora Sursă foto: Shutterstock.com via filbo.ro

Conform unui studiu realizat de McKinsey, 75% dintre consumatorii din Statele Unite și-au schimbat comportamentul de achiziție și au în vedere schimbarea brandurilor de achiziție. Acest lucru determină antreprenorii să găsească soluții pentru a-și menține clienții fideli și pentru a le îndeplini nevoile.

Descoperă, în cele ce urmează, câteva aspecte pe care le poți pune și tu în aplicare.

Relaționarea cu clienții și menținerea loialității acestora  Sursă foto: Shutterstock.com via filbo.ro
Sursă foto: Shutterstock.com via filbo.ro

Investește continuu în dezvoltarea portofoliului de oferte și servicii

Pentru a menține interesul și loialitatea clienților pe termen lung, este nevoie să inovezi și să îmbunătățești constant ofertele și serviciile tale. Iată ce înseamnă asta:

  • Dezvoltarea de produse noi. Investește în studii de piață care să îți ofere date relevante despre modificările apărute în comportamentul consumatorilor și despre nevoile lor. Având aceste informații, poți să dezvolți produse noi, care să îndeplinească nevoile consumatorilor și să fii primul care le scoate pe piață.
  • Îmbunătățirea produselor actuale. Ține cont de feedback-ul clienților existenți și identifică în ce mod ai putea să îmbunătățești produsele actuale, astfel încât să corespundă în totalitate nevoilor și dorințelor clienților. Investește în testări de produse, pentru a asigura o calitate superioară, care să justifice prețul.
  • Adaptarea ofertelor la tendințele și schimbările din piață. Investițiile în studii de piață nu numai că te ajută să cunoști mai bine potențialii clienți, dar te și țin la curent cu schimbările din piață. Astfel, ai posibilitatea de a-ți adapta ofertele în conformitate cu noile modificări în ceea ce privește puterea de cumpărare a publicului țintă și a valorii monedei locale, dar și cu prețurile practicate de competitori.

Toate aceste investiții necesită un buget generos, însă beneficiile pe care le aduc afacerii tale pot fi unele pe termen lung, care să te ajute să te bucuri de un succes sustenabil al businessului tău. Dacă nu dispui de capitalul propriu necesar sau, pur și simplu, nu dorești să îți impactezi cash flow-ul în luna în care investești, poți să apelezi la un credit pentru afacere, pentru a obține suma de bani de care ai nevoie.

Cu ajutorul unui astfel de credit IFN, poți obține până la 235.000 de lei cu o perioadă de rambursare de până la 24 de luni, în cazul creditelor accesate pentru capital de lucru, și până la 48 de luni, pentru cele necesare investițiilor. Dacă ai nevoie de maximum 100.000 de lei, îi poți obține printr-un proces 100% online, iar pentru împrumuturile mai mari, poți aplica tot online, însă vei fi contactat de un consultant, pentru a găsi cea mai bună soluție pentru afacerea ta.

Pentru împrumuturi mai mici de 35.000 de lei, ai nevoie doar de extrasul de cont pe ultimele 3 luni, iar pentru împrumuturi care depășesc această sumă, pe lângă extras, este necesară și ultima balanță disponibilă.

Dobânda este una variabilă și se calculează în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni, iar dacă într-o lună te afli în incapacitatea de a rambursa rata, poți să amâni plata pentru 30 de zile, o singură dată, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.

Acordă importanță experienței clienților

O altă modalitate de a menține loialitatea clienților este de a le oferi o experiență de calitate, la fiecare achiziție. De la interacțiunea cu personalul la modul de navigare pe site, toate sunt aspecte cărora trebuie să le acorzi importanță.

Iată câteva exemple concrete în care merită să investești pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor:

  • Optimizarea site-ului. Asigură-te că site-ul este ușor de navigat, are o viteză de încărcare rapidă și este optimizat pentru dispozitive mobile. O experiență online fluidă și plăcută poate crește conversiile și fidelitatea clienților.
  • Asigură-te că angajații tăi sunt bine pregătiți, amabili și pot oferi ajutor și sfaturi clienților. În ceea ce privește site-ul, implementează un chat bot bazat pe inteligență artificială, care să ofere suport personalizat clienților.
  • Oferă servicii excelente pentru clienți, cum ar fi livrarea rapidă sau opțiunile de returnare ușoare, pentru a crește nivelul de loialitate.

Rezolvă cu empatie toate problemele

Chiar și atunci când investești în multiple optimizări, este firesc să mai apară probleme și nemulțumiri din partea clienților. De exemplu, o nemulțumire ar putea fi întârzierea livrării produselor sau identificarea unui defect din fabrică a unui produs, după achiziție. În ceea ce privește întârzierea livrării, chiar dacă problema este generată de firma de curierat, poți trimite un e-mail sau un mesaj clienților afectați, pentru a-i anunța din timp de această problemă și, pentru a-i încuraja să revină, poți să le oferi un discount la următoarea comandă sau livrare gratuită.

În ceea ce privește produsele cu defecte din fabrică, în primul rând, poți să investești în automatizarea procesului de fabricare și verificare a produselor. În acest mod, reduci numărul produselor cu defect și asiguri o calitate crescută a produselor tale.

Iată ce alte lucruri poți face, atunci când întâmpini nemulțumiri din partea clienților:

  • Asumă-ți greșeala și comunică deschis cu clienții.
  • Explică soluțiile pe care le implementezi pentru a evita astfel de nemulțumiri.
  • Oferă reduceri de prețuri sau oferte specializate, pentru a menține clienții loiali.

Înțelege profund nevoile clienților

Înțelegerea nevoilor clienților nu numai că te ajută să îi menții loiali, dar poate și stimula inovația și creșterea afacerii tale.

Iată ce poți face în acest sens:

  • Realizează sondaje și studii de piață, pentru a descoperi preferințele și obiceiurile clienților.
  • Analizează datele, pentru a identifica modele și tendințe în preferințele lor.
  • Creează canale pentru feedback și fii atent la comentariile clienților, pentru a le înțelege mai bine nevoile.

Urmărește parcursul clienților prin interacțiunile lor cu brandul tău, pentru a identifica punctele tari și slabe ale experiențelor acestora.

Toate aceste acţiuni pot contribui la o mai bună înțelegere a nevoilor clienţilor. Informaţiile obţinute te pot ajuta să creezi produse inovatoare, care să îndeplinească aceste nevoi și care, implicit, să contribuie la dezvoltarea businessului tău.

Menținerea unei relații strânse cu clienții, prin comunicare constantă și îmbunătățirea continuă a experienței de achiziție, va contribui la creșterea durabilă și la expansiunea treptată a afacerii. Folosește-te de soluțiile prezentate în acest articol și pune-le în aplicare pe cele care se potrivesc cel mai bine cu specificul afacerii tale!

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.