soluţia pentru un stil de viaţă sănătos
Consiliul Naţional al Audiovizualului şi International Advertising Association – IAA România lansează „Programul pentru un stil de viaţă sănătos”, campanie socială menită să educe populaţia României cu privire la rolul alimentaţiei echilibrate şi al exerciţiului fizic în asigurarea şi menţinerea unui stil de viaţă sănătos. Programul îşi propune să ajute la conştientizarea riscurilor presupuse de o alimentaţie neadecvată şi de lipsa de mişcare, oferind soluţii pentru a contracara efectele acestora.
Un stil de viaţă sănătos înseamnă un comportament nutriţional echilibrat, completat de exerciţiu fizic. Acestea sunt ideile de bază pe care campania urmăreşte să le comunice grupurilor ţintă cărora li se adresează.
Recunoscând faptul că, în cadrul familiei, femeia are cel mai mare interes faţă de alimentaţie şi de modul în care aceasta îi influenţează propria viaţă şi pe a celor din jur, o componentă a campaniei cuprinde activităţi destinate special femeilor.
Acestora li se adresează unul dintre spoturile TV care promovează campania, dar şi programe specifice, ce încurajează interacţiunea directă şi schimbul de experienţe şi păreri referitoare la îmbunătăţirea obiceiurilor alimentare.
Celălalt segment pe care „Programul pentru un stil de viaţă sănătos” îl abordează este reprezentat de tineri, o categorie socială în dezvoltarea căreia exerciţiul fizic şi alimentaţia corectă joacă un rol hotărâtor. Pentru a comunica cu aceştia, pe lângă TV, campania foloseşte mediul care se adresează cu precădere tinerilor, internetul. Spotul TV are rol de teaser si îi îndrumă către website-ul www.putindinfiecare.ro, ce urmează a fi lansat la începutul verii. Acesta va fi un mediu interactiv prin care tinerii vor afla mai multe despre o nutriţie echilibrată, despre mişcare şi beneficiile aduse de un stil de viaţă sănătos.
Conştienţi de dimensiunea reală a problemei stilului de viaţă la români şi importanţa care trebuie acordată acestui aspect, ideea unei campanii naţionale de educare a venit în mod natural pentru CNA şi IAA.
"Lansarea unei campanii de nutriţie sub egida IAA este consecinţa firească a preocupării noastre pentru o bună informare a consumatorilor. Industria de comunicare din România, reunită în parteneriatul unic al IAA, joacă un rol important în educarea pentru un stil de viaţă corect, în care alimentaţia echilibrată şi activitatea fizică joacă roluri de o egală importanţă. Suntem convinşi că prin această campanie vom reuşi să transmitem aceste mesaje’", declară Felix Tătaru, Preşedinte IAA.
Organizat sub deviza „Puţin din fiecare”, evenimentul de lansare a programului beneficiază de prezenţa reprezentanţilor celor două organizaţii iniţiatoare ale proiectului, Răsvan Popescu (CNA) şi Felix Tătaru (IAA), şi a unor personalităţi avizate în domeniul nutriţiei şi al bolilor metabolice. Prof. Dr. Dan Mircea Cheţa, Conferenţiar Dr. Gabriela Radulian, Prof. Dr. Nicolae Hâncu şi Prof. Dr. Mariana Graur vorbesc despre felul în care o alimentaţie echilibrată şi exerciţiile fizice pot contribui eficient la adoptarea unui stil de viaţă sănătos. Vorbitorii vor puncta acele obiceiuri alimentare care se constituie în factori agravanţi pentru incidenţa bolilor de nutriţie, dar şi soluţii concrete pentru evitarea acestora.
Campania se desfăşoară cu sprijinul companiilor membre IAA: Coca – Cola, Danone România, Hochland România, Intersnack România, Kraft Foods România, Mars România, Nestlé România, Pepsi şi Unilever South Central Europe. Primul partener media al programului este Phoenix Media, iar implementarea şi dezvoltarea materialelor de comunicare au fost realizate de către Odyssey, agenţia desemnată de CNA şi IAA pentru derularea proiectului.
{mosloadposition user10}