Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Publicitate vs. content. Care e diferenta?

Ioana Hreninciuc
Marketing Manager, Hostway Romania

Web 2.0, user-generated-content, dialog în loc de monolog, a vorbi cu în loc de a vorbi la publicul tău. Sună familiar? Pe de altă parte, agențiile sunt acuzate tot timpul că folosesc metode noi pentru a implementa strategii vechi. Am trecut pe online… dar cu display advertising, ne-am făcut cont de Twitter… pe care anunțăm promoții și produse noi. În cele din urmă, poți totuși să dai vina pe agenții când nimic nu se face fără aprobarea clientului? Când e vorba de trecerea de la un mesaj publicitar la content relevant pentru utilizatori – care sunt lucrurile pe care ar trebui să le aibă în vedere orice “client”?

1. Ce înseamnă content?!
Content = conținut obiectiv, credibil, scris într-un limbaj simplu, non-tehnic, non-laudativ. E diferența dintre un articol de presă și un advertorial, dintre un review făcut de bună voie de un blogger și o recenzie plătită.

2. De ce ar trebui să produci content în loc de advertising?

Contentul are credibilitate. Spre deosebire de advertisingul tradițional, împotriva căruia există mecanisme psihologice de apărare (spre exemplu banner blindness), contentul e căutat și asimilat benevol de utilizatori. Nu vei avea posibilitatea de a descrie toate cele 17 avantaje ale produsului tău, dar ai ocazia să stabilești o relație de durată cu clienții tăi și să schimbi modul de raportare la brandul tău.

3. La cine ajunge contentul?
Depinde de tine. Poți începe cu un blog propriu și un cont de Twitter. Nu o să iasă bine din prima, dar se învață. După ce dobândești un pic de experiență poți să treci la nivelul următor și să propui subiecte direct către presă. Dacă ai ceva interesant de spus, te vor asculta. În cele din urmă tu îți cunoști cel mai bine domeniul – doar ești tot timpul cu ochii pe concurență, nu? Publicul nu o să apară peste noapte, dar dacă ești consistent te poți aștepta la rezultate pe termen mediu.

4. De ce nu face toată lumea asta?

Când devii obiectiv, brandul tău dintr-o dată nu mai e așa interesant. Ba chiar mai mult, poți fi pus în situația de a recunoaște avantajele oferite de concurență, dacă tot ești la capitolul sinceritate. O să întâlnești comentarii incomode, critici acide, sarcasm șamd. Cine și-ar dori asta? Și cum răspunzi? Nu mai bine stai în banca ta?

5. Există vreo rețetă pentru succes?

Nu chiar, dar ar trebui să te descurci cu ceva persistență și simț comun. E foarte important să încurajezi feedback-ul, chiar dacă nu e întotdeauna ce ți-ai dori să auzi. Nu te aștepta la laude, poți învăța mai mult din critică. Și nu da înapoi! O să mai greșești, o să fii tras la răspundere, o să te îndoiești. E normal. Dar în cele din urmă, dacă ești deschis și îți respecți publicul, vor învăța să aibă încredere în tine.

6. What’s in it for me?
Poate că pare mult efort pentru ceva ce nici nu ști cum ai putea măsura, dar un brand în care clienții au încredere e un lovemark. Statisticile vor veni: followeri, abonați RSS, cititori. Nu îți pot garanta că îți vor crește vânzările, dar ai putea cu siguranță să-ți scazi bugetul de media. Asta se traduce tot în ROI mai bun, nu?

Ioana
s-a format ca om de agentie in 6 ani, in care a trecut prin ATL, online si BTL. Dupa o prima perioada petrecuta in departamentele de creatie, s-a reorientat catre account & project management si ulterior a trecut de partea clientului. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.