Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%, iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportului ”E-Mobility Sales Q4” realizat de Strategy&, departamentul de strategie al PwC.
În Europa au fost vândute 711.000 vehicule electrice și hibride, în trimestrul al treilea, cu 128% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unități (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unități (+121%), și cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unități (+316%).
”În pofida scăderii generale a pieței auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice și hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar și de lansările de noi modelele de către mărci premium. Și în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuși creșterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menținerea programului Rabla Plus și lansările anunțate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) și Ford (Puma), cât și de alți constructori auto, vor susține dezvoltarea acestui segment pe plan național”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.
Primele cinci piețe ale UE (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creștere, de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru și până în prezent, până la 579.000 înmatriculări noi doar în trimestrul al treilea.
Vânzările de mașini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franța și Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci țări. Cota totală de piață a vehiculelor electrice pentru aceste piețe se situează la 19%.
Alte concluzii ale raportului:
- Cumpărătorii din China preferă în majoritate mașinile electrice, comparativ cu cei din Europa și SUA, care preferă hibridele.
- În timp ce pandemia COVID-19 a lovit puternic piața vehiculelor pe benzină și diesel, segmentul vehiculelor electrice a crescut datorită produselor din ce în ce mai atractive, capacității mai mari a bateriei, proceselor de vânzare eficiente și prețurilor mai accesibile.
- În China, vânzările de vehicule electrice din trimestrul al treilea s-au situat la 395.000 vehicule, cu 49% mai mari decât în perioada similară din 2019. În intervalul menționat, în SUA au fost vândute 216.000 mașini verzi noi, cu doar 8% mai multe.
Provocările operaționale cu care se confruntă producătorii pe acest segment de piață sunt problemele tehnice și limitările aprovizionării. - Pe măsură ce vânzarea continuă să accelereze, companiile care au intrat deja pe piață cu modele electrice și concepte inovatoare de produse, de la prize de încărcare la sisteme de baterii și electrificare completă, încep pentru prima dată să culeagă roadele investițiilor masive din ultimii ani.
Raportul ”E-Mobility Sales Q4” face parte din seria de rapoarte „Digital Auto Report 2020” realizate de Strategy& despre industria auto. Prima parte acestuia poate găsită aici.