Brand Finance a publicat topul celor mai valoroase branduri globale din fotbal
In fiecare an, firma de evaluare si strategie Brand Finance evalueaza peste 4.000 de branduri globale. Cele mai valoroase branduri din fotbal in 2017 sunt incluse in raportul Brand Finance Football 50 – care tine seama de ultimele rezultate din sezonul 2016/2017.
Astfel, sezonul exceptional al lui Real Madrid – cu victorii atat in La Liga si in Champions League – a condus la intarirea brandului madrilen, care a depasit pentru prima oara rivalul Barcelona ca forta a brandului.
Cel mai valoros brand al lumii in fotbal ramane in continuare Manchester United, cu o valoare de 1,7 miliarde US$. Chiar daca a terminat doar pe locul 6 in Premier League, Manchester United ramane o redutabila masinarie comerciala, cu contracte lucrative in zeci de categorii si teritorii.
Cluburile din Premier League continua sa domine clasamentul valoric al brandurilor – astfel, sase din primele zece cele mai valoroase branduri sunt cluburi din Anglia.
Intregul clasament si detalii privind cele mai valoroase branduri globale din fotbal, precum si metodologia Brand Finance pot fi accesate in raportul Brand Finance Football 50 2017.