(cel mai cunoscut concurs de creativitate pentru debutanti) – semnat de Hello Menthol
Inspired, cel mai cunoscut concurs de creativitate pentru debutanți, a trecut printr-un proces de rebranding realizat de Hello Menthol și are din această toamnă o nouă identitate care îl poziționează ca platformă principală de lansare a tinerilor creativi din România.
Echipa Hello Menthol a dezvoltat o strategie de brand focusată pe tradiția concursului în promovarea tinerilor artiști. Serviciile oferite de biroul de design au fost: strategie de brand, identitate verbală și vizuală, design interactiv și comunicare de marketing. Rebrandingul a început în ianuarie 2012 și s-a finalizat în august, urmând ca Hello Menthol să consilieze în continuare Inspired pentru a dezvolta o personalitate puternică, coerentă şi eficientă.
„Pentru că împărtășim pasiunea pentru industriile creative și pentru că noi credem cu tărie în misiunea Inspired, am realizat pro bono procesul de rebranding. Am redefinit brandul pentru a-l eficientiza și pentru a-l putea activa pe tot parcursul anului. Am vrut să păstrăm esența și tradiția concursului, dar să îl revigorăm pentru a-i crește vizibilitatea și impactul.”, a declarat Alexu Toader, Managing Partner Hello Menthol.
Prin noua poziționare, Hello Menthol a urmărit creșterea vizibilității brandului Inspired în target-ul principal, creativii și organizațiile din industriile creative, dar și extinderea publicului țintă în rândul iubitorilor de artă, potențialilor fani sau viitorilor consumatori ai produselor culturale generate de tinerii artiști.
„Aportul Hello Menthol a ajutat la atragerea de sponsori, parteneri, voluntari și sperăm să genereze awareness în jurul întregului proiect. Echipa a muncit cu drag și impactul este vizibil.", a spus Postumia Martin, Project Manager Inspired.
În ceea ce privește strategia de comunicare, a fost gândită o unealtă de expunere a evoluției concursului numită “The thinking outside the box” Box, ilustrată sub forma unei cutii vintage care integrează toate categoriile concursului ambalate separat. Astfel, este transmisă ideea de explorare și, în același timp, de unitate.
Identitatea vizuală Inspired 2012 se întoarce la un icon apropiat de cizmele înaripate ale primei ediții din 2007, simbol cu un impact puternic resimțit până în prezent. Simbolul grafic Inspired este acum un pantof sport cu aripi, icon sugestiv și neconvențional pentru libertate și creativitate. Cromatica simplă, fără gradienți și aspectul retro cu un twist modern conferă consistență în susținerea ideii de creativitate, tinerețe și optimism – reprezentative pentru concurenți și, pe de altă parte, confirmă tradiția și maturizarea echipei Inspired și a întregului proiect.
Refreshmentul vizual include pe lângă logo-ul umbrelă al concursului și logo-uri pentru sub-brandurile Inspired Shop, Inspired Blog si Inspired Gala. În plus, fiecare secțiune de concurs este individualizată printr-o identitate specifică.
Pentru a stimula efortul creativ, echipa Hello Menthol a decis să pastreze tradiția Inspired prin care, în fiecare an, un artist este desemnat să deseneze identitatea concursului. Un element necesar în procesul de redesenare a logo-ului sunt „aripile”, astfel logo-ul Inspired devine memorabil, ușor de recunoscut, fără a-și pierde însă din prospețime.
Statementul "Concursul de idei", formulă care apare pentru prima oară în variantă articulată și noul domeniu web "letsgetinspired.ro" susține verbal poziționarea brandului ca principală platformă de lansare a tinerilor artiști.
Hello Menthol este un birou de design multidisciplinar focusat pe branding. Inaugurat în 2007 de un art director și un illustrator, Hello Menthol s-a dezvoltat ca un parteneriat creativ dintre un grup de prieteni din mai multe agenții bucureștene. Cu echipe în București și Basel, Elveția, Hello Menthol a adunat în portofoliu un mix de branduri super-star: Heineken, Red Bull, Subaru, Ubisoft, Unicredit, UPC, Algida, Vanish și start-up-uri curajoase: Aviziero, Bunătarie, Atelierul de Producție.
INSPIRED Concursul de Idei a ajuns anul acesta la a 6-a ediție, fiind cel mai important concurs de creativitate pentru tinerii din România, care s-a bucurat pâna acum de participarea a 10.000 de persoane. Cuprinde secțiunile arhitectură, design vestimentar, relații publice, fotografie, design grafic, accesorii, dramaturgie, ilustratie, design de produs, design interior și beneficiază de profesionalismul și know-how-ul unui juriu cu o bogată experiență în domeniu. Concursul de Idei este organizat de Asociația INSPIRED, o organizaţie non-profit, independentă şi neguvernamentală. Mai multe detalii pe www.concurs-inspired.ro.