de inalta presiune produse de Bosch
În această vară, Bosch a sărbătorit două recorduri de producţie: divizia de Sisteme de Injecţie Benzină a atins o cifră de producţie de 25 de milioane de injectoare din gama HDEV5 şi fabricarea a 5 milioane de pompe de înaltă presiune HDP. Ambele au devenit produse de serie în 2006. Gama HDP a fost utilizată pentru prima dată în cadrul motorului Ecotec produs de GM, iar injectoarele HDEV5 au fost iniţial montate în motorul Prince de la PSA/BMW. Bosch produce în prezent pompe de înaltă presiune şi injectoare de carburant în uzinele sale principale din Nürnberg şi Bamberg (Germania), precum şi în Bursa (Turcia) şi Wuxi (China). Pompele de înaltă presiune şi injectoarele de carburant fac parte din sistemul Bosch Motronic. Împreună cu sistemul de supraalimentare, acest sistem electronic de gestionare a motorului reduce cu aproximativ 15 % consumul de carburant şi emisiile de CO2 ale motoarelor cu ardere internă şi injecţie directă de benzină.
Sistemele de injecţie directă de benzină au o cotă de piaţă în creştere
În combinaţie cu supraalimentarea, sistemul de injecţie directă de benzină permite reducerea cilindreei motorului. Deşi aceste motoare au cilindree redusă, cuplul şi performanţa rămân neschimbate. Astfel de motoare consumă mai puţin carburant şi emit mai puţin CO2. Datorită faptului că din ce în ce mai mulţi constructori de autovehicule au început să utilizeze în producţia de serie motoare cu cilindree redusă, piaţa internaţională a sistemelor de injecţie directă de benzină este într-o continuă creştere. „Până în 2015, Bosch se aşteaptă la triplarea cotei de piaţă a sistemelor de injecţie directă de benzină, aceasta urmând să atingă 18% din producţia globală de autovehicule”, a declarat Dr. Rolf Bulander, preşedintele diviziei de Sisteme de Injecţie Benzină.
Injectoarele electromagnetice HDEV5 şi pompele de înaltă presiune HDP5
În ceea ce priveşte obţinerea unui amestec omogen, injectoarele electromagnetice HDEV5 au o contribuţie semnificativă la realizarea unei arderi optime, deci eficiente, a carburantului. Până la şapte orificii de injecţie individuale permit adaptarea modelului de pulverizare la fiecare motor. În plus, injectorul electromagnetic de înaltă presiune şi pompa de înaltă presiune sunt proiectate pentru sisteme cu o presiune de până la 200 bar. Pompa de înaltă presiune HDP5 este extraordinar de compactă şi uşoară, cântărind doar 780 de grame. Datorită utilizării oţelului inoxidabil, componentele actuale ale sistemului de injecţie directă de benzină sunt proiectate pentru a fi utilizate la nivel internațional, aşadar au o toleranţă mare în ceea ce privește calitatea carburantului.