Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Racing MIMI revine în competiții în 2024 la Trofeul Sinaia

Racing MIMI at Trofeul Sinaia 2014, Romanian Hill-Climb Masters, pictures by Flavius Croitoriu

Racing MIMI a revenit în competiţiile naţionale la Toferul Sinaia în cadrul Trofeul Naţional Masters de viteză în coastă de la Sinaia. La nivel naţional, etapa este una cu adevărat deosebită – singura de acest gen organizată pe un traseu urban.

Prezența Racing MIMI la eveniment a marcat al cincilea sezon consecutiv în care proiectul electric de pionierat este prezent în competiții de motorsport. Încă o dată, cu sprijinul și pregătirea echipei Engage Engineering și Horia Platona pilot, MIMI a arătat un ritm stabil de cursă pe traseul de 2.8 km. În medie, Racing MIMI alimentat de Renovatio e-Charge a consumat aproximativ 3 kWh pentru fiecare urcare, cu un total puțin peste 7 km parcurși, din care jumătate pe urcare, fără utilizarea recuperării de frânare, pentru optimizarea livrării de performanță în cursă.

Racing MIMI at Trofeul Sinaia 2014, Romanian Hill-Climb Masters, pictures by Flavius Croitoriu
Racing MIMI at Trofeul Sinaia 2014, Romanian Hill-Climb Masters, pictures by Flavius Croitoriu

Cel mai scurt traseu al de viteză în coastă al sezonului a stat sub semnul amenințării ploii. Startul pentru prima urcare cronometrată a venit după un scurt val de precipitații. Chiar și așa, Horia a ales de fiecare dată slick-uri Michelin pentru cele două manșe, în căutarea performanței optime. În cele din urmă, cu timpii de 1:55.890 și 1:51.017, echipajul Racing MIMI s-a clasat în a doua jumătate a clasamentului, pe locul 24, într-o grupă de competitori cu mașini performante.

Poziția a doua obținută în Clasa mașinilor electrice și locul trei în Grupa III dedicată automobilelor speciale, arată, în primul rând, numărul redus de competitori în aceste două clase de pionierat. În total, la etapa de la Sinaia au fost înscrise trei automobile electrice, dintre care două modele MINI Cooper SE.

Alături de Michelin și Renovatio, susținătorii tradiționali ai proiectului sunt UniCredit Leasing, echipa care finanțează și achiziția noului BMW i4, Omniasig, asiguratorul proiectului, și Textar, care asigură soluții de frânare atât pentru MIMI, cât și pentru noul BMW i4 Racing.

În premieră, Horia a condus în cursele de recunoaștere cu noua generație MINI Cooper SE, o șansă să poată compara evoluția de tehnologie MINI. Noul model vine cu un plus de 30 CP și 60 Nm, precum și o baterie de capacitate aproape dublă – crescând de la 28,9 kWh la 49,2 kWh. Bateria suplimentară a adus și o creștere de masă, de 240 kg. Chiar și așa, Noul MINI Cooper SE are un sprint 0-100 km/h în 6,7 secunde, cu 0,6 secunde mai bun.

“Mi-era dor să-l mai scot pe MIMI încă o dată la distracție! Acesta este unul din motivele pentru care m-am implicat în acest proiect încă de la început – potențial dinamic în MINI Cooper SE. Este agil și foarte distractiv de condus. Noua generație duce lucrurile mai departe. Cred că ar fi o bază foarte bună pentru un proiect similar de curse. În plus, nu pot să nu remarc interiorul simplu, dar super tehnologizat.”, a povestit Horia Platona despre experiența de condus.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.