Realworld Eastern Europe, unul dintre jucătorii pieței locale de integrare de software în zona GIS (Sistem Informațional Geografic), parte a holding-ului olandez Realworld Systems, mizează în acest an pe un avans al business-ului cu cca. 20%, la aprox. 16 milioane de lei.
Compania are o istorie de 24 de ani pe piața locală și este unul dintre principalii furnizori de servicii profesionale şi produse GIS pentru companiile care dezvoltă şi exploatează reţele şi infrastructuri distribuite geografic, precum telecomunicaţii, alimentare cu apă şi canalizare, transportul şi distribuţia energiei electrice şi a gazului. De asemenea, compania livrează și integrează pe piața locală soluții de automatizare și orchestrare de procese precum și solutiile de digitalizare a proceselor de mentenanță.
„Ultimii ani au însemnat pentru Realworld Eastern Europe o creștere accelerată a business-ului. Astfel, dacă în 2019 cifra de afaceri a companiei a atins 10,3 milioane de lei, în 2021 s-a situat la 14,8 milioane de lei”, a declarat Bogdan Hebean, Managing Director Realworld Eastern Europe.
Potrivit afirmațiilor sale, ritmul susținut de creștere s-a datorat atât activității tradiționale a companiei – servicii de consultanță în zona GIS -, cât și dezvoltării segmentului de automatizare și digitalizare, unul foarte dinamic pe piața locală.
„Ne continuăm planurile de dezvoltare a verticalelor de business în acest an, însă soluțiile de tip GIS vor aduce, cu siguranță, cca.75% din cifra de afaceri a companiei. Totuși, soluțiile de automatizare și orchestrare de procese precum și cele de digitalizare a proceselor de mentenanță (CMMS) sunt două priorități ale companiei pentru anul în curs”, a subliniat Bogdan Hebean.
Reprezentantul companiei a subliniat că focusul pentru anul 2022 este pe zona telecom, însă se are în vedere și o penetrare a sectoarelor fin-bank, dar și manufacturing (producție) cu soluții care pot avea un impact imediat în operațiunile companiilor.
În acest sens, principalele soluții propuse de Realworld Eastern Europe pe plan local sunt GE Smallworld, Cortex, Mapidea și Maintenance Connection. GE Smallworld este o solutie de asset management care excelează în satisfacerea nevoilor de inventariere și documentare a rețelelor, oferind în același timp o suită de module funcționale care adresează întreg spectrul de procese de afaceri: planificare și proiectare, construcție, exploatare și întreținere. Această soluție a fost deja implementată de către echipa din România în cadrul principalilor operatori telecom din România, Germania, Elveția și Marea Britanie. Cortex este o soluție de automatizare inteligentă și de orchestrare de procese, implementată, de asemenea, în cadrul celor mai mari companiilor telecom din România.
Mapidea are rolul de a permite utilizarea informațiilor geo-referențiate într-un mod foarte facil, în timp ce Maintenance Connection oferă digitalizarea proceselor de mentenanță, cu un impact imediat în eficiență prin evitarea defectării echipamentelor din orice tip de unitate de producție.
„În ceea ce privește principalele provocări ale anului în curs pe plan local, considerăm că situația geo-politică din zonă este cea mai importantă. Pe de altă parte, lipsa resursei umane specializate și durata mare de training pentru soluțiile pe care le oferim reprezintă aspecte de care ne lovim”, a mai spus Bogdan Hebean.
Acesta a subliniat, de asemenea, că un aspect pozitiv de menționat cu privire la piața din România este faptul că se observă o tot mai mare maturizare și implicit înclinația companiilor către investiții în digitalizarea și automatizarea proceselor pentru a contribui la creșterea productivității pentru mai toate industriile cheie.