Postul Radio Romania Actualitati a fost validat ca Superbrand Romania si recunoscut ca fiind o puternica marca de consum, in urma unui studiu realizat de The Centre for Brand Analysis (TCBA) din Marea Britanie si compania Nielsen. Premiul Superbrands Romania 2010 obtinut de Radio Romania Actualitati reflecta opiniile unui consiliu independent si voluntar de experti si a peste 1.000 de consumatori romani.
Pentru Superbrands Romania, TCBA din Marea Britanie a analizat peste 1.200 de marci din peste 50 de sectoare de activitate. Brandurile au fost evaluate pe criterii de calitate, fiabilitate si originalitate. Aproximativ 60% dintre cele mai bine cotate marci de catre Consiliul Superbrands au fost analizate si printr-un chestionar aplicat consumatorilor romani, realizat de compania Nielsen si supervizat de TCBA, in acest caz metodologia fiind aceeasi cu cea folosita pentru identificarea Superbrandurilor din Marea Britanie.
Lista finala intocmita de TCBA contine 300 de marci eligibile ca Superbrand, care vor fi premiate cu statutul Superbrand Romania 2010.
Din Consiliul de experti Superbrands Romania 2010 au facut parte manageri din diferite domenii, precum publicitate, presa, companii multinationale ori institutii ale statului.
Organizatia Superbrands International a fost fondata in 1995, in Marea Britanie, si detine peste 80 de filiale in intreaga lume. In prezent, compania lucreaza cu mai mult de 2.400 de marci din lume, din diferite arii de activitate.