În România Ruukki a înregistrat un avans de 18% comparativ cu 2009
Producătorul finlandez de soluţii metalice pentru construcţii Rautaruukki, cu activități și în România, a raportat un avans al vânzărilor nete de 20-25% în 2010. În Europa Centrală și de Est creșterile vânzărilor au fost susținute de lansarea de noi produse pe segmentul de acoperișuri.
De cealaltă parte, Ruukki România, divizia locală a grupului Rautaruukki, a înregistrat în 2010 o creștere a cifrei de afaceri de 18% pe piața autohtonă, peste estimările inițiale care vizau un avans de 10%. Reprezentanța din România asigură și managementul operațiunilor din Bulgaria. Astfel, rezultatele cumulate pe cele două piețe indică un avans de 13%, dat fiind faptul că piața din România a fost mai dinamică decât cea din Bulgaria. Creșterile de pe piața locală au fost susținute de concentrarea pe lucrările de renovare înregistrate la nivelul segmentului rezidențial. Pe parcursul anului trecut Ruukki România a fost implicată în numeroase proiecte de mare anvergură.
La nivel de corporaţie, avansul afacerilor a avut la bază numărul mare de comenzi înregistrat pe tot parcursul anului precedent. Valoarea acestora a crescut cu 34% comparativ cu 2009. Vânzările nete ale companiei au avansat de la 1,9 miliarde euro până la 2,4 miliarde euro. Compania a realizat un profit operațional de 38 milioane de euro.
“Pentru 2011 estimăm că vom înregistra o creștere a vânzărilor de 20-25%, iar profitabilitatea se va îmbunătăți considerabil”, se arată în raportul financiar al companiei.
“Comenzile au crescut pe toate domeniile pe care activăm. Din punct de vedere geografic cel mai mare avans în acest sens a fost înregistrat în Suedia și pe piețele pe care am intrat recent cu produse speciale de oțel, cum ar fi Brazilia, China sau Turcia”, declară Sakari Tamminen President & CEO Rautaruukki.
Reprezentanții companiei consideră că sunt suficiente motive pentru a considera anul 2011 unul mai bun din perspectiva business-ului. În acest an, comparativ cu 2010, Rautaruukki preconizează o creștere a investițiilor din domeniul industrial pe pricipalele piețe pe care activează. “Creșterea activității în industriile din care provin cei mai mulți clienți ai companiei va duce la o cerere mai mare pentru produsele noastre. Ne așteptăm de asemenea ca prețurile de comercializare ale produselor speciale din oțel să crească în urma majorării cererii și a prețului materiei prime”, adaugă Sakari Tamminen.