NU trezesc optimismul romanilor
Avem valori, avem speranţă, avem cu ce. Dar trăim în România şi asta ne face să nu vedem viitor, să nu zărim luminiţa de la capătul tunelului. De câte ori n-am auzit astfel de opinii nu doar din partea analiştilor şi a liderilor de opinie, cât mai ales de pe buzele oamenilor simpli.
Bombardaţi cu ştiri negative şi trecând prind-o perioadă dureroasă de criză, românii au reuşit performanţa tristă de a se clasa în topul celor mai pesimiste popoare din lume şi pe primul loc din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte pesimismul legat de evoluţia lor financiară şi personală. Această stare a declanşat o neîncredere generalizată care, din păcate, se poate sesiza în orice discuţie surprinsă în autobuz.
Suntem conştienţi că acest pesimism e legat de perioada dificilă pe care o traversăm şi am vrut să le reamintim românilor că sunt de fapt oamenii pozitivi care au ştiut mereu să facă haz de necaz şi să găsească partea bună a lucrurilor.
„Am împins lucrurile la limită. Am simţit că e nevoie de un şoc. Am ales ca în loc de o campanie de imagine laudativă, să facem altceva, cu riscul de a stârni reacţii negative. Aşa s-a născut campania ASTA E ROMÂNIA, care a debutat pe 24 februarie cu un teasing care să-i provoace pe români. Le-am adus în faţă o serie de exemple inspirate de atitudinea generală speculată mediatic, afirmaţii duse la limită ale pesimismului lor.
Prima parte a campaniei s-a dovedit un succes, atingându-şi scopul de a-i chema pe români să dezbată acest subiect şi de a le stârni chiar revolta organică împotriva pesimismului. Dovadă sunt zecile de mii de vizite de pe site, sutele de comentarii şi panourile vandalizate de prin oraş – atât de oameni care s-au simţit ofensaţi de mesaje cât şi de cei care au anticipat reveal-ul, şi în ambele cazuri, au acoperit părţile negative din line-urile campaniei”. a explicat Cătălin Dobre – Group Creative Director la agenţia de creaţie McCann Erickson România.
Am fost acuzaţi că am popularizat mesaje ce aduc atingere demnităţii şi creează o atmosferă de intimidare, degradare, umilitoare şi ofensatoare, îndreptată împotriva membrilor comunităţii cetăţenilor români de naţionalitate română.
Mesajele negative din teasing au fost menite doar să ne reamintească tuturor de adevărata noastră natură, să ne determine să ne punem un semn de întrebare, să ne scoată din starea pasivă şi să nu ne mai plângem mereu că suntem nefericiţi şi oropsiţi de soartă.
Pe site-ul www.astaeromania.ro – unde utilizatorii au avut la dispoziţie două săptămâni să îşi exprime opinia despre toate mesajele campaniei, rezultatele sondajelor au demostrat că românii cred în speranţă, valoare, viitor, românii ştiu să se distreze şi au o multitudine de alte calităţi.
Dezbaterea va continua la Radio 21, post care se declară susţinătorul pozitivismului românilor. Pe frecvenţele noastre, atât românii pozitivi, cât şi pesimiştii care vor să se vindece vor găsi o oază de bună dispoziţie. Şi asta, sperăm că ne va ajuta să vedem împreună partea bună a lucrurilor.
Echipa Radio 21 este simply positive. „Oricât de declarativ ar putea să sune acest slogan, îl vom susţine şi faptic, în lunile ce vor urma. Pentru că noi, credem că viaţa este şi poate fi mai frumoasă şi că toate situaţiile dificile pot fi depăşite cu o atitudine pozitivă, cu încredere, cu zâmbet.
Credem că înainte de orice, ne putem bucura de soare, de muzică, de prieteni, de oamenii dragi, de oamenii frumoşi pe lângă care trecem în fiecare zi. O vom demonstra pentru şi împreună cu ascultătorii, concret, original, aşa că îndemnul nostru este: ascultaţi în continuare Radio 21!” promite întreaga echipă Radio 21.
„Ne încăpăţânăm să fim optimişti. De aceea toată lumea de la Radio 21 s-a adunat la Cinema Patria pe 7 martie 2011. Nu doar să marcheze reveal-ul campaniei (pozitivarea mesajelor), ci să se distreze împreună cu lumea de pe stradă, dansând pe mixurile live de care s-au ocupat maeştrii de ceremonii, DJ Andi şi Liviu Hodor, transmise în direct pe frecvenţele Radio 21, însoţite de comentariile pozitive ale inconfundabilului Vali Bărbulescu şi să arate de ce ne-ar fi mai bine dacă am fi SIMPLY POSITIVE” a precizat Alexandru Macavei, Director Radio 21.
Pentru echipa Request 629 a fost o premieră să mixeze la înălţime (în balcon cinema Patria).
„Când toată lumea se uită la tine, filmează şi face poze într-un loc ca astă, împrumuţi din energia străzii. Am improvizat, un DJ care se respectă nu vine cu CD-ul de acasă” au declarat emoţionaţi Liviu Hodor şi DJ Andi.