Din 1999, BMW M a furnizat flota de modele Safety Car de înaltă performanţă pentru clasa principală a curselor de motociclete în calitate de “Official Car of MotoGP”. Cel mai recent reper al acestei flote, BMW M5 MotoGP Safety Car, a debutat în acest weekend. Acesta a fost dezvăluit joi în cadrul unui eveniment special pentru clienţi pentru prezentarea noii game de modele BMW M5 la Casa BMW din Milano (Italia), de Sylvia Neubauer (vicepreşedinte BMW M GmbH pentru Clienţi, Brand şi Vânzări), împreună cu Massimiliano Di Silvestre (director executiv BMW Italia), care a găzduit evenimentul. Prin acest automobil inovator, BMW M GmbH continuă să se bazeze pe tehnologia hibridă de ultimă oră, aşa cum a făcut cu BMW XM Label Red Safety Car. BMW M5 Safety Car şi-a făcut debutul pe circuitul de curse sâmbătă la Grand Prix-ul de la Misano.
“Ne aflăm în mijlocul celui de-al 26-lea sezon al BMW M ca «Official Car of MotoGP». Suntem mândri de parteneriatul nostru de lungă durată cu deţinătorul drepturilor MotoGP, Dorna Sports, şi am urmărit întotdeauna să asigurăm siguranţa prin cele mai inovatoare automobile de înaltă performanţă când cei mai buni piloţi moto din lume ies pe pistă. Continuăm această tradiţie cu BMW M5 MotoGP Safety Car”, a declarat Sylvia Neubauer la prezentare.
Noul model Safety Car se bazează pe BMW M5, care a avut premiera mondială în iulie la Goodwood Festival of Speed şi va fi lansat la nivel global în noiembrie. Acest model de top cu propulsie electrificată se poitriveşte perfect pentru utilizare ca Safety Car. Sub capotă, o versiune specifică modelului a sistemului M HYBRID combină un motor V8, capabil să funcționeze pe o plajă largă de turații, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi un motor electric pentru a furniza o putere maximă de 535 kW/727 CP. Puterea este transmisă la drum prin intermediul unei transmisii M Steptronic cu opt trepte şi al tracţiunii integrale M xDrive. Numeroase alte tehnologii M asigură o dinamică perfectă în toate situaţiile.
Modelul de serie impresionează deja prin exteriorul său. Designul tipic M pentru automobile de înaltă performanţă a fost reinterpretat, cu pasaje largi ale roţilor şi praguri laterale, un spoiler frontal sculptat şi un design al suprafeţei specific modelului în zona montantului C, oferind BMW M5 un aspect sportiv. BMW M5 Safety Car pentru MotoGP are, de asemenea, o imagine specială datorită designului graffiti.
“Această imagine specială este derivată din designul maşinilor noastre de curse BMW M Hybrid V8, cu care BMW M Motorsport concurează în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă, în curse precum cele 24 de ore de la Le Mans, şi în seria IMSA din America de Nord”, a explicat Sylvia Neubauer la prezentare. “Acest lucru întruchipează perfect angajamentul nostru faţă de tehnologia hibridă. Această legătură între BMW M Hybrid V8 şi BMW M5 este un exemplu perfect al filosofiei BMW M: născut pe circuit, creat pentru şosele.”
Ca şi în cazul tuturor modelelor Safety Car, BMW M GmbH a făcut modificări specifice pentru utilizarea pe circuite. Au fost instalate numeroase accesorii BMW M Performance, inclusiv suporturi frontale din carbon, un difuzor spate din aramidă, praguri laterale din carbon, ornamente din carbon-titan ale ţevilor de eşapament şi un capac din carbon pentru rezervorul de combustibil.
Caracteristicile speciale includ bara de acoperiş a maşinii de siguranţă, un spliter frontal, scaune Recaro, centuri de siguranţă cu prindere în 6 puncte, un stingător şi o pompă de aspirare a combustibilului pentru transportul intercontinental. Sâmbătă (7 septembrie), noul BMW M5 MotoGP Safety Car a ajuns pe circuit pentru prima dată la Gran Premio Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini, la Misano.
Printre numeroşii invitaţi la prezentarea de la Milano s-a numărat şi Valentino Rossi. De nouă ori campion mondial de motociclism, el cunoaşte bine implicarea BMW M în MotoGP şi, după ce a trecut la motorsportul pe patru roţi, a sărbătorit succesele ca pilot oficial BMW M cu BMW M4 GT3 încă din sezonul 2023.