Cea de-a doua cursă de 60 de minute din actuala campanie s-a încheiat cu același câștigător: Mihai Șuțeanu (Walk Racing). Acesta s-a apropiat la doar două puncte de Victor Taraș (Transilana Racing), care-și recuperează poziția de lider în clasamentul general înaintea ultimelor două etape.
Cursa de pe Mount Panorama a adus o nouă rocadă la vârf în actualul sezon al Racing League Romania powered by BMW, grupul de opt favoriți fiind rarefiat în urma punctelor duble acordate la finele rundei din Australia.
Calificările s-au decis la miimi de secundă
Pe un tur de circuit de peste șase kilometri, sesiunea de calificări le-a permis concurenților doar câteva tentative cronometrate. Emanuel Gaczella (Walk Racing) a stabilit primul reper, în timp ce liderul la zi Andrei Bechir (Motul eSports) a greșit în al doilea tur lansat. Mihai Șuțeanu a avut nevoie de cea de-a treia încercare pentru a-și devansa coechipierul cu doar 11 miimi de secundă, iar Victor Taraș s-a plasat pe poziția a treia a grilei în pofida unui deficit infim, de sub o jumătate de zecime de secundă. În linia a doua a confirmat forma bună din ultima vreme și Bogdan Moldovan (RacingSim), care urma să fie ținta atacurilor lui Bechir, Cristian Moisescu (APR Competition), Andrei Morțilă (RacingSim) și Alex Cascatău (APR Competition).
Mihai Șuțeanu, intangibil în fața perechii Gaczella-Taraș
Imediat după start s-a produs contactul dintre Morțilă și Cascatău, soldat cu avarii pentru ambele modele BMW M3 GT2 și cu o oprire neprogramată pentru reprezentantul României în Supercar Challenge. Moisescu a fost și el printre cei ce au lovit zidurile de pe Munte în primele tururi, promovând astfel nume precum Lukas Hellmann (Transilana Racing), Mihai Rusu (Motul eSports) și Cezar Toader (Smart Driving Team) în bătălia pentru puncte importante.
În frunte, Șuțeanu s-a desprins cu lejeritate, construindu-și un avans de peste cinci secunde înaintea opririlor obligatorii la boxe. Gaczella și-a păstrat locul secund în fața atacurilor lui Taraș, însă cei doi au recurs la strategii diferite. Taraș a ales varianta convențională și a montat al doilea set de anvelope de compoziție medie la jumătatea întrecerii, în timp ce adversarul său direct a rămas pe circuit pentru a petrece cât mai puțin timp pe final cu anvelopele moi. S-a dovedit o strategie perdantă pentru Gaczella, care nu a putut recupera secundele ce-l despărțeau de Taraș, un rol important având și piloții întârziați.
Victoria lui Șuțeanu l-a propulsat pe acesta pe poziția secundă în clasamentul general în spatele lui Taraș, care a redevenit lider în urma mutării câștigătoare ce i-a adus locul al doilea la Bathurst. Perdantul a fost Andrei Bechir, care s-a confruntat cu probleme hardware și a încheiat etapa australiană doar pe poziția a 13-a, la un tur în urma învingătorului.
Matematic, mai sunt disponibile 90 de puncte în acest sezon al Racing League Romania powered by BMW, iar opt piloți păstrează șanse teoretice la titlu. Victor Nicolae (Smart Driving Team) a dominat cursa Ligii Semi Pro și va reveni în Liga Pro pentru ultimele două etape, fiind un factor de luat în seamă pentru lideri. Totodată, absența lui Cristian Berindea (Motul eSports) îl trimite pe campionul en-titre la o distanță apreciabilă, de 60 de puncte, în urma lui Taraș. Dublul podium înregistrat pe Mount Panorama de componenții Walk Racing propulsează echipa la șefia clasamentului specific, lupta fiind deosebit de strânsă cu Transilana Racing și Motul eSports. Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni, pe traseul american de la Watkins Glen.
Clasament piloți
- Victor Taraș (Transilana Racing) 204p
- Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 202p
- Andrei Bechir (Motul eSports) 176p
- Emanuel Gaczella (Walk Racing) 159p
- Lukas Hellmann (Transilana Racing) 155p
- Cristian Berindea (Motul eSports) 144p
- Bogdan Moldovan (RacingSim) 144p
- Victor Nicolae (Smart Driving Team) 133p
- Alex Cascatău (APR Competition) 97p
- Cezar Toader (Smart Driving Team) 92p
Clasament echipe
- Walk Racing 361p
- Transilana Racing 359p
- Motul eSports 352p
- Smart Driving Team 266p
- RacingSim 239p
- APR Competition 168p
Despre BMW M3 E92 GT2
În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster
Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe
Foto Răzvan Manițiu.