Prezentat de Superblue şi BMW i, grupul de artă Random International colaborează cu coregraful Wayne McGregor şi compania acestuia pentru premiera mondială online a “No One is an Island”.
Va fi prezentat în noiembrie, decembrie 2020 şi ianuarie 2021, exclusiv pe canalele digitale ale tuturor partenerilor participanţi. Reprezentaţia live va avea loc ulterior în 2021.
Random International, Studio Wayne McGregor, Superblue şi BMW i împărtăşesc o pasiune pentru depăşirea graniţelor şi explorarea de noi teritorii.
Toţi sunt preocupaţi de teme similare cu privire la modul în care generaţiile viitoare vor interacţiona cu procesele şi mediile automatizate şi digitalizate, urmărind în acelaşi timp dezvoltarea durabilă. Pentru aceasta, ei colaborează la un proiect special: “No One is an Island”.
“No One is an Island” este alimentat de ştiinţă şi explorează mişcarea electrificată condusă de algoritmi avansaţi. Este o reflecţie orientată spre viitor asupra modului în care mintea umană empatizează cu inteligenţa artificială şi procesele automatizate.
Spectacolul cuprinde elemente sculpturale, de interpretare şi muzicale.
Piesa centrală este o sculptură care experimentează cu cantitatea minimă de informaţii care este necesară de fapt pentru ca o formă animată să fie recunoscută ca fiind umană; şi impactul fundamental creat de schimbările subtile din acea informaţie.
În tranziţia sa de la robot la asemănarea umană, sculptura este însoţită de un spectacol live cu dansatori ai Studio Wayne McGregor, care vor interacţiona cu cinetica, explorând în continuare relaţia dintre oameni şi tehnologie şi capacitatea noastră de a empatiza cu o maşină.
Intervenţiile dansatorilor orchestraţi de Chihei Hatakeyama adaugă o dimensiune interpretativă a sculpturii, traducând şi sărbătorind legătura dintre mişcarea umană şi cea mecanică.
“Catalizat de parteneriatul cu BMW i şi de colaborarea cu Studio Wayne McGregor, am ridicat seria noastră actuală de sculpturi «Fifteen Points» la un nivel cu totul nou. Prin adăugarea atât a unei orchestraţii de Chihei Hatakeyama, cât şi a coregrafiei speciale pregătită de Wayne McGregor, suntem capabili să explorăm într-o manieră mult mai multe detaliată teritoriile încă necunoscute ale «empatiei cu maşinile». Lucrarea face parte dintr-o reflecţie mai largă asupra nevoii noastre umane de a ne raporta la mediul înconjurător; cum se dezvoltă o astfel de necesitate de conectare în lumina automatizării şi digitalizării din ce în ce mai mari a mediului nostru? Dorinţa noastră de a ne angaja cu sisteme necunoscute ne va lăsa mai vulnerabili? Aşteptăm cu nerăbdare să prezentăm lucrarea într-o serie de spectacole live în 2021”, spune Hannes Koch, unul dintre fondatorii şi directorii Random International, despre colaborare.
“Ceea ce mi se pare inspiraţional în legătură cu parteneriatul cu Random International, Superblue, BMW i şi cu mine este că provenim cu toţii din seturi de cunoştinţe diferite, dar ne reunim în domenii de interes comun”, spune Wayne McGregor. “Cu toţii suntem fascinaţi de potenţialul corpului uman, de relaţia acestuia cu şi către tehnologie, dar cel mai important dorinţa noastră de a genera conexiuni empatice între oameni. Acesta este un dialog de interconectare, explorare şi surpriză. Nu avem o hartă predeterminată – în schimb, ne hrănim din competenţa şi ideile celuilalt pentru a ne împinge către noi orizonturi.”
Inspiraţi de desenele uşoare ale lui Pablo Picasso, dansatorii creează linii de lumină – captând vizual mişcarea şi electricitatea şi recreând elemente din esenţa BMW i. Conceptualizat ca “Gesamtkunstwerk” (Operă totală de artă), “No One is an Island” este dezvoltat într-un dialog şi schimb continuu între artişti, coregraf, Random International, Superblue şi BMW i.
Mollie Dent-Brocklehurst, cofondator şi director executiv al Superblue, spune: “Crearea de noi platforme şi oportunităţi pentru colaborarea artiştilor experienţiali este esenţială pentru misiunea Superblue, aşa că suntem încântaţi să fim parteneri în acest proiect şi dialog creativ între Random International, Studio Wayne McGregor şi BMW i.
«Nimeni nu este o insulă» provoacă întrebări cu privire la dinamica dintre tehnologie şi umanitate, care sunt esenţiale pentru aprofundarea înţelegerii relaţiei noastre cu lumea şi reciproc.”
Premiera online este împărţită în trei capitole, fiecare concentrându-se fie pe sculptură, pe dansatori sau pe BMW i. Toate acestea vor fi distribuite pe Instagram şi Facebook de Random International @randominternational, Studio Wayne McGregor @studiowaynemcgregor, Superblue @superblue.art şi BMW @bmw, @bmwi şi @bmwgroupculture.
“Credem că o colaborare cu mari artişti precum Random International, reprezentat de Superblue, şi Studio Wayne McGregor este o experienţă inspiraţională şi îmbunătăţită pentru toate părţile implicate. Apropo de BMW i, schimbul constant cu creativităţile este esenţial. Şi la fel cum BMW i întruchipează inovaţia, «No One is an Island» creează sinergie între viitor şi prezent, tehnologie şi umanitate”, declară Stefan Ponikva, vicepreşedinte BMW Brand Experience.
BMW i susţine o mobilitate durabilă şi orientată spre viitor. Angajarea într-o astfel de colaborare creativă este o modalitate de a sublinia acest lucru.
Despre Random International
Art Group RANDOM INTERNATIONAL deţine un studio de colaborare pentru practica experimentală în cadrul artei contemporane. Fondată în 2005 de Hannes Koch şi Florian Ortkrass, astăzi lucrează cu echipe mai mari de talente diverse şi complementare la studiourile din Londra şi Berlin.
Punând sub semnul întrebării aspectele identităţii şi autonomiei în era postdigitală, activitatea grupului invită participarea activă. RANDOM INTERNATIONAL explorează condiţia umană într-o lume din ce în ce mai mecanizată prin experienţe emoţionale, dar intense din punct de vedere fizic. Artiştii îşi propun să realizeze prototipuri pentru medii comportamentale posibile, experimentând diferite noţiuni de conştiinţă, percepţie şi instinct.
Opera lor, Rain Room, se află în colecţia Jackalope Art din Melbourne, iar Muzeul de Artă din Los Angeles a expus-o în cadrul iniţiativei istorice Artă şi Tehnologie a muzeului. Opera de artă a fost prezentată şi la Muzeul de Artă Contemporană din Busan (2019), Muzeul YUZ din Shanghai (2015), Muzeul de Artă Modernă din New York (2013) şi Barbican din Londra (2012). O ediţie a Rain Room a devenit prima operă de artă instalată permanent la Fundaţia de Artă Sharjah (EAU) şi este găzduită în propria clădire.
Despre Studio Wayne McGregor
Studio Wayne McGregor este motorul creativ pentru coregraful şi regizorul Wayne McGregor, aflat acum la al 25-lea an. Acesta cuprinde ansamblul său de dansatori de talie mondială, Company Wayne McGregor; un portofoliu de comenzi internaţionale şi colaborări artistice din diferite genuri, inclusiv dans, arte vizuale, VR, film, teatru şi operă; un program foarte specializat de învăţare creativă pentru indivizi şi comunităţi; iniţiative de dezvoltare a artiştilor; şi proiecte de cercetare în colaborare în interfaţa artelor cu ştiinţa, tehnologia şi cercetarea academică.
Studio Wayne McGregor are o reputaţie de neegalat pentru abordările transformatoare ale modului în care se predă, se învaţă şi se vorbeşte despre dans. Proiectele de învăţare şi implicare sunt concepute cu atenţie pentru a reflecta procesele artistice profesionale pe care Wayne McGregor le foloseşte cu propria companie în studio, asigurându-se că toţi cei care participă la proiectele noastre experimentează practici de ultimă generaţie şi de înaltă calitate.
Accentul constă întotdeauna în împuternicirea indivizilor de a-şi dezvolta propriile abilităţi creative şi toate programele sunt susţinute de cercetarea ştiinţifică continuă în mişcare şi creativitate, proprietăţi umane înnăscute care au fost o fascinaţie în gândirea creativă a lui McGregor de mai bine de două decenii.
Peste 100.000 de persoane de toate vârstele şi categoriile sociale au participat până acum la proiecte de învăţare şi implicare în Marea Britanie şi la nivel internaţional, de la şcolari până la adulţi fără experienţă anterioară în dans, studenţi în formare şi dansatori profesionişti.
Wayne McGregor CBE este coregraf şi regizor câştigător al mai multor premii. Este director artistic al Studio Wayne McGregor, coregraf rezident la The Royal Ballet şi este colaborator pentru companii internaţionale de balet, film (The Legend of Tarzan, Fantastic Beasts şi Where To Find Them), videoclipuri muzicale (Radiohead, Thom Yorke, The Chemical Brothers), prezentări de modă (Gareth Pugh la Săptămâna Modei de la Londra 2017), campanii (everyBODY for Selfridges) şi TV (Brit Awards). McGregor este profesor de coregrafie la Conservatorul de muzică şi dans Trinity Laban, are un doctorat onorific în ştiinţe la Universitatea Plymouth, un doctorat onorific în litere la Universitatea din Leeds şi face parte din Cercul Bursierilor Culturali de la King’s College din Londra. În 2017 a primit o Bursă de Onoare a Asociaţiei Britanice de Ştiinţe. În 2011, McGregor a primit titlul CBE (Comandant al Imperiului Britanic) pentru servicii aduse dansului.
Despre Superblue
Superblue este o nouă companie revoluţionară dedicată susţinerii artiştilor în realizarea celor mai ambiţioase viziuni şi implicarea publicului cu arta experienţială.
Reţeaua sa de artişti cuprinde principalii practicanţi ai artei experienţiale, ale căror practici catalizează implicarea cu cele mai presante probleme ale timpului nostru şi generează noi perspective asupra lumii noastre.
Prin centrele sale de artă experienţială, special concepute pentru prezentarea de instalaţii de artă captivante la scară largă, Superblue oferă artiştilor oportunităţi extinse de a transporta publicul în noile lumi pe care le creează.
În plus, Superblue acţionează ca avocat şi agent pentru artiştii experienţiali, promovând oportunităţi pentru aceştia de a-şi extinde acoperirea muncii prin colaborări cu muzee, colecţionari, festivaluri de arte vizuale şi interpretare, arhitecţi, municipalităţi şi decidenţi.
Superblue oferă acestor parteneri o competenţă şi un sprijin de neegalat pentru producţia, instalarea şi prezentarea lucrărilor experienţiale la scară largă, prin prezentări de colaborare, comenzi publice şi private şi achiziţii.
În următorii ani, Superblue va deschide noi centre experienţiale în SUA şi la nivel internaţional şi dezvoltă platforme de realitate virtuală şi augmented reality pentru artiştii care explorează relaţia noastră cu evoluţia rapidă cu tărâmul digital.
Pentru mai multe informaţii despre Superblue, accesaţi superblue.com sau urmăriţi @superblue.art pe Instagram.
Despre angajamentul cultural BMW Group
De 50 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, în muzica jazz şi cea clasică, precum şi în arhitectură şi design.
În 1972, trei picturi de mari dimensiuni semnate de Gerhard Richter au fost create special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Jeff Koons, Daniel Barenboim, Jonas Kaufmann şi arhitecta Zaha Hadid au cooperat cu BMW. În 2016 şi 2017, artista Cao Fei din China şi americanul John Baldessari au creat două noi automobile pentru colecţia BMW Art Car.
De mai mulţi ani, BMW Group şi partenerii săi au iniţiat şi au consacrat propriile formate precum BMW Tate Live, BMW Welt Jazz Award, BMW Open Work, BMW Art Journey şi concertele “Opera for All” la Berlin, München, Moscova şi Londra. De asemenea, compania este şi partener al unor muzee, expoziţii de artă şi orchestre de renume, precum şi al unor festivaluri de jazz şi opere de pe mapamond.
Cu BMW OPERA NEXT, noul parteneriat cu Opera de Stat Unter den Linden, oportunităţile prezentate de digitalizare sunt utilizate pentru a deschide noi modalităţi pentru publicul tânăr de a accesa lumea operei. Ca parte a programului de artă “Muse”, Rolls-Royce este partener al iniţiativei “The Dream Commission” împreună cu două instituţii de artă renumite la nivel internaţional.
Împreună cu Fundaţia Beyeler şi Galeriile Serpentine, artişti debutanţi şi consacraţi sunt invitaţi să propună o lucrare de imagine în mişcare ce oferă o experienţă senzorială captivantă.
Artiştii sunt nominalizaţi şi aleşi de personalităţi renumite ale lumii artistice precum Daniel Birnbaum, Suhanya Raffel şi Theodora Vischer. BMW Group îşi asumă libertatea absolută de creaţie în toate activităţile sale culturale – deoarece această iniţiativă este tot atât de esenţială pentru producerea unei lucrări de artă revoluţionare ca şi pentru inovaţiile importante într-o afacere de succes.
În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie, aşa cum este Festivalul de muzică de cameră SoNoRo, şi se implică în diverse proiecte culturale aşa cum a fost colaborarea cu artistul Adrian Mitu pentru seriile Blue Coffee şi Blue Hero.
La nivel naţional, prin reţeaua de dealeri BMW, sunt susţinute o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.