pentru vanzarea spatiilor publicitare a 10 site-uri importante
Intact Interactive – compania new media a Intact Media Group – şi Q2M au ajuns astăzi la un acord privind vânzarea spaţiilor publicitare ale site-urilor a1.ro, antena3.ro, antena2.tv, antenai.ro, euforia.tv, financiarul.com, sfin.ro, myconfidential.ro, totulredus.ro şi vdtonline.ro.
Din punct de vedere cantitativ, portofoliul actual Q2M numără, astfel, 54 de site-uri, între care 25 măsurate de SATI, adică un trafic lunar de peste 9 milioane de clienţi unici însumaţi. Q2M se plasează, aşadar, pe locul 3 în clasamentul celor mai importante regii de vânzări online, după criteriul sumă vizitatori unici.
Regie |
Numar site-uri |
Unici însumaţi – Mil. |
Arbo Interactive |
35 |
19.2 |
Apropo Media |
40 |
11.6 |
Q2M |
25 |
9.2 |
IBU Pro TV |
18 |
8.2 |
AdEvolution |
16 |
7.2 |
DigitalAds |
10 |
6.4 |
Internet Corp |
10 |
5.8 |
Inform Media |
36 |
5.5 |
Media Point |
11 |
3.9 |
Splendid Interactive |
5 |
3.5 |
În ceea ce priveşte audienţa, Q2M are un reach săptămânal de 14,6% în rândul tuturor utilizatorilor de Internet contorizaţi SATI [784 de mii de vizitatori unici deduplicaţi săptămânal, în cifre absolute].
Pe de altă parte, prin acest parteneriat strategic cu INTACT Media Group, Q2M se poziţionează pe piaţa regiilor interactive drept cel mai mare jucător pe segmentul Ştiri generale, realizând – cu branduri consacrate precum A1.ro, Antena3.ro, REALITATEA.NET sau Cotidianul.ro – un reach săptămânal de 48,7%, adică aproape jumătate din consumatorii celei mai disputate categorii din SATI.
Pe segmentul Economie şi finanţe, cu branduri puternice precum Sfin.ro [site-ul Săptămâna Financiară], Financiarul.com, MONEY.ro [cu afiliaţi CodFiscal, Standard, Convertor şi alţii], IQads şi SMARK, Q2M obţine o audienţă consolidată de 133 mii vizitatori unici deduplicaţi pe săptămână [reach 27% în cadrul categoriei]. La aceasta se adaugă Manager.ro [noul portal de business lansat de Fokus Digital Services cu susţinerea Rentrop&Straton], care urmează – în cursul acestei luni – sa aibă date SATI care vor proba performanţa sa.
Din punct de vedere calitativ, în ceea ce priveşte structura demografică a audienţei înregistrate de reţeaua Q2M, conform ultimului Studiu de Audienţă SATI [valul din martie – august 2010], 42,8% dintre vizitatori fac parte din categoriile sociale de top AB (manageri, profesionişti cu înaltă educaţie), în timp ce 39% dintre vizitatorii unici au educaţie superioară, reach-ul săptămânal în rândul acestor categorii de public fiind de aproape 17%.
Procentele publicului premium cresc în cazul site-urilor de Business (52% dintre vizitatori au studii superioare, 51% fac parte din categoriile de top AB) şi al celor de Ştiri generale (42% studii superioare, 45% categoria AB).
De asemenea, prin acordul semnat astăzi au fost întărite, atât cantitativ, cât şi calitativ, segmentele Lifestyle feminin şi Divertisment reprezentate de Q2M.
Portofoliul total al companiei [indiferent de sistemul de măsurare al traficului], care este pus începând cu 1 februarie 2011 la dispoziţia agenţiilor de media şi al clienţilor direcţi interesaţi, poate fi consultat la adresa www.q2m.net/network.
INTACT Media Group reprezintă cea mai importantă platforma media din România. Trustul oferă publicului larg şi comunităţii B2B conţinut de calitate, cu relevanţă locală, creat şi dezvoltat de o echipă de profesionişti. Fondat în 1991, Intact Media Group a construit un portfoliu puternic de mărci în televiziune, presă scrisă, radio, online şi producţie.
Q2M este o companie de vânzări, marketing, PR şi comunicare online, formată la sfârşitul anului 2010 prin achiziţia de către Global Digital Invest şi management buyout a F5 X-Media, structura de vânzari interactive şi proiecte cross-media a F5 Webcorp [parte a grupului Realitatea-Caţavencu]. Q2M oferă servicii complete de strategie şi management al campaniilor digitale, vânzari [brokeraj] de spaţii publicitare şi soluţii tehnice de maximizare a veniturilor din online fiind, totodată, organizatorul RoNewMedia.
Clasamentul regiilor pe segmentul Ştiri generale, criteriul audienţă, SATI – Studiul de audienţă, perioada de măsurare martie – august 2010 devine următorul:
|
|
Utilizatori Internet, |
Public |
Public AB |
|||
Regie |
Numar site-uri |
Mii |
Reach (%) |
Mii |
Reach (%) |
Mii |
Reach (%) |
Q2M |
4 |
576 |
10,7 |
240 |
13,1 |
260 |
12,9 |
Arbo Interactive |
5 |
290 |
5,4 |
140 |
7,6 |
143 |
7,1 |
Media Point |
4 |
256 |
4,8 |
118 |
6,4 |
122 |
6,0 |
Aoropo Media |
2 |
285 |
5,3 |
130 |
7,1 |
137 |
6,8 |
IBU Pro TV |
1 |
329 |
6,1 |
108 |
5,9 |
127 |
6,3 |
Altii |
7 |
439 |
8,2 |
197 |
10,8 |
204 |
10,1 |
Clasamentul regiilor pe segmentul Economie şi finanţe, criteriul audienţă, SATI – Studiul de audienţă, perioada de măsurare martie – august 2010 arată acum astfel:
|
|
Utilizatori Internet, |
Public |
Public AB |
|||
Regie |
Numar site-uri |
Mii |
Reach (%) |
Mii |
Reach (%) |
Mii |
Reach (%) |
Internet Corp |
2 |
198 |
3,7 |
92 |
5,0 |
93 |
4,6 |
Q2M |
4 |
133 |
2,5 |
69 |
3,8 |
67 |
3,3 |
Apropo Media |
2 |
131 |
2,4 |
68 |
3,7 |
69 |
3,4 |
AdEvolution |
2 |
115 |
2,1 |
56 |
3,0 |
54 |
2,7 |
Ed. EVZ siCapital |
1 |
76 |
1,4 |
41 |
2,2 |
41 |
2,0 |
IBU Pro TV |
1 |
50 |
0,9 |
19 |
1,0 |
20 |
1,0 |
Altii |
3 |
36 |
0,7 |
18 |
1,0 |
18 |
0,9 |
Sursa: SATI Studiul de audienta, perioada de masurare martie-august 2010, Univers utilizatori de Internet din mediul urban 14-64 ani