lege care reglementeaza activitatea sectorului privat de securitate
Ne face plăcere să vă anunţăm o victorie importantă a sectorului privat de securitate în lupta sa continuă de aliniere a reglementărilor acestuia la cele regăsite în toate ţările dezvoltate ale Europei. Toate demersurile noastre concretizate prin exprimarea către toate instituţiile abilitate a punctului nostru de vedere ca specialişti în domeniul securităţii private şi-au regăsit în sfârşit mult aşteptatul răspuns favorabil. Astfel printr-un efort conjugat s-a reuşit schimbarea Legii 333/2003, lege ce reglementează activitatea sectorului privat de securitate, şi mai precis a unui capitol extrem de dezbătut privind obligativitatea asigurării echipajului de însoţire în situaţia transportării unor “valori importante”. Acesta era textul de lege: evaziv, lasând loc interpretării date de fiecare organ constatator.
Compania noastră a fost de mai multe ori sancţionată pentru nerespectarea acestei prevederi, având în prezent procese pe rol ca urmare a contestării amenzilor primite. De altfel a şi avut de suferit la capitolul imagine, în cazul evenimentului nefericit din pasul Gutâi, când a fost acuzată de nerespectarea acestei obligaţii. Chiar şi cu acea ocazie ne-am exprimat punctul de vedere legat de lipsa de precizie a textului de lege, precum şi a lipsei de beneficii reale ale acestei prevederi.
Singura instituţie capabilă şi îndreptăţită să reglementeze activitatea de transport valori este compania de asigurări, insituţiile abilitate ale statului având mai degrabă obligaţia de a verifica şi lua măsuri drastice dacă o companie de securitate nu are o poliţă de asigurare a valorilor valabilă. În toate celelalte ţări membre UE condiţiile transportului de valori sunt reglementate pe bază de contract între sectorul privat de securitate şi asigurator si era timpul ca şi la noi să se facă paşi în această direcţie. Asiguratorul este aşadar cel care stabileşte limitele de valori atât pe maşină cât şi pe sac (precum şi măsurile de securitate ce trebuie luate de fiecare companie în parte) şi acestea devin literă de lege în desfăşurarea transportului de valori.
Trebuie menţionat că fără excepţie companiile de asigurări, dar mai ales reasiguratorii acestora dispun de specialiştii lor în securitate şi întotdeauna cerinţele lor, precum şi măsurile dispuse de aceştia în urma auditurilor anuale vor fi deasupra cerinţelor minime din legislaţia internă a unei ţări.
Noul act de lege a intrat în vigoare începând cu data de 12 martie 2010 si in varianta nouă Art. 27, alin 2 stipulează: „În cazul transporturilor bunurilor şi valorilor constând în valori ştiinţifice, tehnice, de cultură şi artă sau al celor cu caracter special prevăzute la art. 25 alin. (2), conducătorul unităţii asigură cel puţin un echipaj de însoţire pentru paza şi protecţia bunurilor sau a valorilor respective.”
„Ne bucurăm că am reuşit să gasim sprijin şi înţelegere din partea statului. Iată că eforturile noastre au dus la schimbarea întregii industrii de securitate şi datorită demersului G4S şi a partenerilor noştri lucrurile se îndreaptă acum către normalitate în care statul asigură climatul favorabil desfăşurării activităţilor economice” a spus Liviu Târşea, Country Manager G4S România.
{mosloadposition user10}