Într-un context în care lumea întreagă dezbate importanța, aplicabilitatea și progresele rapide ale tehnologiilor bazate pe Inteligența Artificială (AI), Publicis Groupe România, cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, a organizat la nivel intern, pentru toți angajații, AI Hackathon – o competiție menită să stimuleze adoptarea soluțiilor de Inteligență Artificială la nivelul tuturor agențiilor sale. Scopul principal al proiectului a fost acela de a încuraja descoperirea și utilizarea instrumentelor tehnologice de ultimă generație, dar și eficientizarea proceselor interne cu ajutorul acestora și pregătirea tuturor echipelor pentru un viitor în care instrumentele de AI vor juca un rol crucial. Competiția s-a desfășurat pe o perioadă de șapte săptămâni, fiind înscrise în total 88 de proiecte.
Începută în luna martie, AI Hackathon, competiția internă organizată de Publicis Groupe România, s-a adresat tuturor angajaților din Grup și a urmărit să identifice cu ajutorul Inteligenței Artificiale soluții concrete, inovatoare de care să beneficieze toate departamentele (Creație, PR, Producție, Media, Data, Finance, Support, Talent, etc). Astfel, toți participanții au avut posibilitatea să descopere și să testeze instrumente de AI, propunând ulterior modalități prin care acestea pot contribui la eficientizarea sarcinilor de zi cu zi de la birou. Totodată, inițiativa a urmărit să încurajeze evoluția și adaptarea la schimbare, obținerea de procese și rezultate semnificativ îmbunătățite, generând o adevărată schimbare culturală în interiorul organizației.
,,Industria creativă este o industrie aflată în strânsă legătură cu tot ceea ce înseamnă inovație și tehnologie. Noile instrumente bazate pe AI sunt aici să ne ajute, să ne facă munca de zi cu zi mai ușoară și mai rapidă, prin automatizarea unor task-uri de rutină. Ceea ce ne-am dorit prin intermediul AI Hackathon a fost să ne provocăm toți colegii să testeze, să descopere, să exploreze cât mai multe soluții de AI și să le integreze natural în activitatea lor, fără teamă și fără riscul unor idei preconcepute. Adevăratul premiu obținut în urma competiției a fost al nostru, al tuturor – o adevărată schimbare culturală și de mentalitate, mai mult timp pentru clienți și pentru task-urile creative și strategice. Am urmărit întotdeauna să fim, nu în pas cu moda (cum se spune), ci cu un pas înaintea modei, iar prin această inițiativă, agențiile noastre vor beneficia de procese și rezultate semnificativ îmbunătățite, fiind pregătite pentru viitor, atât cu cele mai noi instrumente de AI, cât și cu o gamă vastă de cunoștințe referitoare la acestea”, a declarat despre inițiativă Ștefan Iordache, Chief Operating Officer, Publicis Groupe România.
Desfășurat în mai multe etape – Imersiune, Workshop, Înscriere, Jurizare și anunțare shortlist, Finală – proiectul AI Hackathon a pus, în primul rând, accentul pe susținerea angajaților în descoperirea și înțelegerea instrumentelor de AI. Astfel, în faza de Imersiune, angajații Publicis Groupe România au fost familiarizați cu acestea, au avut posibilitatea să le testeze și să descopere cum funcționează. În plus, aceștia au putut pune întrebări și participa la discuții despre noile tehnologii. Ulterior, fiecare agenție și departament a organizat un workshop dedicat AI Hackathon, prin care membrii echipelor s-au pregătit pentru competiția propriu-zisă și pentru susținerea propriilor idei.
Cele 88 de proiecte înscrise în total în competiție, au fost evaluate după criterii bine definite, precum:
- Eficiența – soluțiile AI propuse permit realizarea mai rapidă și mai eficientă a activității zilnice din cadrul a cât mai multe agenții și departamente.
- Îmbunătățirea performanței – soluțiile AI propuse au efecte pozitive semnificative, măsurabile și scalabile asupra rezultatelor de bază ale agențiilor.
- Accesibilitatea – soluțiile AI propuse asigură eficiență și rezultate pozitive, fără a provoca perturbări sau dificultăți pentru utilizatori.
Cele mai ingenioase soluții, adaptate pentru departamente diverse din cadrul Publicis Groupe România, au avut în vedere direcții precum: realizarea mai rapidă de storyboard-uri, previziuni media personalizate, producție video rapidă pentru comunicare internă, prezentări mai atractive pentru clienți, sau un asistent bazat pe AI pentru departamentul de HR.
Aflat în juriul competiției AI Hackathon, Matt Marcus, CXO, Le Truc & Publicis Agencies NA, a declarat despre această inițiativă și despre proiectele pe care le-a evaluat: ,,Oricât citești despre un subiect și oricât testezi un instrument, întotdeauna vor fi lucruri noi de descoperit. Este un adevăr care definește perfect experiența mea ca membru în juriul competiției interne AI Hackathon – o oportunitate minunată să descopăr o mulțime de idei și soluții pentru industria noastră, care nu sunt doar practice, ci și extrem de ingenioase. Cred cu tărie că astfel de inițiative au un potențial enorm și duc la un real progres al industriei creative”.
Cu toate că, un singur proiect înscris în competiție a fost declarat câștigător, nenumărate alte soluții deosebit de interesante, practice și eficiente au impresionat juriul și echipele participante. Astfel, începând cu luna mai 2023, fiecare agenție din Publicis Groupe România va implementa propriile proiecte înscrise în competiția internă AI Hackathon pe care le consideră cele mai utile și relevante pentru propria activitate. În acest demers, agențiile se bucură de întregul sprijin al Grupului, care asigură licențe pentru instrumentele de AI solicitate. Astfel, experții din toate agențiile și departamentele Publicis Groupe România pot testa încă de la început cele mai noi tehnologii și pot vedea ce anume funcționează cel mai bine pentru clienții lor, adaptându-se permanent la schimbare și la cerințele pieței.