Reţelele de telefonie au o capacitate limitată de gestionare a apelurilor. În situaţii de urgenţă, o creştere subită a numărului de apeluri poate duce la suprasolicitarea reţelelor şi, în cazuri extreme, chiar la blocarea acestora.
Cum poţi să ajuți la evitarea blocării reţelelor de telefonie în situaţii de urgenţă?
• dă numai acele telefoane care sunt neapărat necesare;
• scurtează, pe cât posibil, conversaţiile;
• trimite mesaje scurte (SMS);
• foloseşte internetul de pe telefonul mobil, Wi-fi sau date mobile pentru poştă electronică (mesaje instant pe platforme online precum WhatsApp, Facebook, Twitter etc. sau mesaje e-mail);
• dacă familia sau prietenii sunt în afara zonei afectate, roagă pe unul dintre ei să le transmită celorlalţi informaţii despre situaţia ta; în felul acesta vei da un singur telefon în loc de mai multe.
În situaţii excepţionale (ex. cutremure, incendii, inundaţii) trebuie acordată prioritate apelurilor cu adevărat urgente, precum apelarea serviciului de urgență 112.
Apelurile efectuate doar pentru a discuta despre ce s-a întâmplat sau despre orice altceva decât o urgenţă contribuie la supraîncărcarea reţelelor de telefonie.
112 este numărul european unic pentru apeluri de urgenţă în caz de incendii, accidente, urgenţe medicale, dezastre şi alte evenimente care necesită intervenţia rapidă a serviciilor specializate (Poliţie, Jandarmerie, Ambulanţă, Pompieri, SMURD).