Comunitatea de sim racing din România țara noastră s-a reunit la startul unei noi stagiuni competiționale sub egida Racing League Romania. Imediat după cea de-a doua etapă de legendă a anduranței nord-americane (cursa de 12 ore de la Sebring), piloții virtuali au început antrenamentele pe același autodrum din Florida, însă de această dată în mediul iRacing.
Însă noua provocare cu o mașină recent lansată, BMW M2 CS Racing, nu i-a regăsit la start nici pe cei doi, nici pe alți piloți de top ai ligii precum Cristian Berindea sau Sebastian Apostol. Pentru unii, motivul era tocmai legat de împlinirea unui vis al tranziției de la cursele virtuale la cele reale, fiind implicați pe parcursul weekendului recent încheiat în definirea strategiilor de cursă ale echipei West Competition Racing în etapa inaugurală a Romanian Endurance Series.
Astfel, o grilă bine populată, cu 27 de modele identice, s-a reunit în seara de curse de la Sebring cu aspirații la tronul vacant. Lupta pentru victorie era deschisă, iar calculele hârtiei i-ar fi indicat drept candidați serioși pe Emil Stanciu, Andrei Călinescu și Marius Blendea. Totuși, niciunul dintre aceștia nu a văzut primul steagul în carouri la finele vreunuia dintre cele trei sprinturi de câte 20 de minute.
Cătălin Tufeanu a fost cel mai rapid în precalificări, apoi a continuat în același registru în sesiunea de calificări, unde a fost unicul capabil să parcurgă circuitul într-un timp de două minute și 15 secunde. O primă manșă câștigată facil avea să fie compensată apoi, pe grila inversată, de un incident nefericit. De asta a profitat Ciprian Dăscălescu, la primul succes în RLR după ce a rezistat presiunii venite din partea lui Robert Prepeliță. Ieșeanul s-a revanșat la ultima cursă a serii, victoria aducându-i și postura de lider în clasamentul general.
Prima etapă de la Sebring poate fi revăzută aici:
Calendarul acestui sezon cu BMW M2 CS Racing mai programează rundele de la Spa-Francorchamps (7 aprilie), Laguna Seca (21 aprilie), Charlotte (5 mai), Monza (19 mai) și Rudskogen (2 iunie). Transmisiunile directe pot fi urmărite pe canalul de YouTube BMW România. Există și o categorie dedicată piloților debutanți, iar înscrierile sunt deschise pe https://go.simrace.ro/ .
Până la următoarea etapă, urmează un weekend cu competiții de sim racing care coagulează comunitatea RLR în București: Logitech Race Days la Altex București Nord (28-30 martie) și finala concursului lunar organizat de PlayDrive cu BMW M3 E30 (30 martie), o mașină chintesențială în popularizarea sim racingului autohton în urmă cu cinci ani, la începutul parteneriatului dintre Racing League Romania și BMW România.
O nouă platformă – de la Assetto Corsa la iRacing
De peste 15 ani, acesta este simulatorul cel mai longeviv pe marea scenă internațională. Assetto Corsa Competizione a intrat într-un con de umbră odată cu atenția acordată de studiourile Kunos Simulazioni următorului proiect, Rennsport nu a răspuns așteptărilor, iar Le Mans Ultimate are încă destule limitări. Așadar, liga națională de sim racing a migrat în ultima perioadă înspre iRacing, acolo unde Dragoș Simion și Victor Nicolae au fost de neînvins în ultimele patru sezoane.