Odată cu toamna, raioanele de legume şi fructe ale hipermarketurilor real,- din ţară au fost invadate de produsele destinate proviziilor de iarna, în cadrul târgului dedicat regăsindu-se articole provenite 100% din producţia autohtonă, reduse cu până la 40% pana pe 25 septembrie a.c., rezultat al parteneriatului încheiat cu mai mulţi producători agricoli români.
Estimările iniţiale arată că real,- va pune în vânzare peste 500 de tone de legume din producţia autohtonă, destinată pregătirii proviziilor pentru sezonul rece., de la prune, struguri si mere până la gogonele, vinete, ceapă albă şi roşie, castraveţi cornichon, ardei capia roşu, varză roşie, morcovi, păstârnac, hrean, ţelina, usturoi, unele dintre acestea, precum ceapa, usturoiul şi ardeiul roşu fiind disponibile atât la kilogram cât şi pe funie, pentru un plus de savoare.
„Pentru o economie sănătoasa, este vital să existe locuri de muncă şi noi putem face asta sprijinind afacerile dezvoltate în România, pentru creşterea gradului de bunăstare al populaţiei. Totodată evităm importurile, care devin din ce în ce mai scumpe, deodată cu devalorizarea monedei locale în raport cu monedele de referinţă. Trebuie să folosim resursele pe care le oferă economia internă pentru a nu adânci unele dezechilibre economice importante, din cauza unui nivel ridicat al importurilor şi prin deteriorarea deficitului de cont curent”” Michel Lamoot, director general al real,- Hypermarket România.
Producătorii români se implică pentru a-şi creste afacerea: de la investiţii generatoare de profit până la colaborarea pentru decorarea punctelor de vânzare, în cadrul unor acţiuni dedicate.
Dobrică Ion, comuna Vidra, Ilfov, administrator Dolmar Com SRL, livrează de 2 ani în reţeaua real,-, atât direct către 4 magazine din Bucureşti cât şi în platformă. “Împreuna cu asociaţii mei ne sfătuim ce putem produce, cât, pentru a putea vinde marfa şi a face faţă din punct de vedere al capacitaţilor de producţie. Îmi place să colaborez cu lanţuri mari de magazine, deoarece pot să îmi cresc afacerea, nu exista comparaţie pentru un comerciant cu modul de desfacere prin pieţe, en-gros-uri, etc. Pot sa îmi fac un plan, să realizez investiţii, deoarece am unde vând marfa. Datorită investiţiilor în sistemele de irigaţie, fântâni şi al poziţionării geografice favorabile, deşi a fost seceta am avut o recoltă bună şi anul acesta, am rezistat pe piaţă, iar anul viitor vom investi mai mult în sere şi solarii, pe lângă utilaje, maşini şi bineînţeles irigaţii, care sunt cele mai importante.”
Monica Gugui, SMART FRUIT SRL livrează de peste 4 ani de zile către real,- în platforma ultra-fresh, având o creştere de 20% an a cifrei de afaceri cu real,- are încredere în agricultura românească “Am început să mă dezvolt ca distribuitor, ulterior organizând un centru de colectare, la momentul actual fiind şi producător la nivel local, fiind încurajata în acest sens de recolta bună de anul trecut. Deşi anul acesta a fost mult mai dificil, ceea ce a făcut imposibilă recuperarea investiţiei, voi continua, cu investiţii în solarii ca prim pas, ulterior în sere, pentru a reuşi asigurarea producţiei în fata secetei, care a distrus anul acesta o mare parte din recoltă. Prezenţa în marile magazine este o garanţie a calităţii produselor pe care le distribuim, am învăţat mult de când colaborez cu real,- şi i-am învăţat şi pe colaboratorii mei. În momentul de faţă livrăm aproape tot anul, mai puţin iarna şi mă bucur să văd că produsele romaneşti au început sa fie preferate de mulţi consumatori, deşi marfa autohtonă, netratată, uneori nu este la fel de aspectuoasă ca cea de import, dar cu siguranţă mai calitativă din punct de vedere al gustului”
„Mă bucur să văd de la an la an mai multe produse autohtone pe rafturile magazinelor noastre. Este ceea ce speram în momentul în care am demarat programul „Produceţi româneşte, vindem româneşte!” dedicat producătorilor locali, deoarece piaţa internă trebuie sa reprezinte principalul furnizor din produsele pe care le comercializează fiecare retailer. Am văzut progrese semnificative şi o deschidere mare din partea producătorilor locali de a lucra cu noi, din ce în ce mai mulţi se organizează, se unesc în grupuri de producători, se echipează cu ceea ce este necesar pentru realizarea lanţului logistic. “ a încheiat Domnul Michel Lamoot.
Despre Programul "Produceţi româneşte, vindem româneşte"
In cadrul programului "Produceţi româneşte, vindem româneşte!" real,- a organizat până acum forumuri de informare şi târguri de achiziţii pentru producătorii din Timiş, Bihor si Constanta, în parteneriat cu autorităţile locale din cele trei judeţe, precum şi câteva zeci de ediţii ale târgurilor de produse tradiţionale şi ecologice, sub genericul „Savoarea gustului de odinioară”. Totodată, la nivelul tuturor magazinelor se desfăşoară periodic târguri dedicate anumitor categorii de produse, de provenienţă exclusiv românească (mere, cireşe, cartofi, trufandale etc.)
Cele mai importante rezultate sunt însă contractele de furnizare semnate cu producătorii locali. În prezent, aproximativ 90% dintre partenerii de afaceri ai real,- Hypermarket România sunt companii româneşti. În sectorul alimentar, real,- colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti, cu desfacere locală, regională sau naţională.
· De la începutul programului, numărul furnizorilor locali s-a mărit cu 20%, adică cu peste 90 de noi furnizori.
· În cazul unor categorii de produse, s-au înregistrat creşteri spectaculoase ale volumelor comercializate din piaţa internă: mere (peste 2.000 de tone în sezonul 2011/2012, cu peste 40% mai mult decât în anul anterior), cartofi (peste 1.000 de tone), căpşuni (cu 38% mai mult decât în 2011) etc.
· Creşteri semnificative de volume vândute au fost înregistrate şi de către furnizorii din zona micii industrii procesatoare (paste făinoase, preparate din carne, conserve de legume, miere etc.), care au raportat chiar dublarea vânzărilor după listarea în hipermarketurile real,-.
Avantajele cumpărării de produse româneşti din magazinele real,-:
· „Ştii ce consumi” – produsele autohtone cumpărate din real,- sunt identice cu cele pe care le cunoaştem din copilărie, din grădina bunicilor de la ţară.
· „Descoperi gusturile şi tradiţiile culinare locale” – specificul gastronomic local câştigă în savoare doar prin folosirea de ingrediente autohtone, care nu pot fi procurate din import.
· „Încurajezi producătorii locali” – companiile din zona ta au nevoie de piaţă de desfacere pentru a putea supravieţui şi a se putea dezvolta, aşadar au nevoie de consumatori care să le cumpere produsele.
· „Acorzi un suport economic regiunii unde locuieşti” – dezvoltarea companiilor creează premisele unor noi locuri de muncă, a creşterii încasărilor la bugetele locale, a creşterii sumelor investite de autorităţile locale în obiective de interes public, aşadar conduce în cele din urmă la creşterea nivelului de trai în regiune.
· „Mănânci sănătos, trăieşti sănătos” – selecţia produselor autohtone din real,- ţine cont, în mod strict, de condiţiile unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate.
· „Prin suportul local acordat, încurajezi istoria regiunii şi creezi amintiri în conştiinţa locală” – produsele tradiţionale din zona ta i-au însoţit pe oameni de-a lungul unei întregi istorii. În lipsa unor producători care să ducă tradiţia mai departe, reţetele ar putea dispărea, o dată cu puţinii oameni iniţiaţi în tainele gastronomiei tradiţionale.