cu 7.2%, la un total de peste 120.000 unitati
În anul 2014, BMW Motorrad a vândut mai multe vehicule decât în anul precedent, obţinând astfel al patrulea record consecutiv în tot atâţia ani. Cu 123.495 motociclete comercializate în 2014 (2013: 115.215 unităţi), producătorul german a livrat mai multe motociclete şi scutere ca niciodată în istoria companiei.
Aceasta este o creştere de 7.2%, raportată la un 2013 la fel de bun. În luna decembrie livrările au crescut cu 10.9 % la 7.032 unităţi (anul precedent: 6.343).
Germania continuă să fie cea mai de succes piaţă pentru brandul bavarez. 21,714 motociclete, aproximativ o cincime din total, au fost livrate pieţei locale în anul ce tocmai a trecut. Încă o dată, BMW Motorrad a fost lider, cu o cotă de piaţă de peste 25%. Statele Unite ale Americii au ocupat locul doi cu 15.301 unităţi, un plus de 1,201 motociclete. Următoarele pieţe ca vânzări au fost Franţa (11.600 unităţi) şi Italia (10.487 unităţi). Brazilia a continuat să impresioneze cu 7,603 unităţi.
În segmentul de piaţă de peste 500cc, BMW Motorrad a fost lider atât în Germania, cât şi Italia şi Spania.
Stephan Schaller, Preşedintele BMW Motorrad: "Privim în urmă la un an de succes. Pentru prima dată în istoria companiei, BMW Motorrad a vândut mai mult de 120.000 unităţi. Aceasta este o creştere de 7.2% raportată la un an precedent la fel de impresionant şi corespunde celui de-al patrulea an consecutiv de record de vânzări. Aş dori să-mi exprim recunoştinţa tuturor clienţilor noştri pentru încrederea investită în BMW Motorrad."
“În 2014 am lansat nu mai puţin de cinci noi modele noi la nivel mondial. Acestea au avut o contribuţie importantă la obţinerea impresionantelor cifre de vânzări. Prin intermediul modelului R nineT am reuşit să simţim pulsul unui număr considerabil de fani BMW Motorrad. Acesta s-a bucurat de un start fenomenal, adjudecându-şi din primul an locul patru în clasamentul celor mai vândute motociclete BMW. Acest succes a depăşit cu mult aşteptările noastre. Prin intermediul BMW C evolution, BMW Motorrad se plasează într-o nouă eră a mobilităţii urbane. Acest scuter electric este primul de acest tip din gama BMW Motorrad. Este construit cu ajutorul experienţei şi inovaţiilor BMW Group şi reprezintă o nouă dezvoltare în strategia de dezvoltare durabilă. Aproximativ 550 de unităţi au fost comercializate din luna mai a anului trecut. Nivelul crescut de înţelegere al clienţilor noştri demonstrează că am ales abordarea potrivită pentru primul pas în direcţia mobilităţii electrice”, a declarat Schaller.
R 1200 GS, cea mai de succes motocicletă a mărcii
Cele mai populare modele BMW Motorrad, cu peste 40,000 de unităţi vândute, sunt R 1200 GS (24,380) şi R 1200 GS Adventure (16,242). BMW R 1200 RT şi-a adjudecat locul trei cu 12.140 unităţi vândute. R nineT s-a vândut într-un ritm excepţional. În anul debutului au fost livrate la nivel mondial 8.488 unităţi. Această valoare face ca roadster-ul german să devină al patrulea model ca succes în portofoliul BMW Motorrad. Cu peste 10.000 de unităţi vândute, S 1000 R şi S 1000 RR au obţinut de asemenea rezultate remarcabile. Modelele din gama medie F 800 GS/GS Adventure (7.040/4.278 unităţi) şi F700 GS (6,499 unităţi), precum şi F 800 R (3.953 unităţi) sau F 800 GT (3.901 unităţi) au rămas şi ele foarte populare. Scutere C 650 GT şi C 600 Sport (6.391 unităţi) au fost de asemenea foarte bine primite.
BMW Motorrad, privind spre 2015
Următorul sezon va aduce numeroase vehicule inovatoare şi emoţionale în portofoliul BMW Motorrad. Noul BMW S 1000 RR va fi disponibil pentru comenzi din primăvara anului 2015. Noua generaţie a motocicletei supersport oferă o putere crescută, o masă redusă cu 4 kg şi o mai mare uşurinţă în utilizare. Cu BMW R 1200 R şi R 1200 RS, vor fi lansate anul acesta două noi motociclete cu motor boxer. Noua versiune de F 800 R, continuă seria puternicelor motoare cu doi cilindri în linie produse de BMW Motorrad.
Prin intermediul S 1000 XR, BMW Motorrad lansează a patra generaţie de motociclete sport de înaltă performanţă propulsate de motorul cu patru cilindri în linie. Acesta îmbină calităţile claselor GS, Touring şi Sport, rezultând o nouă clasă de motociclete – Adventure Sport.
Stephan Schaller, Preşedintele BMW Motorrad: "BMW Motorrad îşi continuă parcursul ascendent. Vom atrage noi clienţi către brand, vom intra în segmente noi şi ne vom extinde portofoliul. Obiectivul nostru este să înregistrăm vânzări-record şi în 2015.”