Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Raportul de sustenabilitate 2013: Grupul Lufthansa reduce consumul de combustibil

în paralel cu creşterea volumului de pasageri transportaţi, stabilind astfel un nou record de eficienţă

  • Datele prezentate se regăsesc în conţinutul Raportului de sustenabilitate
  • Grupul stabileşte un nou record de eficienţă: consumul de combustibil de 4,06 litri
  • Reducerea emisiilor de zgomot reprezintă o altă zonă de progres
  • Pentru prima dată, raportul este disponibil şi sub formă de “E-paper”

Această ediţie a raportului de sustenabilitate, publicată la începutul acestei luni, subliniază încă o dată angajamentul puternic asumat de Grupul Lufthansa în ceea ce priveşte diferite aspecte ale responsabilităţii sociale. Comentând pe marginea publicării raportului, Dl. Christoph Franz, Preşedintele consiliului executiv al Grupului Lufthansa, a spus: “Gestionarea responsabilă a oamenilor şi a mediului face parte din filizofia companiei şi este un factor cu o contribuţie semnificativă la succesul Grupului Lufthansa. Prin urmare, investiţiile în îmbunătăţirea continuă a eficienţei consumului de combustibil ne consolidează echilibrul economic, contribuind, în acelaşi timp, la reducerea impactului asupra mediului. Aspectele ecologice şi cele economice sunt interconectate.”

În ceea ce priveşte eficienţa consumului, compania are în vedere, în mod particular, alinierea obiectivelor de ordin ecologic cu cele de ordin economic. În anul 2012, Grupul Lufthansa a stabilit un nou record în ceea ce priveşte consumul de kerosen. Companiile aeriene de transport de pasageri ale Grupului au consumat anul trecut în medie 4,06 litri de combustibil per pasager şi suta de kilometri, ceea ce înseamnă o scădere cu aproximativ 3 procente în comparaţie cu anul precedent. Performanţa traficului a crescut cu circa 2 procente comparativ cu 2011 (măsurată în tone-kilometru), Grupul a folosit cu 144.745 tone sau cu 1,6% mai puţin combustibil decât în anul precedent, iar ca urmare emisiile de dioxid de carbon au scăzut cu 455.000 tone.

Investiţia în aeronave mai silenţioase şi eficiente este un aspect important al responsabilităţii în ceea ce privește climatul şi mediul. Cu noul program de înnoire a flotei, cel mai amplu program de acest tip din istoria Grupului Lufthansa, compania înregistrează un progres semnificativ în ceea ce priveşte reducerea emisiilor şi a zgomotului produs. Companiile Grupului au început să opereze în ultimii ani numeroase modele de aeronave cu un consum eficient de combustibil, precum Airbus A380 sau mai recentul Boeing 747-8. La sfârşitul anului 2013, Lufthansa Cargo va primi primele două aeronave ultraeficiente Boeing 777F pentru transportul de mărfuri. De asemenea, achiziţionarea a 108 noi aeronave, aprobată de Consiliul de Supraveghere în martie, reprezintă un pas important pentru protejarea mediului şi reducerea emisiilor de zgomot care îi afectează pe cei care locuiesc în imediata apropiere a aeropoartelor. Aeronavele comandate, Boeing 777-300, Airbus 320ceo şi A320/A321neo, încorporează tehnologie de ultimă oră. Pe lista comenzilor se regăsesc pâna în prezent 236 de aeronave în valoare totală de 22 de miliarde de Euro la preț de listă, acestea urmând să fie incluse în flota Grupului până la finalul anului 2025.

Pe lângă de investiţiile în aeronave moderne şi cu emisii scăzute de zgomot, Lufthansa lucrează constant la dezvoltarea unor măsuri inovatoare de reducere a nivelului de zgomot, alături de parteneri din industrie, autorităţi publice, universităţi şi instituţii de cercetare. Acestea includ, de exemplu, modificări aduse aeronavelor existente şi utilizarea unor proceduri de reducere a zgomotului produs în timpul operaţiunilor de zbor.

În ceea ce priveşte rularea pe pistă şi remorcarea aeronavelor, precum şi operarea altor mijloace de transport la nivelul solului în aeroport, se urmăreşte dezvoltarea unor operaţiuni care protejează mediul şi sunt eficiente din punct de vedere al costurilor. Astfel, în viitor, aeronavele nu se vor mai deplasa pe pistă spre locul de ancorare de la terminal sau către hangar folosind propriile motoare, ci cu ajutorul unor tractoare electrice sau al unui dispozitiv electric integrat în aeronavă. Grupul a demarat realizarea testelor necesare în acest sens.

Lufthansa a lansat în primăvara lui 2012 programul organizaţional “SCORE – Schimbare pentru succes”, care a avut ca obiectiv sustenabilitatea economică. Cu ajutorul SCORE, se urmăreşte îmbunătăţirea rezultatelor operaționale până la 2,3 miliarde de Euro până în 2015. SCORE include peste 2.500 de proiecte individuale, dintre care 800 au fost deja finalizate.

Lufthansa îşi asumă responsabilitatea pe care o are faţă de angajaţii săi, inclusiv în perioadele de schimbare radicală. Astfel, ca expresie a politicii sustenabile şi responsabile în ceea pe priveşte personalul, compania a dezvoltat programul COMPASS pentru a-i ajuta pe angajaţi şi directori să se reorienteze cu succes în carieră. În plus, Lufthansa a demarat numeroase iniţiative de promovare a diversităţii în cadrul Grupului. De exemplu, acest aspect are o importanţă crescută în momentul ocupării poziţiilor de management. Obiectul este, printre altele, creşterea cu 30% până în 2020 a managerilor de sex feminin, în comparaţie cu 2010. În Germania, această pondere înseamnă 20,2% la nivelul întregii companii. În 2012, ponderea era de 15,5% şi de 13,6% la nivel internaţional. Pentru a facilita accesul persoanelor de sex feminin la poziţiile de management, compania a demarat programul “Focus Track”. Acesta are în centrul său aspecte precum competenţele de relaţionare, personalitatea, managementul propriei persoane şi planificarea carierei. La finalul anului 2012, Grupul Lufthansa însuma 116,957 de angajaţi la nivel mondial, provenind din 147 de ţări, dintre care 44,7% erau femei.

De asemenea, Grupul Lufthansa şi-a îndeplinit responsabilităţile sociale prin diferite acţiuni desfăşurate pe parcursul anului 2012. Compania a sprijinit numeroase proiecte în domeniile asistenţei sociale, culturii, educaţiei, protejării mediului şi al sportului. De exemplu, compania a sprijinit atleţii cu deficienţe fizice, sponsorizând proiectul cinematografic “GOLD – Du kannst mehr als du denkst” (“GOLD – Poţi face mai mult decât îţi imaginezi”), care a prezentat povestea a trei atleţi de talie mondială pe drumul lor către Olimpiada Paralimpică de la Londra.

De asemenea, angajamentul Grupului Lufthansa în domeniul responsabilităţii corporative a primit din nou recunoaştere. De exemplu, compania a primit distincţia "Gold Eco Airline of The Year" din partea publicaţiei Air Transport World şi locul întâi la secţiunea “Protejarea mediului” în cadrul premiilor “Airline Strategy Awards”, acordate de revista Airline Business.

Bucuresti, 12.06.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.