Postul de ştiri Realitatea TV a încheiat anul 2009 pe podium în topul general al audienţelor, reconfirmându-şi poziţia de lider în acoperirea celor mai importante evenimente din ţară şi din lume. Fie că a fost vorba de evenimente neaşteptate, fie de analize şi dezbateri legate de agenda politică încărcată a anului care s-a încheiat, ori de noutăţi şi comentarii pe marginea crizei economice şi a realităţilor sociale, cei mai mulţi români au ales să se informeze de la Realitatea TV.
În premieră, televiziunea s-a clasat pe locul trei al audienţelor în topul general anual în 2009, înregistrând o medie de 141.000 de telespectatori din mediul urban în fiecare minut (1,2 puncte de rating şi 6,2% cotă de piaţă), potrivit datelor furnizate de GfK România. Şi la nivel naţional, staţia de ştiri se clasează tot pe locul trei, cu următoarele cifre: 215.000 de telespectatori în medie pe minut, 1,1 puncte de rating şi 5,7% cotă de piaţă, după PRO TV (530.000 de telespectatori în medie pe minut, 2,6 puncte de rating, 14,1% cotă de piaţă) şi Antena 1 (414.000 de telespectatori pe minut, 2 puncte de rating şi 11% cotă de piaţă).
Realitatea TV a reuşit astfel o creştere de 33.000 de telespectatori, în medie, în fiecare minut faţă de anul precedent. În 2008, postul se situa pe poziţia a patra a topului anual al televiziunilor, cu 0,9 puncte de rating în mediul urban, adică 108.000 de telespectatori în medie pe minut şi 5,1 % cotă de piaţă.
În intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2009, topul televiziunilor este condus de PRO TV, care a înregistrat 2,9 puncte de rating, şi de Antena 1, cu 2,3 puncte de rating. Pe locurile patru şi cinci ale clasamentului, la nivel urban, se situează Acasă TV (1 punct de rating, 5,3% cota de piaţă) şi TVR 1 (0,9 puncte de rating, 4,6% cota de piaţă).
Realitatea TV a fost alături de telespectatorii săi clipă de clipă, punând la dispoziţia acestora întreaga reţea de reporteri şi tehnicieni, staţii locale în cele mai importante oraşe ale ţării, analiştii şi comentatorii cei mai competenţi. În anul alegerilor prezidenţiale şi europarlamentare, al crizei economice şi al comemorării a două decenii de la Revoluţie, românii au răsplătit televiziunea de ştiri cu încedere.
Performanţa mediei anuale de audienţă a fost dublată în numeroase rânduri şi de recorduri în cele mai importante momente din 2009. Evenimente imprezivibile (cum a fost cutremurul din 25 aprilie), confruntările premergătoare celor două tururi de scrutin ale alegerilor prezidenţiale (difuzate pe 20 noiembrie şi pe 3 decembrie), zilele votului sau momentele deciziilor politice care au dus la blocajul guvernamental din toamna anului trecut sunt doar câteva dintre situaţiile în care Realitatea TV a fost lider de audienţă şi a înregistrat recorduri ale numărului de telespectatori.
Cele mai importante trei vârfuri de audienţă din 2009 la nivel naţional, pentru televiziunea de ştiri, au fost: vârful anului – 2.167.000 de telespectatori din toată ţara în „minutul de aur”, la 20:53, pe 26 noiembrie; 2.059.000 de telespectatori în 6 decembrie la minutul 21:15 şi 2.008.000 telespectatori în 22 noiembrie la minutul 21:00.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}