„E sau nu e artă?” Aceasta-i întrebarea de la care a pornit echipa Publicis România atunci când a acceptat provocarea de a realiza campania de promovare a târgului Art Safari Bucharest. Pentru că lucrurile simple pot deveni de multe ori lucrări de artă, strategia agenției a urmărit să atragă atenția oamenilor asupra lucrurilor care diferențiază obiectele de artă de alte obiecte banale.
În acest context, în luna aprilie a fost lansată campania de promovare pentru Art Safari 2015. Primul episod: spotul de promovare, vine ca o evidențiere a comportamentului oamenilor atunci când sunt puși în fața unor obiecte de artă contemporană. Intitulat sugestiv „Cuierul”, spotul îi ironizează pe cei care duc arta la un nivel exagerat: câțiva iubitori de frumos văd într-un cuier o adevărată capodoperă a artei contemporane.
Campania nu s-a oprit aici. Pasul doi a fost marcat de lansarea unei activări simpatice pe Facebook prin care oamenii au fost invitați să denumească obiecte din oraș într-un mod creativ. Și apoi, ca să susțină creativitatea până la capăt, agenția a înrămat „operele de artă” ale noilor artiști.
Campania Art Safari 2015 a însemnat o implicare totală din partea echipei Publicis. Fiecare membru al echipei a fost, pe rând, regizor, producător sau director de creație, art, copy, client service și chiar media buyer. Oamenii au lucrat cot la cot pentru fiecare colțișor al proiectului.
„Când cei de la Art Safari ne-au pitchuit pentru promovarea celui mai mare târg de artă din România, i-am primit cu brațele deschise: parcă aveam deja campania și mai așteptam doar clientul. Apoi execuția a venit de la sine. Am avut o abordare pe două paliere: un spot ironic despre receptarea artei contemporane pentru publicul generalist vizat de TV, în substratul căreia "les connaisseurs" au "citit" și toată paleta de critici ai artei controversate a la Damien Hirst. Cele câteva sute de mii de vizualizări online și difuzarile TV ne împing să credem că am "citit" bine obiectivul numit Art Safari și că le-am livrat audiența pe care și-o doreau.” – Dragoș Mușat – Head of Digital Content Development, Publicis România
Scopul campaniei a fost să atragă iubitorii de artă și frumos în clădirea Ciclop, între 13-17 mai, să învețe despre arta contemporană și nu numai, la târgul Art Safari Bucharest.
Clădirea Ciclop așteaptă vizitatorii să facă o călătorie printre opere de artă modernă și artă contemporană, precum și printre lucrări de patrimoniu. Mai mult, o serie de concerte, proiecții video sau instalații audio vor completa experiența Art Safari a vizitatorilor.
Se anunță câteva zile colorate în clădirea Ciclop. Iar cei care își doresc o experiență culturală zilele acestea, găsesc bilete la evenimentele din cadrul târgului Art Safari pe www.eventim.ro!
Echipele care au lucrat la dezvoltarea proiectului:
Din partea Publicis România
Jorg Riommi – Chief Creative Officer
Bob Toma – Creative Director
Dragoș Mușat – Head of Digital Content Development
Andreea Popa – Copywriter
Marius Tudor – Copywriter
Elis Iaia – Digital Planner
Marian Moise – DTP
Dragoș Eustafievici – Media
Eugen Alexe – Print Production Director
Alexandra Murray – Client Service Director
Adina Albu – Account Manager
Ana Chreih – Senior Account Manager
Din partea Art Safari
Ioana Ciocan – Fair Director
Silvia Rogozea – Fair Director
Valeriu Sângeorzan – Business Development, PR & Communication