Atena | București | Budapesta | Dubai
Tailwind EMEA lansează astăzi, oficial, rezultatele studiului «The Status of Programmatic Trading in CEEMEA». Desfășurat în perioada iulie – septembrie 2015, studiul prezintă nivelul de înțelegere al publicității de tip Programmatic și adopția acesteia în piață. La studiu au participat 186 profesioniști din partea celor mai importanți publisheri, regii, agenții și advertiseri din regiunea CEEMEA.
Din sumar:
· 89% dintre respondenții studiului sunt de părere că Programmatic Advertising a devenit o parte «dominantă și importantă a publicității online»
· Adopția publicității de tip Programmatic în CEEMEA a crescut cu 35% în comparație cu rezultatele aceluiași studiu desfășurat în 2014
· O treime dintre advertiseri consideră că cel mai mare beneficiu al publicității de tip Programmatic este o targetare mult mai bună a audienței
· Cele mai mari obstacole în adopția publicității de tip programatic evidențiate de cei care au participat la studiu sunt lipsa personalului calificat (39%) și a unei înțelegeri mai aprofundate a domeniului (33%)
· Majoritatea advertiserilor din regiunea MEA (62.5%) au declarat că bugetele pentru publicitatea de tip Programmatic au crescut cu 10% în 2015
· 5% dintre cei care cumpără publicitate online în Europa Centrală și de Est se așteaptă ca bugetul alocat în 2015 pentru Programmatic Advertising să depășească 20% din bugetul total, versus 0% în 2014.
Odysseas Ntotsikas, Fondator si Managing Director al TDG, grup din care face parte si TailWind, a comentat: «Publicitatea de tip Programmatic a atins deja un prag majoritar în regiunea MEA, nivel pe care îl așteptăm în 2016 și în Europa Centrală și de Est. Atât clienții, cât și agențiile de media, dar și producătorii de content sunt dornici să învețe și să utilizeze pe deplin beneficiile, într-un context de cooperare și încredere, care să asigure nevoia de calitate atât a companiilor, cât și a publisherilor. Mai sunt multe lucruri de îmbunătățit, însă oportunitatea și tracțiunea sunt prezente în piață.»
Nigel Gilbert, VP Strategic Development EMEA al AppNexus, a adăugat: “Publicitatea online crește într-un ritm amețitor, iar publicitatea de tip Programmatic devine motorul acesteia, aproape 55% dintre respondenții din Europa Centrală și de Est și mai mult de 83% din regiunea MENA declarând că intenționează să adopte publicitatea de tip Programmatic în 2016. Deși lipsa de înțelegere și lipsa abilităților rămân două dintre cele mai mari obstacole atunci când vine vorba de adopția publicității de tip Programmatic în aceste piețe, crește încrederea în beneficiile pe care Programmatic-ul le poate livra. Rezolvarea problemelor de transparență și măsurare vor ajuta, de asemenea, la deblocarea adevăratului potențial al publicității online de tip Programmatic, permițând advertiserilor sa livreze campanii native.”
Lucian Romașcanu, Country Manager Tailwind România, compania care operează Project Agora: “Și pe piața românească se observă o efervescență în ceea ce privește Programmatic Advertising. Atât clienții și agențiile de publicitate, cât și editorii de presă online au pornit deja investiții în această zonă și putem spune că piața românească este într-un tumult pe care nu l-am mai observat demult. Project Agora, primul “private marketplace” local, a apărut în România la momentul oportun și a simplificat accesul participanților, editori sau publicitari, la zona de programmatic. Rezultatele primului an au depășit așteptările și, în contextul unui interes general extrem de ridicat pentru programmatic, viitorul sună foarte bine.”
Puteti descărca de aici întreg raportul «The Status of Programmatic Trading in CEEMEA»