Questo atrage o nouă rundă de finanțare în valoare de 1,5 milioane de dolari pentru platforma sa cu jocuri de explorare a orașului, într-o rundă de investiții condusă de Early Game Ventures cu participarea Sparking Capital.
Questo oferă jocuri de explorare a orașului care permit turiștilor și localnicilor să descopere un oraș pe cont propriu, ghidați de aplicația mobilă. Jucătorii explorează orașe rezolvând provocări și ghicitori în împrejurimile lor, astfel deblocând noi locuri și poveștile acestora.
Fiecare joc are o temă unică și o componentă de tip role-playing, iar jocuri noi sunt lansate în fiecare săptămână. Ele sunt inspirate din fapte istorice, legende locale, cărți sau filme și conduc jucătorii pe la aproximativ 15 atracții diferite, durata medie a unui quest fiind de două ore.
De când a început pandemia, Questo a crescut numărul de orașe în care operează, demonstrând potențialul de scalare globală chiar și în perioade de criză. Dacă la începutul anului 2020 compania opera în 40 de orașe din Europa, acum este prezentă în peste 100 de orașe de pe patru continente, iar numărul de jocuri de explorare a orașului a crescut cu 150%, jumătate dintre acestea fiind create în parteneriat cu alți operatori din turism.
Investiția este destinată dezvoltării și extinderii companiei la nivel global, cu obiectivul de a oferi jocuri de explorare a orașelor în cele mai vizitate locuri din lume în anii următori. Compania își propune să fie prezentă în 200 de orașe până la sfârșitul anului 2021, concentrându-se în mod special pe piața din Statele Unite.
„Oamenii își petrec cea mai mare parte a vieții în oraș. Misiunea noastră este de a le permite să se bucure pe deplin de fiecare strat vizibil sau necunoscut al orașului, indiferent dacă sunt turiști sau localnici. Questo folosește storytelling și game design pentru a teleporta oamenii într-o lume fictivă chiar în orașul lor, împletind ficțiunea cu realitatea.
Putem fi considerați un Steam pentru jocuri de tip real-world, unde jucătorii noștri sunt personajele principale, iar creatorii locali sunt dezvoltatorii de jocuri. În prezent, ne concentrăm exclusiv pe jocuri de explorare, dar opțiunile sunt nelimitate”, spune Alex Govoreanu, CEO și co-fondator Questo.
Toate jocurile sunt create de localnici sau în parteneriat cu alte companii (operatori de turism, atracții turistice, companii aeriene), pe modelul revenue share.
Jocurile sunt disponibile 24/7, 365 de zile pe an, și se pot cumpăra din aplicațiile Questo de pe platformele iOS și Android, de pe website, TripAdvisor, Expedia, GetYourGuide, Klook sau Musement), prețurile fiind între 8 și 20 de Euro.
„Am încheiat prima noastră investiție în Questo cu mai puțin de un an în urmă și suntem foarte bucuroși să continuăm cu un angajament substanțial. Engagement-ul ridicat din aplicație, scalabilitatea globală și tracțiunea incredibilă, chiar și în vremuri de pandemie, au fost motivele evidente din spatele deciziei”, spune Cristian Munteanu, Managing Partner la Early Game Ventures.
‘’Questo a dezvoltat în 2020 infrastructura organizațională, de parteneriate și a platformei care vor permite Questo să aibă o creștere exponențială când turismul va începe să dea semne de redresare. Am păstrat aceeași încredere că Alex și echipa Questo au abilitatea să captureze această creștere, spune Vlad Panait, Managing Partner la Sparking Capital.
Questo este o platformă multi-premiată ce oferă jocuri de explorare a orașului, permițând turiștilor și localnicilor să exploreze orașele pe cont propriu, rezolvând provocările din împrejurimile lor pentru a descoperi noi locuri și povești locale. Questo a primit premiul “Most Disruptive Travel Start-up of 2019 in Hospitality” de la divizia ONU World Tourism Organization și face parte din “Top 25 Hot Travel Startups of 2020” a platformei Phocuswright.