Vânzările Škoda Auto în anul 2009 au crescut cu 1,4 % la un total de 684.226 unităţi, atingând astfel cel mai înalt nivel din istoria companiei. Nivelul vânzărilor a crescut datorită pieţei din China, precum şi datorită pieţelor din Vestul Europei, unde vânzările au fost stimulate de programul “Rabla”.
Ín China, Škoda Auto a depăşit în acest an nivelul de 100.000 unităţi vândute. Totalul anului 2009 pe această piaţă este de 122.556 unităţi vândute, cu 107 % mai mult decât în anul 2008.
Cea mai puternică piaţă vest-europeană a fost în continuare Germania, cu 190.717 unităţi noi înmatriculate (+ 57,3 %). Marca Škoda a reuşit să-şi mărească cota de piaţă de la aproximativ 3,9 % în 2008 la cca. 5 % în 2009. Piaţa germană de automobile a crescut în anul 2009 cu 3,2 %.
Printre pieţele cu cel mai mare succes în 2009 s-a numărat şi Finlanda. Cota de piaţă a mărcii a crescut în această ţara la 6,8 %, cel mai înalt nivel de cotă de piaţă atins de către compania cehă în toată Europa de Vest. Automobilele Škoda au ocupat astfel locul patru în topul celor mai vândute mărci.
Comparativ cu anul trecut, cifrele de vânzări au crescut şi în Franţa (+4,3 %), Austria (+4,8 %), Elveţia (+3,0 %) sau Polonia (+12,7 %). Europa de Est, în concordanţă cu piaţa totală, a cunoscut o scădere în vânzări.
Cel mai iubit model Škoda în anul 2009 a fost Octavia (273.590 unităţi; asta înseamna cu 2,4 % mai mult faţă de anul precedent), al doilea model de succes fiind Škoda Fabia (264.173 unităţi; + 7,1 %). Cel mai mult însă au crescut vânzările în cazul modelului Superb (44.548 unităţi; + 73,7 %). Un interes mare a fost şi pentru noile modele Škoda, Škoda Yeti (11.018 unităţi) – disponibil spre vânzare de la mijlocul lunii iulie – şi Škoda Superb Combi (735 unităţi) – disponibil din luna decembrie numai pentru anumite pieţe. Compania a mai vândut 47.152 unităţi din modelul Roomster şi 43.745 unităţi Octavia Tour.
“Ín aceste vremuri grele pentru economia mondială, am reuşit să stabilizăm nivelul vânzărilor. Am reuşit, de asemenea, să depăşim rezultatele anului 2008, ajutaţi în acest sens de dezvoltarea strategică şi dinamică a pieţei din China şi, concomitent, de interesul clienţilor Europei de Vest stimulaţi prin programul „Rabla“. Ne bazăm pe nivelul înalt de calitate al produselor noastre, pe inovaţiile aduse şi pe dezvoltarea paletei de modele. Astfel, anul trecut a fost plin de evenimente: am prezentat primul SUV al mărcii Škoda, noua Škoda Yeti, versiunea Combi a modelului Škoda Superb, variantele modernizate Scout şi RS ale modelului Octavia, precum şi modelul Fabia Combi Scout. De asemenea am început producerea completă a automobilelor Škoda în Kaluga, Rusia, şi Pune, India. Anul 2010 va fi astfel un examen dur pentru marca noastră. Ne punem însă mari speranţe în modelele nou lansate şi cele ce urmează să fie lansate anul acesta, precum şi pe pieţele în curs de dezvoltare“, Reinhard Fleger, Director Škoda Auto pentru Distribuţie şi Marketing.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}