Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Reclamele agresive si virusii de Android transforma datele personale in bun public

Creșterea accelerată a volumului de reclame agresive și viruși pentru Android, precum și dezinteresul dezvoltatorilor de aplicații și al companiilor de publicitate încep să transforme utilizatorii și datele lor personale în cărți deschise pentru oricine dorește să colecteze informații în scopul monetizării lor.

Potrivit unui studiu realizat de Bitdefender, liderul pieței românești de soluții antivirus, volumul reclamelor agresive ce țintesc utilizatorii de Android a crescut în România cu 76,2% în perioada septembrie 2012 – februarie 2013, iar volumul de viruși pentru aceeași platformă a înregistrat un avans de 42,7%.

’’Aceste date sunt de-a dreptul îngrijorătoare, mai ales în contextul în care dezvoltatorii de aplicații de Android și companiile de publicitate pun pe ultimul loc protecția datelor personale ale utilizatorilor. Reclamele agresive ajung să extragă cu mult mai multe informații din terminalele mobile decât ar avea nevoie, iar dezvoltatorii de aplicații integrează anunțuri multiple în fiecare program. Astfel, numărul terților care au acces la numerele de telefon, adresele de email, istoria paginilor accesate sau alte date necesare pentru a construi profiluri personalizate e din ce în ce mai mare’’, a declarat Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.

Adopția terminalelor cu Android a crescut constant în ultimele 6 luni, iar acest lucru este urmat îndeaproape de numărul tot mai mare al detecțiilor de viruși și reclame agresive din aplicații.

Chiar dacă reclamele agresive nu sunt periculoase în sine, ele pot colecta numere de telefon, contacte, adrese de e-mail și alte date care sunt vândute sau transmise către alți furnizori de servicii. Aceste informații sunt foarte valoroase pentru agențiile de marketing care realizează profiluri de utilizatori.

Cei mai multi posesori de terminale mobile își folosesc dispozitivele atât în interes personal cât și la serviciu, iar acest lucru face ca accesul la fișierele cu informații sensibile să fie de cele mai multe ori liber. Prin urmare, vorbim atât de compromiterea datelor personale, cât și a informațiilor aparținând companiei la care lucrează utilizatorul.

Politicile care reglementează utilizarea terminalelor personale în interes de serviciu ar trebui să fie chiar mai stricte și să reglementeze mult mai atent programele pe care utilizatorul le poate instala, eliminând astfel riscul pierderii de informații.

Bucuresti, 19.03.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.