Brandient a creat noua identitate a institutiei centenare
Brandient a creat noua identitate a Comitetului Olimpic si Sportiv Roman (COSR) si a echipei olimpice a Romaniei, cu o solutie duala de design, care atesta rolul sportului ca vector principal al brandului de natiune. Astfel, vechiul logo COSR a fost revitalizat intr-o forma moderna, iar aceasta identitate institutionala va fi completata de emblema Team Romania, care aduce o nota nationala si exuberanta manifestarilor de identitate.
Noua conducere a COSR a initiat revitalizarea venerabilului brand in perspectiva prezentei la Olimpiada de la RIO 2016, iar implementarea noii identitati va incepe imediat dupa intoarcerea echipei de la Jocurile Europene Baku 2015.
Analiza strategica a vizat mai multe aspecte si constrangeri ale brandului, cum ar fi rolul dual al COSR de exponent al Comitetului International Olimpic (CIO), supus Cartei Olimpice, si in acelasi timp acela de reprezentant al Romaniei in comunitatea sportiva internationala. Totodata, COSR trebuie sa raspunda aspiratiilor sportivilor, antrenorilor, federatiilor si asociatiilor sportive, sponsorilor si publicului larg. In plus, brandul nu poate fi cantonat intr-o dogma tipologica, fiind concomitent un brand de institutie (de ‘corporatie’), de franciza, de ideologie, de servicii—si nu in ultimul rand un pilon al brandului national.
In acest sens, principala decizie strategica a fost o solutie duala de identitate: logoul institutional, in armonie stricta cu constrangerile tehnice ale simbolurilor olimpice internationale, si un design de emblema pentru Team Romania, cu o libertate mai mare de a exprima spiritul national. Retorica brandului a fost construita in jurul credoului "O tara, un spirit, o echipa".
"Am cautat sa aducem identitatea COSR catre modern si universal, dar si sa demonstram ca modernitatea si universalul se genereaza din profunzimea unei identitati nationale."—Aneta Bogdan, Managing Partner, Brandient
Identitatea institutionala provine din revitalizarea vechiului logo COSR—si va fi folosita pe documentele oficiale, pe echipamentul sportiv si alte materiale de comunicare. Noul simbol este o redare moderna a steagului tricolor, sub forma unui podium sportiv al medaliatilor cu aur, argint si bronz; acest simbol este completat cu cuvantul ROMANIA si cu inelele olimpice, intr-o compozitie incadrata de conturul unei arene sportive.
A doua manifestare a identitatii este emblema Team Romania, destinata sa exprime intr-o nota nationala si exuberanta frumusetea, bucuria, jocul, prietenia si emotia celebrarii victoriei. Acest simbol consta in majuscula R—cuprinzand cuvintele ‘Team Romania’—intrepatrunsa cu litera O, alcatuita din semne tricolore inspirate de cusaturi si motive traditionale, intr-o interpretare vizuala a dansului horei. Emblema Team Romania va fi folosita pe materialele si echipamentul echipelor romanesti la competitiile olimpice, si in materialele de comunicare—cu o libertate de marketing mult mai mare decat logoul institutional. Multiplele manifestari ale acestei identitati vor alterna combinatiile cromatice ale tricolorului national.
"Incredintarea sarcinii de a crea noua identitate a COSR si a echipei olimpice a Romaniei a venit ca o mare onoare pentru echipa de design Brandient. Cu recunostinta pentru acest privilegiu, am lucrat pentru o validare a contributiei sportului la identitatea de natiune a Romaniei."—Ciprian Badalan, Design Director, Brandient
Mai multe despre proiectul de rebranding al COSR puteti citi in studiul de caz realizat de Brandient.