Evidența deșeurilor este obligatorie pentru toate afacerile ce au activitate la sediul social sau la un punct de lucru, aceasta trebuie păstrată lunar și trebuie raportată către Agenția pentru Protecția Mediului anual.
Registrul Deșeurilor, aplicația ce ajuta afacerile să se conformeze OUG 92/2021 privind Regimul deșeurilor și să păstreze evidența deșeurilor prin doar 3 click-uri, a fost lansată în luna iunie și este disponibilă la adresa https://registrul-deseurilor.ro.
Afacerile ce au activitate la sediul social sau la punctul de lucru sunt considerate producatori de deseuri si au o serie de obligații in domeniul gestionării deșeurilor rezultate din activitatea lor. Acestea trebuie să:
- Identifice și codifice tipurile de deșeuri generate conform OUG 92/2001, art. 8 alin. 1;
- Colecteze selectiv deșurile generate conform OUG 92/2001, art. 15 alin. 1;
- Intocmească și păstreze evidența deșeurilor generate – OUG 92/2001, art. 48;
- Transmită anual evidența deșeurilor generate catre Agenția pentru Protecția Mediului până la 15 martie anul urmator generării deșeurilor – OUG 92/2001, art. 48 alin. 1 si 5;
- Pună la dispozitia autorităților competente (Garda de Mediu, Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția Locala) la cererea acestora.
Inițial, Legea 211/2011 prevedea că fiecare producător de deseuri trebuie să desemneze la nivelul societății o persoană responsabilă pentru gestionarea deșeurilor și că această persoană trebuie să fie instruită în domeniul prevenirii generării deșeurilor și în managementul deșeurilor. Această prevedere a fost modificată și este obligatorie doar pentru societățile pentru care a fost emisă o Autorizație de Mediu.
În cazul în care societățile nu pastrează evidența deseurilor și nu o transmit către autorități riscă amenzi cuprinse intre 20.000 și 40.000 lei.
Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, am dezvoltat soluția https://registrul-deseurilor.ro ce este simplu de utilizat și ii ajută sa păstreze evidența deseurilor generate și predate către parteneri.
Aplicația Registrul Deșeurilor respectă toate cerințele legale:
- Ajută la identificarea și codificarea celor mai comune tipuri de deșeuri;
- Gestionează partnerii contractuali pentru preluarea deșeurilor;
- Pastrează evidența deșeurilor generate si predate catre parteneri la nivel de tip de deseu;
- Generează Rapoarte lunare pe formatul cerut de HG 856/2002;
- Generează Rapoarte anuale pe formatul cerut de ANPM, raportul PRODDES, OUG 92/2021, pentru raportarea anuală;
- Pastrează dovezile de predare (Anexa 1, 2 sau 3) a deseurilor către parteneri.
Alte avantaje ale folosirii aplicației sunt:
- Aplicatia a fost gandită pentru ca antreprenorii să nu piardă timp și să adauge datele extrem de rapid, adaugarea unei inregistrari cu doar 3 click-uri;
- Economiseste bani, nu mai este neaparat nevoie de o altă companie sa intocmească evidența deseurilor pentru societați;
- Poate fi folosită de pe orice dispozitiv, smartphone, tabletă sau desktop;
- Pentru incărcarea dovezilor de predare este suficient să fie fotografiate documentele și sa fie incărcate în aplicație.
Câteva exemple de afaceri ce sunt obligate să păstreze evidența deșeurilor și să o raporteze către ANPM sunt:
- HoReCa (restaurante, baruri, cafenele, autoserviri, patiserii, cofetarii etc.);
- Magazine (alimentare, electronice, haine etc.);
- Servicii (saloane de beauty, frizerii, săli de jocuri, cabinete medicale etc.);
- Societăți cu activitate de birou (cabinet de avocatura, contabilitate, producerea de software etc.);
- Societăți cu activitate de depozit;
- Societăți cu activitate de productie (mobile, echipamente electrice, haine, mase plastice etc.).
Aplicația poate fi testată timp de 15 zile gratuit, apoi funcționează pe bază de abonament, lunar sau anual.
“De mult îmi doream să dezvolt o aplicație ușor de utilizat ce ajută la managementul mai eficient al deșeurilor generate de companii. Am creat aceată aplicație având ca obiectiv ca tot procesul de adăugare a datelor referitoare la deșeurile generate să fie extrem de facil, intuitiv și rapid după setarea contului care durează 5 minute, apoi totul se poate face din 3 click-uri de fiecare dată când deșeurile au fost predate partenerilor. Totul pentru ca antreprenorii să se poată concentra pe cresterea business-ului, dar să respecte și legea, natura și să evite amenzile. Ne-am asigurat și vom continua să ne asigurăm că respectăm toate cerințele legale, iar în cazul în care acestea se schimbă, vom modifica rapid aplicația pentru a respecta noile cerințe.” a declarat Valentin Krancevik, co-fondator al aplicației Registrul Deșeurilor.
Echipa ce a dezvoltat aplicația Registrul Deșeurilor este formata din antreprenori cu experienta in managementul deșeurilor, in mediul privat si ONG – Let’s Do It, Romania!, dar si in dezvoltarea aplicatiilor software ca https://valori-nutrtitionale.ro.
1% din veniturile acestei aplicatii vor fi redirectionate catre Asociația Let’s Do It, Romania! pentru acțiuni de curățenie în natură, pentru că ne dorim să contribuim la un mediu sănătos.
https://registrul-deseurilor.ro se bucură deja de feedback pozitiv din partea clienților.