In luna aprilie 2010 Mercedes-Benz Romania si More Than Pub au atins un rezultat record intr-o campanile de marketing direct. Campania derulata a avut 59% rata de raspunsuri positive.
Tot ce facem trebuie masurat si evaluat. Doar astfel putem sti daca am fost buni sau nu. In marketing direct rata de raspuns fixeaza standardele campaniei derulate. Pentru direct mailing, o rata buna de raspuns se situeaza intre 1 – 2%, considerandu-se performanta o rata de 4%. In e-mail marketing o rata foarte buna de raspuns este de 20%, in conditiile in care o rata buna se situeaza pe undeva la 14% (conform unei analize realizate de portalul specializat marketingprof.com).
«Este important sa te adresezi unui public selectat in functie de criteriile corecte. Faptul ca am desfasurat campania pe o lista de contacte special alese, 100% fiabile, a avut un mare aport la reusita primei etape din procesul de vanzare: campania de marketing direct. Speram ca aceste rezultate exceptionale sa continue si in etapa urmatoare, cea a vanzarii efective. Oricum, este bine ca, atunci cand se ia decizia de a derula o campanie de marketing direct, sa se apeleze la profesionisti care iti pot garanta calitatea, tradusa in toate detaliile acelei campanii.», afirma Ioana Barsu – Marketing/Communications&PR After-Sales la Mercedes-Benz Romania.
Specialistii considera ca exista 3 elemente care concura la reusita unei campanii: Creativitatea, Oferta si Lista de marketing direct. Daca aplicam aceasta teorie pe studiul nostru de caz, trebuie sa rearanjam elementele in functie de importanta lor:
· Lista de prospecti: a ocupat locul central in campania realizata. A fost foarte important ca aceasta lista sa cuprinda «adevaratii» prospecti ai ofertei Mercedes-Benz. Ca atare, criteriile de segmentare au fost atent alese pentru ca publicul tinta sa fie cel dorit.
· Oferta: a fost special conceputa de catre Mercedes-Benz Romania pentru a veni in intampinarea Service-urilor ce se ocupa de buna functionare a automobilelor Mercedes-Benz. Totul pentru ca, in final, posesorul unui asemenea automobil sa se bucure de experienta premium.
· Creativitatea: a avut rolul sau in elaborarea materialelor trimise (brosura si scrisoarea de intentie), dar fara a eclipsa ideea centrala a campaniei, punand in valoare beneficiile special concepute pentru categoria de public targetata.
Concluzionand, retinem ca ratele de raspuns cresc atunci cand identifici corect potentialii clienti, cand alegi canalul de comunicare optim (reach / cost) catre acestia, cand formula de adresare este personalizata si, nu in ultimul rand, cand comunici oferta intr-un mod clar, dar si creativ. Iar executia campaniei (baza date / livrare integrala strict prin e-mailing / follow-up) este impecabila.
Bucuresti, 29.04.2010
{mosloadposition user10}