• Două modele MINI John Cooper Works Rally s-au clasat în Top 10 • Al-Rajhi a încheiat etapa 1 pe locul al şaptelea; Hirvonen a fost al nouălea • Toţi cei opt membri ai familiei MINI au încheiat prima etapă
Bucureşti/München. Ediţia 2017 a Raliului Dakar (2-14 ianuarie) a pornit la drum cu prima etapă, de la Asunción – capitala Paraguayului – la Resistencia (Argentina). Traseul cu o lungime de 454 de kilometri a inclus şi o probă specială de 39 de kilometri, care a stabilit ordinea de start pentru etapa a doua.
După o noapte de festivităţi ce au precedat competiţia, în care mii de fani ai Dakarului au ieşit pe străzile din Asunción, a venit şi momentul startului oficial al celei de-a 39-a ediţii a Raliului Dakar. La ediţia din acest an, opt echipaje formează familia MINI şi toate au trecut linia de start pentru a începe ceea ce se pare că va fi cel mai dur Raliu Dakar din ultima perioadă.
Cele opt echipaje ale familiei MINI au început cu dreptul şi a încheiat cu bine prima etapă. Ordinea finală de la încheierea probei speciale a rezultat în urma unei dispute strânse, toţi competitorii încercând să forţeze la maximum pentru a obţine un rezultat bun. Iar aşa s-a dovedit a fi şi în realitate.
Echipaj X-raid Team, Yazeed Al-Rajhi (Arabia Saudită) şi navigatorul Timo Gottschalk (Germania) – aflaţi la comenzile noului #306 MINI John Cooper Works Rally – au încheiat pe locul al şaptelea şi sunt cei mai bine clasaţi membri ai familiei MINI.
Al-Rajhi: “La acest moment, totul este în regulă. Am încercat să facem tot ce am putut şi să nu comitem vreo eroare. Etapa a fost foarte dură, deloc uşoară, grea şi dură şi pentru maşini. Dar am terminat fără probleme”.
Doar 14 secunde l-au separat pe Al-Rajhi de următorul echipaj X-raid Team, format din Mikko Hirvonen (Finlanda) şi Michel Périn (Franţa), aflat în al doilea dintre cele trei maşini MINI John Cooper Works Rally care debutează în Raliul Dakar 2017. Experienţa pe care Hirvonen a acumulat-o anul trecut, la prima sa participare în Dakar, l-a ajutat foarte mult, astfel că a încheiat în Top 10, pe locul al nouălea.
Vorbind despre prima sa participare cu MINI John Cooper Works Rally, Hirvonen a spus: “Acum, prima zi a trecut. Este momentul ca mâine (n.a. astăzi) să începem cursa adevărată. Nici o dramă astăzi. Sunt foarte fericit pentru cum a decurs această zi şi cum a funcţionat maşina noastră. Etapa a fost destul de rapidă; au fost una sau două denivelări surprinzătoare, câteva cavităţi, dar altfel a fost în regulă”.
În ciuda unui timp redus de teste la volanul unui MINI John Cooper Works Rally (#308), Orlando Terranova (Argentina) şi navigatorul Andreas Schulz (Germania), şi ei membri ai X-raid Team, s-au dovedit competitivi prin obţinerea locului al 11-lea – la doar patru secunde de Hirvonen.
“A fost frumos”, a spus Terranova. “Maşina a fost perfectă, fantastică pentru Dakar. Nu am luat notiţe, am mers ca la cross-country. Cursa a început şi ne-am asumat puţine riscuri – am vrut să fim în Top 10 pentru a avea un start bun. A fost dificil fără notiţe pentru că ritmul a fost foarte rapid.”
Jakub Przygonski (Polonia) şi Tom Colsoul (Belgia) au fost primii din familia MINI care au încheiat prima etapă la comenzile legendarului MINI ALL4 Racing (#316). Echipajul ORLEN Team s-a clasat în Top 15, pe poziţia a 14-a.
Celelalte echipaje X-raid Team au ajuns şi ele cu bine la finalul primei etapă, pregătite să-şi înceapă atacul şi, de-a lungul următoarelor 12 zile, să recupereze din avantajul pe care îl au concurenţii din frunte.
Alte trei modele MINI ALL4 Racing ale X-raid Team au încheiat în Top 30. Înscrişi în ultimul moment în Dakar, Sylvio deBarros (Brazilia) şi Rafael Capoani (Brazilia) au ocupat locul al 21-lea cu maşina lor, #339 MINI ALL4 Racing. În urmă loc, în formaţie au fost echipajele familiei MINI formate din Boris Garafulic (Chile) şi Filipe Palmeiro (Portugalia), respectiv din Mohamed Abu Issa (Qatar) şi Xavier Panseri (Franţa), care au ocupat locurile al 22-lea şi al 23-lea. Stephan Schott (Germania) şi Paulo Fiuza (Portugalia) au terminat prima etapă pe poziţia a 31-a, la doar 5m18s în urma liderului!
Etapa a doua va avea startul la Resistencia (Argentina) şi se va încheia la San Miguel de Tucumán, după ce sportivii vor parcurge o distanţă totală de 803 kilometri.
Raliul Dakar 2017: etapa 1, Asunción – Resistencia, 454 km. Poziţiile echipajelor MINI
Loc | Pilot | Navigator | # | Echipă | Timp |
7 | Yazeed Al-Rajhi (Arabia Saudită) | Timo Gottschalk (Germania) | 306 | X-raid Team | 00h26:47 (+1:06) |
9 | Mikko Hirvonen (Finlanda) | Michel Périn (Franţa) | 303 | X-raid Team | 00h27:01 (+1:20) |
11 | Orlando Terranova (Argentina) | Andreas Schulz (Germania) | 308 | X-raid Team | 00h27:05 (+1:24) |
14 | Jakub Przygonski (Polonia) | Tom Colsoul (Belgia) | 316 | ORLEN Team | 00h27:28 (+1:47) |
21 | Sylvio de Barros (Brazilia) | Rafael Capoani (Italia) | 339 | X-raid Team | 00h28:48 (+3:07) |
22 | Boris Garafulic (Chile) | Filipe Palmeiro (Portugalia) | 314 | X-raid Team | 00h28:59 (+3:18) |
23 | Mohamed Abu Issa (Qatar) | Xavier Panseri (Franţa) | 322 | X-raid Team | 00h29:02 (+3:21) |
31 | Stephan Schott (Germania) | Paulo Fiuza (Portugalia) | 325 | X-raid Team | 00h30:59 (+5:18) |
Raliul Dakar 2017 poate fi urmărit zi de zi la Eurosport. Etapa a doua (Resistencia – San Miguel de Tucumán) va fi prezentată în rezumat cu începere de la ora 0.00, reluarea fiind difuzată mâine, 4 ianuarie, de la ora 9.30.