Oliver Heilmer este noul director MINI Design
Bucureşti/München. În cadrul “NEXT 100 Vision Vehicles” prezentate anul trecut pentru centenarul companiei, echipa de design BMW Group condusă de Adrian van Hooydonk şi-a demonstrat viziunea şi potenţialul creativ enorm. Realinierea echipei de design a BMW Group ca parte a strategiei corporate NUMBER ONE > NEXT este următorul pas logic. BMW Group Design pune bazele transformării viziunilor în realitate în viitoarele generaţii de automobile şi creează o experienţă de mobilitate digitală şi emoţională pentru clienţi.
Cu începere de la 1 septembrie 2017, Oliver Heilmer va prelua postul de director MINI Design. În vârstă de 42 de ani, designerul este în prezent preşedinte al Designworks, o subsidiară a BMW Group cu studiouri în California, München şi Shanghai. Heilmer face parte din echipa de design BMW Group de 17 ani şi a fost responsabil pentru designul interior al mărcii BMW până în 2016.
“«MINI VISION NEXT 100» a oferit o demonstraţie impresionantă a viabilităţii viitoare a MINI”, a explicat Adrian van Hooydonk, director al BMW Group Design. “Sunt încrezător că echipa de design MINI, sub conducerea lui Oliver Heilmer, va implementa această viziune a mărcii în viitoarele modele de automobile şi va cucerii clienţii MINI. Cu competenţa şi experienţa sa în design, Oliver Heilmer combină continuitatea cu prospeţimea şi viziunea pentru care MINI este recunoscută.”
În echipa de design MINI pe care Heilmer o va conduce din septembrie, Christopher Weil rămâne responsabil de design exterior, iar Kerstin Schmeding va avea responsabilitatea designului culorilor şi materialelor. Începând de la 1 iunie, designul interior va fi condus de Christian Bauer.
Cu efect de la 1 septembrie 2017, Heilmer va fi urmat în postul de preşedinte al Designworks de Holger Hampf. Hampf a fost membru al echipei de conducere a Designworks din 2002 şi a fost responsabil pentru design de produs până în 2010, când s-a mutat la un studio de design extern. După revenirea sa la BMW Group în 2014, responsabilităţile specialistului în vârstă de 50 de ani au inclus interfaţa utilizatorului şi realinierea echipei de design pentru digitalizare. “Pentru mine, Designworks este mai mult decât un simplu studio de design; este interfaţa strategică faţă de viitorul mediu de viaţă al clienţilor noştri”, a explicat designerul-şef al BMW Group, Adrian van Hooydonk. “Sunt încântat să-l avem pe Holger Hampf ca preşedinte. Este un coleg experimentat, care cunoaşte bine Designworks şi care aduce competenţa de care avem nevoie pentru o experienţă a clientului tot mai digitală.”
BMW Group Design realizează realinierea strategică pentru viitor
The Schimbările de personal şi consolidarea zonelor de competenţă principale fac parte din realinierea BMW Group Design în cadrul strategiei corporate NUMBER ONE > NEXT. Accentul va fi pe ciclurile de dezvoltare mai scurte, pe creşterea digitalizării proceselor de design, precum şi pe experienţele de mobilitate şi produs. Echipele de proiect mici şi agile vor face şi ele parte din noua structură.
Un punct focal major va fi designul experienţelor digitale interactive din automobil, specifice mărcii. Gernot Schmierer, care va prelua conducerea designului experienţei de utilizator pentru BMW Group cu începere de la 1 septembrie, se va concentra pe această temă. Schmierer va fi responsabil pentru designul bazat pe automobil al experienţelor interactive – de la viziune la implementare reală.
Aşa cum s-a anunţat anterior, Jozef Kabaň va prelua, în a doua jumătate a anului, conducerea echipei de design a automobilelor BMW. Domagoj Dukec a fost responsabil pentru designul subbrandurilor BMW i şi BMW M încă de la 1 martie 2017. Giles Taylor rămâne la conducerea designului Rolls-Royce Motor Cars, iar Edgar Heinrich este responsabil pentru designul BMW Motorrad. În noiembrie 2016, Laurenz Schaffer şi-a asumat poziţia de conducerea a diviziei de management, identitate de design şi cercetare de context, în timp ce Werner Haumayr conduce strategia de design, concepte, tehnologii, modele şi experienţe a BMW Group.
“Întreaga echipă este foarte motivată şi încântată să conducă designul mărcilor noastre într-o nouă eră”, a explicat designerul-şef BMW Group, Adrian van Hooydonk. “Factorul decisiv pentru succes în industria noastră rămâne experienţa clientului. Echipa de design a BMW Group va asigura că această experienţă rămâne una foarte emoţională şi într-o lume viitoare a mobilităţii, tot mai digitalizată.”