● Super Rally vine pe 4 noiembrie în centrul Bucureştiului, pe un circuit stradal în jurul Muzeului Naţional de Artă şi Sălii Palatului ● O victorie la Bucureşti în Clasa 2A, poate aduce primul loc în clasament la final de sezon ● Racing MIMI intră în ultima cursă a sezonului cu un ultim pachet de modificări care au redus masa cu încă aproximativ 30 kg, dar şi cu o lucrare de artă nouă pe acoperiş semnată de Mihai Zgondoiu ●
Racing MIMI a devenit un automobil de curse redutabil mulţumită echipei Engage Engineering, Sezonul 2023 a marcat încă o dată un program plin cu 12 curse în 4 campionate naţionale. În prim plan în acest an au fost participările în Campionatul Naţional de Super Rally, o competiţie spectaculoasă desfăşurată pe circuite stradale în şase oraşe din România. Aici Horia Platona a reuşit 2 clasări pe locul trei cu Racing MIMI în Clasa 2A, cea mai disputată din concurs dedicată tracţiunii faţă. Performanţele sunt şi mai remarcabile, fiind obţinute în cadrul unei competiţii redutabile, cu piloţi experimentaţi şi maşini de curse în pregătire de fabrică, aşa cum sunt modele TCR (Campionat Mondial de Turisme) sau Rally4. Înainte de ultima etapă, echipajul Racing MIMI este pe locul 3 în clasă într-o luptă foarte disputată. O victorie la Bucureşti asigură automat şi victoria în clasamentul final într-un campionat naţional de prim rang.
Etapa de la Bucureşti este planificată pentru sâmbătă pe 4 noiembrie în centrul Bucureştiului, în jurul Muzeului Naţional de Artă şi Sălii Palatului, un circuit stradal care promite să fie foarte spectaculos, dar şi foarte tehnic, ceea ce poate să fie un avantaj pentru Racing MIMI.
„Ne bucură mult că Super Rally a adus atât de mulţi concurenţi valoroşi cu maşini valoroase. Orice performanţă este cu atât mai valoroasă, având în vedere la cine ne raportăm. Competiţia ne onorează, o respectăm şi ne impulsionează să ne autodepășim. Din această perspectivă a fost un an special, plin de emoţii”, a declarat Alex Şeremet, Corporate Communication Manager.
Pentru ultima cursă, Racing MIMI a primit de la Engage Engineering un ultim tratament de optimizare de masă ceea ce a dus la un minus de 30 kg. În plus, pentru un plus de agilitate circuitele tehnice de Super Rally unde atingerea de jaloane poate genera penalizări, s-au eliminat oglinzile retrovizoare pentru prima dată.
Artă pentru motorsport
La ultima cursă a sezonului, Racing MIMI mai vine cu o premieră – o nouă lucrare de artă pe acoperiş. De-a lungul istoriei proiectului a primit o serie de proiecte de artă pe acoperiş, prezentate apoi în cadrul competiţiilor de motorsport, ceea ce îi îndreptățește titlul de „cea mai rapidă galerie de artă din lume”. Începând cu 2022, în urma colaborării cu Săptămânii Creativității Sustenabile CSWeek, artiştii pictează direct pe acoperişul maşinii. Prima lucrare a fost semnată de artistul Bogdan Cazacincu în cadrul CSWeek 2022.
Înainte de ultima confruntare importantă a sezonului, MIMI a servit drept pânză pentru artistul Mihai Zgondoiu, prezentarea având loc în cadrul CSWeek 2023. Cu un portofoliu important de expoziţii care au inclus Muzeul Naţional de Artă Contemporană sau Muzeul de Artă Recentă, Mihai oscilează cu lejeritate într-o arie largă de genuri și tehnici vizuale, de la desen, colaj și print experimental, la video-instalații, acțiuni-performance și intervenții urbane. „Să desenezi, sau să pictezi o mașină de curse este mai mult decât o provocare, mai ales când vorbim de un MINI electric. Intervenția mea vizuală a urmărit să păstreze o parte din cromatica deja existentă a automobilului, dar și să contureze spiritul agil și feroce al vehicului”, declară Mihai.
Pentru proiectul MIMI, Mihai a folosit spray şi markere într-un limbaj ce aminteşte de street art. Cromatic a preluat din schema de culori a maşinii, dominată de albastru în faţă, cu elemente de decor galbene şi colant portocaliu pentru numele pilotului şi numărul de concurs. Ca formă a împrumutat o serie de concepte şi idei din repertoriul lui artistic – flacăra, ce evocă energia în competiţii şi forme stilizate de extratereştri cu ochii mari, alungiţi pe verticală, evocând prezenţa ieşită din comun a acestui model în curse.
MINI Cooper SE este baza Racing MIMI şi este singurul model de curse care are certificare ISO în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon pe tot ciclul de viaţă – cu până la două treimi mai mici faţă de un model MINI Cooper similar pe benzină. Din postura de maşină electrică sustenabilă de curse, Racing MIMI a fost una din vedetele Săptămânii Creativității Sustenabile – CSWeek. Inițiat de Galeria Galateca și Asociația Culturală NEO ART România, evenimentul s-a derulat în 2023, în București, Cluj – Napoca și Timișoara implicând peste 30 de parteneri și zeci de creatori. Coordonatoarele și curatoarele acestei ediții au fost Anca Boeriu și Andreea Sandu, împreună cu echipa curatorială formată din Elena Aronoaie-Adorian, Lucian Broscățean și Ana Negoiță.
Partenerii MIMI
Textar este ultimul partener care a semnat o colaborare cu echipa Racing MIMI. Încă din 1913, Textar este unul dintre cei mai importanţi furnizori de produse de frânare pentru o gamă variată de automobile. Acum compania susţine echipa MIMI pe una din puţinele componente care este supusă uzurii şi are nevoie de service regulat.
MIMI este susținut şi în 2023 de o serie de parteneri puternici. UniCredit Leasing, finanțator al BMW Financial Services și MINI Financial Services, cu o implicare importantă în motorsportul românesc, este partenerul principal al proiectului. Michelin susține proiectul și “încalță” MIMI inclusiv cu versatilele Michelin Pilot Sport și Michelin Pilot Sport Cup într-o serie de demonstrații și competiții de stradă. Renovatio, cu e-charge, cea mai mare rețea de stații de încărcare din România, asigură soluții de încărcare.
Din acest an, Samsung devine un partener important, susținând comunicarea MIMI, în timp ce echipamentele mărcii ajută la documentarea proiectului cu materiale foto și video spectaculoase folosind camerele performante cu stabilizare al Samsung S23.
Enviro, partener al companiilor HBK şi Brüel & Kjær, o companie românească care oferă servicii profesionale de măsurare de sunet. Este un parteneriat care îşi propune să exploreze tema motorsportului electric şi a impactului lui, mai ales în contextul competiţiilor din oraşe.
Despre Racing MIMI
Primul MINI Electric din istorie a intrat în al treilea sezon de competiție. Construit pe baza unui model de serie, folosind motorul și bateria de serie, MIMI a primit o serie de îmbunătățiri de performanță din partea echipei Engange Engineering din Brașov, proiectul marcând îmbunătățirile cu numele “Racing MIMI EVO”. Între acestea se numără reducerea consistentă de masă cu aproximativ 200 kg (inclusiv uși din fibră de sticlă și plexiglass fără ramă), sistem de răcire suplimentar cu gheață carbonică sau diferențial față cu patinare limitată dezvoltat împreună cu compania Drexler.