Ştiai? Cutia de lapte sau suc Tetra Pak conţine peste 70% carton, iar o tonă de hârtie-carton colectată şi reciclată înseamnă că protejăm cel puţin 14 copaci. Intră pe deceiubimcartonul.ro şi află mai multe despre reciclarea ambalajelor de carton
Deceiubimcartonul.ro este noua platformă online lansată de Tetra Pak în cadrul unei campanii de informare despre importanţa reciclării ambalajelor de carton de lactate şi sucuri. Această campanie include o serie de acţiuni de informare şi colectare organizate cu susţinerea Carrefour România, folosind containere interactive care le mulţumesc celor care aduc astfel de ambalaje şi sunt amplasate în importante centre comerciale din Bucureşti. Materialele obţinute în urma reciclării ambalajelor Tetra Pak vor fi folosite pentru a decora Gara de Nord la începutul anului viitor, împreună cu artiştii de la I Love Bucharest.
„Deceiubimcartonul.ro este o platformă de comunicare adresată tuturor celor interesaţi să contribuie la protejarea mediului prin gesturi foarte simple şi fireşti precum colectarea selectivă a ambalajelor de carton de lactate şi sucuri şi depunerea acestora în containere albastre speciale de hârtie-carton pentru a fi reciclate. Suntem siguri că vom aduce zâmbetul pe buzele tuturor celor care se vor alătura campaniei noastre deoarece vor fi plăcut surprinşi de containerele speciale interactive, realizate împreună cu Răzvan şi Dani, ambasadorii campaniei”, declară Cristina Dumitru, Manager de comunicare şi mediu Tetra Pak.
“Este important să avem campanii prin care să îi determinăm pe consumatori nu doar să conştientizeze rolul pe care îl au în a proteja mediul înconjurător, ci şi să participe activ la acest proces prin colectarea selectiva a ambalajelor de carton. Dacă sunt colectate în containerele albastre pentru hârtie-carton, cutiile de lapte, de exemplu, devin surse preţioase de materie primă pentru alte industrii, capătă o nouă viaţă. Ne bucurăm să sprijinim campania Deceiubimcartonul.ro deoarece avem nevoie de campanii de reciclare distractive, diferite. Mai multe detalii despre campanie puteti afla vizitand magazinele noastre din Carrefour Orhideea, Băneasa, Vitantis şi Berceni”, declară Andreea Mihai, Director de Marketing, Carrefour Romania SA.
Pe lângă nenumăratele informaţii utile despre colectare selectivă şi reciclare, pe platforma Deceiubimcartonul.ro se regăsesc şi informaţii despre modalităţi inedite de reutilizare a ambalajelor Tetra Pak şi un calendar al activităţilor organizate în cadrul campaniei, precum ateliere de confecţionare de portofele folosind ambalaje de lactate şi sucuri, în centrele comerciale Orhideea, Băneasa, Vitantis şi Grand Arena.
Această campanie completează eforturile de comunicare ale Tetra Pak în România despre importanţa reciclării ambalajelor de carton, începute încă din 2009 în cadrul unor proiecte pilot care s-au adresat în special elevilor şi cadrelor didactice.
„Asumarea responsabilităţii faţă de mediu este în natura companiei Tetra Pak, fiind un principiu care guvernează toate aspectele operaţiunilor noastre, începând cu modul în care ambalajele Tetra Pak sunt create, folosite, transportate, până la colectarea şi reciclarea lor, în vederea creării de produse noi. Lansăm această nouă campanie deoarece dorim să contribuim la creşterea numărului de ambalaje de carton de sucuri şi lactate colectate şi reciclate în România”, declară Cristina Dumitru, Manager de comunicare şi mediu Tetra Pak.
Ambalajele Tetra Pak conţin peste 70% carton şi sunt 100% reciclabile, fibrele de celuloză find refolosite de până la 8 ori. În plus, forma ambalajelor, compoziția și greutatea lor redusă, dar și eficientă în transport, depozitare și distribuție conduc la un impact global de mediu (emisii de CO2) mai redus, în comparație cu celelalte soluții de ambalare. La nivel mondial, numărul de cutii Tetra Pak reciclate a crescut de la 10 miliarde la 36 miliarde în decurs de numai 10 ani (2002-2011), creşterea depăşind 1 miliard de cutii pe an.