Regista, soluția pentru automatizarea și eficientizarea proceselor din instituțiile publice și companiile private din România, a atins pragul de 1.000 de organizații digitalizate la nivel național. Aplicația Regista, un produs Zitec, continuă să dezvolte și să integreze noi module și funcționalități pentru clienți, pentru a-i sprijini în procesul de îmbunătățire a modului de lucru intern, dar și în interacțiunea online cu cetățenii.
Dintre primii 1.000 de clienți Regista, cea mai mare pondere este reprezentată de primării. Până la momentul actual, 28.63% din totalul instituțiilor de acest fel au ales să simplifice procedurile birocratice cu ajutorul modulelor informatice oferite de Regista. De asemenea, aplicația devine populară și la nivelul instituțiilor de învățământ. Peste 100 școli, licee și universități au implementat aceste funcționalități în procesele zilnice, doar în anul 2022. Și spitalele pot beneficia de îmbunătățiri la nivel de proceduri administrative cu ajutorul Regista, atât în raport cu pacienții, dar și între departamentele interne, iar până în prezent, 17 instituții medicale au introdus aplicația în fluxurile de lucru zilnice. Soluția pentru digitalizarea activităților, Regista, poate fi integrată cu succes și în mediul de lucru privat, acolo unde societățile comerciale au nevoie de fluidizarea activităților, scurtarea timpului de lucru sau organizarea documentelor.
Creșterea numărului de clienți Regista este constantă și sigură, și este asigurată în principal de interacțiunea directă între echipa de consultanți specializați și reprezentanții instituțiilor publice, direct la sediul acestora. Pentru a facilita accesul tuturor entităților interesate de progresul digital, Regista oferă instituțiilor sau companiilor care doresc să beneficieze de aceste servicii posibilitatea de a testa gratuit aplicația pentru a descoperi toate funcționalitățile disponibile, printr-o cerere de trimisă direct pe site-ul www.regista.ro.
Dacă primăriile reprezintă, în prezent, cea mai amplă categorie în raport cu numărul total de clienți, creșterea cea mai importantă se înregistrează la nivelul instituțiilor de învățământ. Din ce în ce mai multe școli, licee și facultăți descoperă avantajele pe care le poate aduce implementarea Regista în cadrul activităților administrative și în interacțiunea cu elevii și studenții. Dacă la începutul anului, existau doar două instituții din zona educației în portofoliul companiei, numărul a crescut la 107, la care se adaugă și 5 inspectorate școlare județene care au integrat funcționalitățile Regista.
La momentul actual, cele mai populare trei module folosite de către clienții Regista sunt registratura online, managementul documentelor și formularele electronice. Acestea sunt general valabile pentru toate categoriile de clienți. Există însă și câteva module specifice, disponibile doar primăriilor, precum Monitorul Oficial Local, dar și modulul de Urbanism, care urmează să fie lansat în viitorul apropiat. Regista pune la dispoziția clienților și alte module, precum plăți online, sesizări online sau programări. Popularitatea acestora, însă, este strâns legată de nivelul de educație digitală a utilizatorilor finali, fiind așteptate creșteri pe termen lung.
Pe lângă modulele deja existente în cadrul aplicației Regista, urmează să fie lansate alte noi funcționalități pentru clienți. Modulul de Urbanism este cel mai anticipat, însă nu este singurul ce va fi disponibil în viitorul apropiat. Echipa de dezvoltare lucrează în prezent și la integrarea cu procesatoare de plăți online pentru taxe și impozite locale, dar și la un registru pentru evidența sistemelor individuale adecvate de colectare și de epurare (SIA).
În 2023, Regista are ca obiectiv să își crească portofoliul de clienți, în special în zona spitalelor și a instituțiilor de învățământ, fie că e vorba de școli, licee sau universități. În România, există aproximativ 400 – 600 de spitale ar putea beneficia de simplificarea procedurilor birocratice. În ceea ce privește zona educațională, 6.000 de instituții de învățământ ar putea să implementeze module în cadrul operațiunilor de zi cu zi. Regista dorește să ajungă la cât mai mulți clienți din aceste două zone ce ar putea beneficia masiv datorită digitalizării.
Adoptarea de către instituții a modulelor Regista, fie că este vorba despre structuri instituționale din administrația locală sau de școli și spitale, prezintă mai multe avantaje. Digitalizarea instituțiilor este cel mai important aspect, iar aceasta contribuie la accelerarea procesului digital la nivel general al societății. Reducerea birocrației și trecerea proceselor în online duce la o mai bună gestionare a documentelor și arhivelor, la timpi mai mici de răspuns în relația cu utilizatorii finali, fie că este vorba despre pacienți, cadre didactice sau elevi, la o comunicare mai bună între departamentele interne, la eficiență sporită în activitățile zilnice și la o raportare mai precisă, mai clară și mai rapidă.
Astfel, în 2023, echipa Regista estimează că își va crește portofoliul cu 60% față de anul 2022 pe segmentul de clienți noi. La această cifră se adaugă și vânzări suplimentare de module noi către clienții deja existenți.
”Digitalizarea este un subiect intens discutat în prezent, iar la nivel instituțional, România încă prezintă carențe semnificative. Cu ajutorul unei aplicații precum Regista, însă, o instituție publică își poate transforma și îmbunătăți semnificativ activitățile de zi cu zi, oferind în final mai mult confort cetățenilor de rând, beneficiari principali ai serviciilor, fie că vorbim de zona educațională sau de cea a sănătății. Progresul digital este deosebit de important în aceste vremuri și ne bucurăm că putem accelera acest parcurs pentru fiecare dintre noii clienți care aleg să folosească aceste servicii”, declară Alex Lăpușan, fondator Regista.