De 90 de ani, Raben Group este în continuă mișcare – dezvoltându-se, privind mereu cu îndrăzneală în viitor și căutând noi provocări. Compania își dorește să fie o unitate, care nu numai că va menține lumea în mișcare, ci o va face mai bună și mai ecologică. De aceea, pentru a sărbători aniversarea, toată lumea este invitată să urmeze un tur unic eco2way în Europa și în Septembrie va lansa o platformă de votare pentru proiecte ecologice – proiectul câștigător va primi sprijin financiar.
În 2021 Raben Group sărbătorește cea de-a 90-a aniversare. 90 de ani de experiență, inovație și dezvoltare continuă. Și compania cu siguranță nu se va opri la asta.
“Am realizat multe în acești 90 de ani prin parteneriat și cooperare transparentă cu clienții noștri, ceea ce ne face mândri și, în același timp, gata să facem față unor noi provocări, precum schimbările climatice. Vrem ca generațiile următoare să aibă acces la aceleași resurse pe care le folosim acum. De aceea, cu ocazia aniversării noastre, vrem să vă ducem în extraordinarul turneu ‘Eco2way’ în Europa, unde angajații noștri vă vor arăta locurile care suferă de efectele schimbărilor climatice. Sperăm că, clienții noștri ne vor ajuta să alegem un loc de sprijin împreună odată ce turul este finalizat. Pentru a ne bucura cu toții de un climat curat în următorii 90 de ani…” – spune Ewald Raben, CEO Raben Group
90 de ani pe drum cu ecologia
Responsabilitatea socială corporativă este o parte inerentă a ADN-ului companiei de familie, bazat pe un sistem de valori. Compania abordează conceptul de CSR într-o manieră cuprinzătoare, integrând activități responsabile social cu strategia de afaceri a organizației. Ecologia are o mare importanță pentru Raben. În fiecare an, investește în soluții de transport și depozitare mai eficiente și mai ecologice și plantează mii de copaci care neutralizează tone de CO2.
De aceea, compania a decis să sărbătorească cea de-a 90-a aniversare într-un mod destul de neobișnuit, invitând clienții și utilizatorii de internet într-un turneu eco2way în Europa. Această călătorie extraordinară începe pe 1 Aprilie și va dura până la sfârșitul lunii August 2021. Angajații companiei și entuziaștii ecologici vor juca rolul de ghizi turistici care vor prezenta și vor spune povestea a douăzeci de locuri care sunt expuse riscului din cauza schimbărilor climatice. Puteți urmări întregul tur la www.raben90years.com și pe rețelele sociale ale companiei în toate cele 13 piețe unde Raben își are depozitele. Cu toate acestea, sărbătoarea nu se termină aici! Pentru a sărbători cea de-a 90-a aniversare, Grupul dorește să facă un cadou nouă tuturor și generațiilor viitoare, iar în Septembrie va lansa o platformă de vot online pentru trei inițiative compensate. Cel care obține cele mai multe voturi va primi o subvenție de la Raben Group. Votarea va continua până la sfârșitul lunii Noiembrie, iar rezultatele și proiectul câștigător vor fi anunțate în Decembrie!
“Vrem să stabilim tendințe pe piață în domeniul durabilității nu doar prin a avea camioane și depozite verzi sau plantarea copacilor, ci prin toate procesele pe care le folosim. Încercăm să le facem cât mai ecologice posibil. Aceasta este responsabilitatea noastră. Și pentru că relația noastră cu clienții noștri se bazează pe parteneriat, sunt încrezător că și ei ni se vor alătura în acest mod durabil de a face afaceri.” – explică Ewald Raben
Grupul Raben are în prezent peste 150 de sucursale în 13 țări europene, oferă aproximativ 1.200.000 m2 de depozit, are 10.000 de angajați și în fiecare zi expediază peste 8.500 de camioane pe drumurile Europei. Totuși, totul a început într-o manieră discretă de la o mică afacere de familie olandeză. Astăzi, valorile caracteristice organizațiilor familiale sunt încă importante pentru companie, ceea ce afectează pozitiv angajamentul angajaților și relațiile cu clienții.
Nașterea mărcii globale
În 1931, în micul oraș Meddo-Winterswijk din Olanda, Jan W. Raben, bunicul actualului CEO, a început să transporte produsele fermierilor locali pe piață. El a început compania care este astăzi un brand global. Următoarea etapă din istoria grupului Raben a fost când fiul fondatorului, Theo Raben, a preluat conducerea companiei în 1960 și a dezvoltat de ex. transportul de textile către și din Polonia. Dar primul pas în străinătate l-a făcut nepotul, Ewald. Știa compania din interior spre exterior; spăla camioane Sâmbăta deja la vârsta de zece ani și lucra ca șofer de camion când era la facultate. După transformarea din 1989, a văzut oportunitatea dezvoltării pe piața poloneză și a mers acolo cu scopul de a înființa o sucursală Raben. Atunci a cumpărat o hartă a Poloniei și a marcat douăsprezece locații care urmau să devină sucursale în diferite părți ale țării.
Ultimii 30 de ani au fost o istorie a dezvoltării continue a companiei și a expansiunii dinamice pe piețele externe, iar unul dintre secretele succesului este combinația abilă a celor mai bune afaceri de familie cu modele preluate din managementul corporativ.
“O companie de familie are un avantaj față de alte companii, deoarece tratează clienții și angajații ca membri ai familiei. Oferim logistică „cu chip uman”. Parteneriatul și loialitatea se potrivesc acestui stil de cooperare. Avem mulți clienți pe termen lung. Afacerile lor s-au schimbat de-a lungul anilor și ne adaptăm la ele. Suntem parteneri și împreună răspundem provocărilor care apar. De asemenea, creștem împreună. Această dezvoltare constantă este înscrisă în ADN-ul companiei noastre. Nu oferim doar un serviciu, ci o promisiune, iar această promisiune trebuie livrată – întotdeauna la timp, cu grijă pentru detalii și de cea mai înaltă calitate. Prin urmare, am căutat soluții inovatoare de mulți ani, punând întotdeauna clienții noștri pe primul loc. În acest fel, investim în viitor, în soluții durabile și proiecte care au beneficii pe termen lung.” – spune Ewald Raben, CEO Raben Group. – “Avem mai mult de un drum în față, dar deja astăzi sunt convins că împreună putem ajunge oriunde dorim.”
Expansiunea în Europa
Grupul Raben se dezvolta și și-a însoțit clienții pe drumul lor către succesul afacerilor. În 2002, Fresh Logistics Polska a apărut pe piață, specializată în deservirea produselor proaspete care necesită o temperatură controlată de la 0 la +2 (UltraFresh) și de la +2 la + 6 ° C în întregul lanț logistic.
Perioada 2003 – 2010 a adus extinderea pe noi piețe. În 2003, prima sucursală a fost deschisă în Ucraina și un an mai târziu, operațiunile Raben Group în Europa au acoperit Lituania, Letonia și Estonia. În 2008, compania a intrat pe piețele cehe și slovace și după doi ani a fost prezentă și în Ungaria. 2016 a fost începutul afacerilor în România. În 2017, Grupul a achiziționat o participație de 20% la compania italiană SITTAM și din 2020 este singurul proprietar al Raben SITTAM. În 2019, Bulgaria s-a alăturat familiei Raben, unde compania și-a deschis prima sucursală la Sofia.
Piața germană este foarte importantă pentru Raben Group. Compania își construiește poziția acolo în mod organic și prin achiziții. În 2005 Birkart Systemverkehre a fost preluată. În 2011, rețeaua de terminale germane a fost extinsă prin achiziționarea Wincanton. În anii următori, s-au alăturat mai multe companii. În prezent, Raben are propria rețea de transport independentă în Germania, cu 34 de sucursale.
Raben merge către Est
Portofoliul Grupului este completat de Raben East, care din 2017 oferă servicii de transport rutier internațional, inclusiv conexiuni regulate de grupaj cu țările din Est, precum și servicii de agenții vamale și consultanță în organizarea transportului către piețele din Est. Compania deservește țări precum: Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Irak, Kazahstan, Kârgâzstan, Moldova, Mongolia, Rusia, Tadjikistan, Turkmenistan, Turcia, Ucraina și Uzbekistan.
Drumul către succes
Fiind una dintre companiile europene cu cea mai rapidă creștere din industria logistică, Raben Group profită din plin de oportunitățile de piață apărute odată cu deschiderea piețelor europene și fluxul liber de mărfuri. Oferă servicii cuprinzătoare: logistică contractuală, rețea rutieră (internă, internațională și orientată spre est), transport de produse proaspete (sub marca Fresh Logistics), transport FTL și intermodal, transport maritim și aerian. Principalele industrii deservite de companie în 2020 au fost cea alimentară (30%), tehnologiile de consum (21%), industria auto (17%), comerțul cu amănuntul (12%), produsele chimice (11%), FMCG nealimentare (9%). Transportul rutier, care este responsabil pentru 66% din cifra de afaceri a grupului, oferă o mare oportunitate de dezvoltare, dar reprezintă, de asemenea, o provocare la care Raben reacționează în fiecare zi, adaptându-și rețeaua de conexiuni de grupaj în mod adecvat la așteptările clienților din întreaga Europă.
Activitățile care vizează crearea unei rețele de conexiuni internaționale se încadrează perfect în misiunea și viziunea companiei și, deoarece camioanele cu sigla Raben pot fi văzute pe multe rute de transport, nu există nicio îndoială că în fiecare zi Grupul se străduiește să fie cu „o axă” înaintea concurenților săi.
Inovații
Raben Group s-a concentrat pe digitalizare la mai multe niveluri, de la procese fizice la robotizarea proceselor de birou folosind RPA (Robotic Process Automation). În domeniul automatizării, implementează soluții IT avansate, cum ar fi platformele care furnizează automat informații clienților și platformele care prezintă ETA (ora estimată a sosirii). În domeniul automatizării și roboticii depozitelor, procesele de implementare includ dispozitive care măsoară transporturile, stivuitoare autonome sau semiautomatizate, precum și brațe „cobotice”, senzori Internet of Things (IoT) și multe alte soluții care sporesc eficiența proceselor de depozitare și transport. În domeniul RPA, trebuie subliniate implementările de roboți software care susțin sau înlocuiesc munca utilizatorilor în anumite aplicații (WMS / TMS / FK) sau la interfața diferitelor sisteme IT.
În interesul siguranței livrărilor în timpul pandemiei și pentru a păstra distanța recomandată între persoanele care participă la livrare, Raben Group a introdus un nou serviciu pentru transporturile de grupaj numit PCD (Picture Confirming Delivery – Confirmarea livrării cu Poză). Acesta constă în confirmarea fără atingere a livrării folosind o fotografie.
Momentul sărbătorii unui mâine mai bun
Anul 2021 va fi, fără îndoială, o etapă interesantă în istoria grupului Raben. Nu este doar un alt an de dezvoltare a logisticii și a noilor tehnologii, ci mai presus de toate, un moment pentru a ne gândi la viitor. Dacă obiectivul primordial este de a oferi generațiilor viitoare aceleași resurse naturale ca acum, este cea mai bună bază pentru eforturile comune de a avea o Europă mai bună și verde. Pentru Raben Group viitorul verde începe astăzi!