- Moldy Whopper, record de 10 creioane la D&AD 2020
- Campania este un proiect unic gestionat de către trei agenții: INGO Stockholm, David Miami și Publicis (România și Spania)
- Publicis Bucharest este a treia agenție de publicitate din lume în Clasamentul D&AD 2020
- Este primul Black Pencil care ajunge în România
Campania Burger King “Moldy Whopper” creată de Publicis (România și Spania), INGO (Stockholm) și David (Miami), a câștigat în total zece premii – inclusiv mult râvnitul Black Pencil – la D&AD Awards, cea mai prestigioasă competiție globală ce premiează creativitatea. Premiile “Moldy Whopper” de la D&AD au inclus un Black Pencil (în PR) și patru Yellow Pencils la categoriile Art Direction, PR, Press & Outdoor; alte patru Graphite Pencils au fost câștigate la Integrated, Art Direction, Media, și Film Advertising, precum și un Wood Pencil pentru Art Direction.
Burger King a realizat o campanie integrată, globală, absolut surpinzătoare, care are în prim plan faimosul Whopper acoperit de mucegai. Campania este rezultatul muncii a trei agenții: Ingo (Stockholm), David (Miami) și Publicis (birourile din București și Madrid).
Jorg Riommi, Chief Creative Officer Central Eastern Europe & Romania:
Sunt extrem de fericit și onorat de această realizare rară: Black Pencil D&AD este într-adevăr un fel de unicorn în lumea creativă, atât de rar și aproape imposibil de atins – întocmai cum afirma și președintele D&AD, Kate Stanners.
Și mai rar este acest proiect, deoarece este cu adevărat unic: o colaborare incredibilă între Publicis România și Publicis Spania cu Eduardo Marques, Ingo Stockholm și David Miami, sub conducerea inspirată și îndrăzneață a lui Fernando Machado, Burger King Global CMO, adevăratul geniu al acestui incredibil set-up și proiect. O echipă fenomenală, care merită să fie felicitată încă o dată.
Ideea îndrăzneață, subiectul puternic și atenția enormă pe care a primit-o campania odată ce a fost lansată, au creat una dintre cele mai puternice campanii de comunicare globală a Burger King din ultimul deceniu și, probabil, o referință memorabilă în istoria companiei. Sunt mândru că atât Publicis România, Publicis Spania și Publicis Groupe NCE, dar și eu, suntem o parte din acest succes. Acest lucru certifică, încă o dată, experienț
Publicis Groupe și poziția noastră de lider în creativitate pe harta lumii. Este o reconștientizare a faptului că nimic nu este imposibil, că orice poate fi realizat prin multă muncă, pasiune, dedicare, cu scopul clar de a ținti tot mai sus, indiferent de unde te afli pe glob.
Campania câștigătoare explică inițiativa Burger King de a folosi ingrediente proaspete, lucru dovedit într-un experiment în care un burger Whopper este analizat pe parcursul a 35 de zile în timp ce mucegăiește – o practică mai puțin frecventă în industrie. De la chiflă la ceapa proaspăt feliată, roșii, salată verde și 100% carne de vită, imaginile prezintă mucegaiul care crește pe fiecare parte a burger-ului iconic. Campania revoluționară face referire la numărul de zile care trec de la prepararea sandwich-ului și un copy inedit: „Frumusețe fără conservanți artificiali”.
Promovând excelența în design și publicitate din 1962, D&AD, organizație non-profit, este cunoscută pentru premiile sale anuale, Pencils D&AD. Într-un moment în care premiile din industrie sunt atât de abundente încât valoarea lor este adesea depreciată, statutul și integritatea unui Pencil D&AD nu au fost niciodată un dubiu. În timp ce mulți alți organizatori de premii tind să se asigure că fiecare categorie are un câștigător, premiile D&AD nu au fost niciodată oferite dacă lucrarea nu a fost suficient de bună. Cea mai înaltă distincție acordată de D&AD, Black Pencil, nu este neapărat acordată în fiecare an. Potrivit unui observator din industrie, odată câștigată o astfel de distincție, drepturile tale de câștigător vor fi atât masive, cât și eterne. Altfel spus, un creion D&AD este echivalent cu „înnobilarea” unei cariere.
2020 a fost un an cu adevărat excepțional pentru competiție: au fost oferite patru Black Pencils și 68 Yellow Pencils. În total, în cele cinci luni de jurizare, în competiția la care participă 75 de țări s-au înscris în total 20.000 de lucrări pentru 34 de categorii.