Constanța, Prahova și Timiș, în topul județelor cu cele mai multe aranjamente vândute
Potrivit FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline din România, locuitorii din provincie generează mai bine de o treime dintre vânzările online de flori.
Cele mai multe achiziții, 55% din totalul comenzilor din afara Capitalei, se fac în județele Constanța, Prahova și Timiș. Cereri sunt și în estul și centrul țării, unde FlorideLux vrea să introducă livrările în aceeași zi, cu peste 100 de florării locale integrate în rețeaua FlowersNET.
De la începutul anului, când FlorideLux a lansat FlowersNET – rețeaua dedicată florăriilor locale – grupul a atras peste 100 de parteneri. Din totalul livrărilor la nivelul rețelei, 75% au fost făcute în 5 județe ale țării, respectiv Constanța și Prahova, fiecare cu o pondere de 20% din achiziții, Timiș, cu 15%, și Argeș și Neamț, fiecare cu câte 10% din totalul florilor și cadourilor vândute.
Grupul acoperă aproximativ 60% din teritoriul țării cu livrările same-day și vrea să se extindă și în alte județe, precum Iași, Brăila, Galați, Harghita, Suceava, Caraș-Severin sau Teleorman, care au multe solicitări de livrări de flori și cadouri, dar nu și francize FlorideLux.
”Vrem să formăm o rețea națională prin care să asigurăm livrarea în aceeași zi. Până la finele anului avem în plan atragerea a peste 100 de florării locale și nu ne oprim aici. Am făcut un pariu cu noi înșine, acela de a transforma industria de profil și a-i ajuta pe toți din țară care se luptă să supraviețuiască, și suntem siguri că împreună vom reuși”, declară Marius Dosinescu, CEO și Fondator FlorideLux.
Conform datelor FlorideLux, dacă la nivel european vânzările florăriilor ajung la circa 150.000 de euro anual, în România, acestea sunt de cinci ori mai mici, în provincie. În acest context, FlowersNET poate genera rulaje mai mari cu până la 20% pentru membrii înscriși.
”Aderarea la rețea poate aduce sute de comenzi, de circa 5.000 de euro anual, iar cifrele urcă și mai mult în orașele mari. Estimăm că vânzările prin FlowersNET vor crește cu 30%, în 2017, pe măsură ce clienții se obișnuiesc cu livrările same-day în provincie, inclusiv duminica”, completează Marius Dosinescu.
Potrivit acestuia, comenzile florăriilor locale sunt în creștere, pentru că tot mai mulți români vor livrări în aceeași zi. Ținta pentru următorii doi ani este ca 20% din veniturile grupului pe segmentul same-day delivery să provină din FlowersNET, iar ponderea comenzilor din provincie să depășească 50% din total.
Proprietarii de florării clasice, ateliere, tarabe, dar și floriștii sau florarii liber profesioniști cu întreprindere individuală pot accesa softul FlowersNET pentru a primi comenzi. Aderarea la rețea necesită doar un smartphone sau un calculator, fără alte costuri suplimentare de înscriere.
Din contravaloarea comenzilor pentru partenerii locali se rețin comisioane de 30% – 40%, astfel încat valoarea florilor și cadourilor pe care aceștia le livrează în regim same-day echivalează cu prețul din florărie. Alertele de livrare ajung la ei în timp real, prin e-mail sau SMS, iar expedierea se face pe o rază de maxim 20 km, în intervalul 9.00 – 18.00, la 2 – 4 ore de la plasarea comenzii.
”Sunt foarte mulțumit de parteneriatul existent. Era de așteptat pasul acesta și ne bucurăm că a venit din partea FlorideLux.ro. Prețurile pe care le primim pentru produse, în rețea, sunt profitabile și ceea ce mă mulțumește este seriozitatea și pregătirea tuturor angajaților. Operatorii sunt foarte bine pregătiți și colaborăm fără probleme. Un punct în plus sunt produsele unice și foarte diferite față de cele pe care le au concurenții de pe piață. Este o initiațivă bună și sperăm la o colaborare de succes și de lungă durată”, declară Arsene Cristian, Managerul Florăriei Adalexa din Curtea de Argeș, unul dintre partenerii din rețea.
”Relația dintre noi și cei de la FlorideLux.ro, prin rețeaua FlowersNET, este una de colegialitate, un parteneriat de succes. Sunt foarte mulțumită de colaborare și este o provocare zilnică pentru noi. Produsele sunt speciale și fiecare în parte mă binedispune, pentru că reușesc să realizez produse noi și frumoase”, completează și Lavinia Ciomu, Managerul Florăriei Flori de Doină din Constanța.
Mai multe detalii despre rețeaua FlowersNET: