● Opt curse, de drumul pentru un sezon integral de coastă, parteneriate inedite şi multe premiere ● Startul prezenţei pe social media – instagram şi facebook. Calendar încărcat şi în următoarea perioadă ●
După debutul în competiţiile de viteză la finalul anului trecut, Vitesco Technologies MINI Electric Racing, #RacingMIMI, are o agendă de evenimente încărcată în acest an, cu alte premiere şi proiecte excepţionale.
Cu Dominic Marcu ca pilot principal, #RacingMIMI este pe drumul clar de a absolvi primul sezon integral în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, cu participare la toate cursele. “Este un an în care avem şansa să învăţăm, de la organizarea internă a echipei la cum putem optimiza performanţa MIMI şi care sunt competiţiile şi cursele unde agilitatea, flexibilitatea şi reprizele spontane sunt cele mai bine puse în valoare. Ne fixăm primele repere pe baza cărora putem construi în următorii ani şi putem oferi mai mult spectacol”, explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager, BMW Group România.
Odată ce echipa a ajuns să câştige mai multă experienţă şi maturitate, după opt curse absolvite în primul sezon integral, #RacingMIMI îşi lansează prezenţa oficială în social media, pe Instagram: https://www.instagram.com/racingMIMI, pe Facebook: https://www.facebook.com/racingmimi.
Fanii pot urmări toate informaţiile sezonului şi în secţiunea dedicată, creată în pagina oficială a mărcii: https://www.mini.ro/ro_RO/home/campaigns/mini-mimi.html.
Remarcabil este că #RacingMIMI este un model de serie, cu modificări minime, dar care poate să ofere spectacol şi să fie competitiv. Înfruntarea directă cu modele Tesla de la etapa de Super Slalom de la Bucureşti, când MIMI – pilotat de jurnalistul Dragoş Craiovan şi directorul BMW Group România, Josef Reiter – a depăşit toată concurenţa, cu două excepţii, a arătat potenţialul dinamic excelent atât al modelului de serie, cât şi al proeictului.
Ulterior, modelul a fost protagonistul unui alt moment special – pilotul Ciprian Lupu a fost unul dintre primii concurenţi în scaun rulant din istoira motorsportului care a participat cu o maşină electrică. Evenimentul a fost marcat la etapa de Super Rally de la Mangalia, prima a sezonului. De atunci #RacingMIMI poartă cu mândrie logoul Fundaţiei Motivation pe parbriz.
Ultimele participări
La etapa de Super Rally de la Târgu Mureş, preşedintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv a testat direct, ca deschizător, potenţialul MINI Electric Racing şi avea să declare: “Agilitatea în viraje este fantastică. Dacă poate să dezvolte puterea fără restricţii, maşina poate urca sus în campionat”.
În calendar a urmat cursa de coastă de la Reşiţa, la 26-27 iunie, unde #RacingMIMI a avut provocările rularii pe căldură, în condiţii dificile. Consumul pe fiecare urcare a fost susţinut încă o dată de aproximativ 10% din capacitatea bateriei.
La 10-11 iulie a fost înregistrată a doua participare în sezonul 2021 al Campionatului Naţional de Super Slalom, cu trei piloţi; Sebastian Toma (AutoBild), Cornel Şocariciu (Autocritica.ro) şi un pilot cu experienţă în motorsportul românesc, Horia Gheorghe. Horia, după o singură ieşire de antrenament, a valorificat cel mai bine potenţialul MINI Cooper SE, obţinând al 19-lea rezultat într-un clasament cu aproape 100 de timpi înregistraţi. Cornel şi Sebastian au urmat cu timpi apropiaţi.
Poveste de succes cu sprijinul partenerilor
Vitesco Technologies, Automobile Bavaria şi Hashtag Motorsport lucrează împreună pentru a deschide noi teritorii. Un automobil de curse electric vine cu provocări absolut noi – de la managementul termic al sistemului electric la nevoia de precondiţionare şi alimentare optimă. Pe de altă parte, este remarcabil că singurele elemente care au necesitat intervenţie şi au prezentat uzură până acum au fost anvelopele – unele excelente, asigurate de Michelin şi Michelin Sport. Un automobil convenţional de curse necesită mult mai multe operaţii de revizie şi întreţinere, de cele mai multe ori după fiecare cursă, în timp ce #RacingMIMI a absolvit mai bine de 10 curse fără nici o revizie, cu costuri minime de întreţinere. De altfel, avantajul costurilor de utilizare este un punct important care poate să atragă în viitor şi mai mulţi competitori către automobile electrice.
După startul sezonului de coastă, Renovatio, cea mai mare reţea de staţii de încărcare, s-a alăturat proiectului şi asigură acum soluţii de încărcare la fiecare cursă, un element-cheie în organizare fiecărei etape şi pregătire înainte de ieşirea în fiecare manşă: pregătirea optimă a bateriei, cu precondiţionare şi încărcare.
Cea mai rapidă galerie de artă din lume
MIMI va fi singurul automobil electric prezent la experienţă şi, alături de serviciul George al BCR, este singurul proiect de artă din motorsportul românesc. “Cea mai rapidă galerie de artă din lume” foloseşte pentru decorarea acoperişului lucrări de artă create de ilustratori români pentru brandul George al BCR, într-un proiect coordonat de One Night Gallery.
În acest moment MIMI prezintă o lucrare plină de lucrare semnată de Laura Fălcaru. “Mi-am dorit ca, în această ilustraţie, logo-ul George să fie acompaniat de diverse elemente specifice stilului meu, toate acestea fiind integrate într-un cadru al universului meu vizual. Pe lângă reinterpretarea G-ului am vrut să folosesc elemente cât mai colorate şi vesele pe care să le scot în evidenţă prin fundalul închis. Ilustraţia vrea să redea o stare veselă şi optimistă, dar şi senzaţia că spectatorii plutesc într-un univers creat de mine”, explică Laura.
Până acum, #RacingMIMI a găzduit patru lucrări pe acoperiş, iar în viitor sunt pregătite şi alte conexiuni cu lumea artei.
#RacingMIMI
Instagram: https://www.instagram.com/racingMIMI
Facebook: https://www.facebook.com/racingmimi
https://www.mini.ro/ro_RO/home/campaigns/mini-mimi.html
Despre MINI Electric Racing
Parteneri:
Vitesco Technologies – partener tehnologic.
Automobile Bavaria – partener de pregătire service.
Hashtag Motorsport – asistenţă service.
Michelin – Pneuri.
BCR – George – Pentru cea mai rapidă galerie de artă din lume.
Renovatio – Soluţii de încărcare oriunde în România.
MINI Electric Racing susţine Fundaţia Motivaion.
Optimizare continuă alături de partneri
Alături de partenerul cel mai important, Vitesco Technologies, proiectul acumulează etapă de etapă tot mai multă experienţă care poate fi valorificată pentru optimizarea automobilului cu susţinerea echipei Automobile Bavaria. Pneurile Michelin pun cuplul instantaneu al modelului electric pe asfalt, fie că este vorba de soluţii de stradă, pentru evenimente demonstrative, cu excelentul Michelin Pilot Sport 4, sau soluţii de competiţie Michelin Sport. Proiectul este alimentat de fiecare dată de eforturile Renovatio, cea mai mare reţea de staţii de încărcare din România. Ca de obicei, Hashtag Motorsport asigură asistenţa de service la toate competiţiile la care participă MIMI. O prezenţă specială este asigurată mereu de colaborare cu BCR – George şi colantarea acoperişului, un element de personalizare specific MINI, cu o lucrare de artă specială create de ilustratori români pentru brandul George al BCR, într-un proiect coordonat de One Night Gallery
Alături de fundaţia Motivation
Fundaţia Motivation România este o organizaţie nonguvernamentală, nonprofit, creată în 1995 pentru a veni în sprijinul copiilor şi adulţilor cu dizabilităţi. Serviciile pe care le oferă acoperă o gamă largă de nevoi, de la evaluare şi echipament adaptat pentru diferite tipuri de dizabilităţi motorii la recuperare activă şi instruire pentru viaţă independentă alături de un instructor în scaun rulant, sport adaptat, consultanţă pentru accesibilizarea spaţiilor şi angajare. Până în prezent, Motivation a redat libertatea de mişcare şi speranţa într-o viaţă împlinită pentru mai mult de 25.800 de persoane cu dizabilităţi din România.
Din anul 2017, Fundaţia Motivation România derulează campania de informare şi conştientizare #PeBune?, care are drept scop eliberarea locurilor de parcarea dedicate persoanelor cu dizabilităţi şi ocupate abuziv. Mesajul central al campaniei este “Persoanele cu dizabilităţi NU ÎŞI DORESC loc de parcare dedicat, însă AU NEVOIE de el.”, tocmai pentru a arăta diferenţa între un moft şi o nevoie reală. Susţinătorii campaniei pot da acest mesaj mai departe prin distribuirea de pliante informative sau prin afişarea de autocolante pe maşinile personale. De asemenea, marile magazine sau administratorii de parcări pot deveni parteneri ai campaniei prin afişarea mesajului la locurile de parcare dedicate persoanelor cu dizabilităţi. Mai multe informaţii pe www.motivation.ro.
“Pentru noi, Ciprian este un erou adevărat, ne inspiră prin forţa lui de a depăşi dificultăţi şi de a-şi urmări visul. Este o mare bucurie că am putut să colaborăm şi sperăm să găsim şi alte pretexte în viitor”, explică Alex Şeremet.
MINI Cooper SE
Noul MINI Cooper SE, produs la uzina mărcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piaţă în luna martie 2020. Modelul este susţinut de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh şi asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP corelată la valori NEDC. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP şi 270 Nm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.
Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme faţă de MINI Cooper S (3 uşi) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spaţiul interior şi pentru bagaje nu este afectat.
Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puţin 30 de milimetri faţă de MINI Cooper S, distribuţia optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obţină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. Performanţele dinamice sunt susţinute şi de noul sistem ABR pentru controlul patinării roţilor faţă, care debutează astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calităţi superioare de condus în orice condiţii de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid faţă de unul convenţional, o unitate de control specială, amplasată în zona punţii faţă, este dedicată funcţiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracţiunea la demaraj şi stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât şi la accelerare la ieşirea din virajele strânse.
Vitesco Technologies MINI Electric Racing “MIMI” #37
Modelul de bază: MINI Cooper SE
Motor electric sincron
Putere maximă: 135 kW/184 CP
Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm
Putere maximă la recuperare: 50 kW
Baterie: Capacitate brută 32,6 kWh/ capacitate netă 28,9 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celule CATL.
Modificări (în acest moment):
eliminare scaune, capitonaje, airbaguri;
roll-cage produs de service omologat FRAS;
scaune sport Sparco FIA 2019;
centuri de siguranţă în 6 puncte cu FIA SPARCO (HANS), OMP Suport lateral scaun 380 mm;
jante 17″ Team Dynamics Pro Race (folosite în MINI Challenge);
pneuri Michelin;
alte elemente de siguranţă: stingător de incendiu manual 2 kg RRS FIA;
stingător de incendiu AUTOMAT FIA;
suspensii KW Suspension dedicate MINI Cooper SE, V3, cu reglaj individual compresie şi detentă;dis
tanţiere de roată pentru mărire ecartament.
Foto Flaviu Croitoru