• Volkswagen Autovehicule Comerciale prezintă prototipul unei noi generaţii de modele pickup
• Prototipul de pickup oferă perspective
interesante pentru anul 2009
• Volkswagen Pickup cu dotări speciale pentru salvamar Volkswagen Autovehicule Comerciale prezintă în premieră mondială prototipul unui pickup inovator din clasa de 1 tonă. Acest prototip – în imagine ca vehicul inteligent de intervenţie pentru operaţiuni maritime – oferă o perspectivă asupra celui de-al patrulea grup de segment de produse realizate de producătorul de autovehicule comerciale. Primul pickup din această categorie realizat de un producător precum Volkswagen important va impune noi standarde în acest segment. Pieţele principale pentru seria viitoare sunt America de Sud, Africa de Sud şi Australia; datorită versatilităţii lor, modelele pickup se află la mare căutare. Producţia noului pickup va începe din toamna anului 2009 la fabrica Volkswagen „Pacheco“ din Argentina.
Echiparea acestui prototip de pickup cu patru uşi şi patru locuri a fost concepută în urma discuţiilor intense cu reprezentanţii serviciilor de intervenţie şi cu specialiştii concernului în domeniul vehiculelor de intervenţie. Ca versiune „Search and Rescue“(SAR), este conceput pentru a oferi suportul in caz de accidente în beneficiul înotătorilor şi a surferilor. Este astfel un autovehicul pentru salvamari utilizat pe multe plaje importante din lume. Modelul pickup conceput de Volkswagen – cu cabină dublă şi tracţiune integrală – se recomandă prin excelenţă pentru astfel de intervenţii graţie conceptului tehnic de bază.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a creat un pickup inovator. Prototipul care măsoară 5,18 metri lungime nu are la bază platforme deja existente pentru alte modele ale concernului. Se remarcă însă sinergii între produse. Astfel, vor fi utilizate propulsoare turbodiesel Common.Rail (TDI) foarte moderne, puternice şi, în acelaşi timp, economice, de ultimă generaţie. Până în prezent nu există niciun pickup care să valorifice avantajele unice în domeniul consumului şi al emisiilor oferite de propulsoarele cu injecţie directă pe benzină şi motorină concepute în principal în Germania. Modelul pickup conceput de Volkswagen va fi primul care va respecta aceste cerinţe.
Şi designul studiului a pornit de la zero. Modelul pickup transpune în practică noul ADN al designului Volkswagen, prezentat pentru prima dată de către divizia de autoturisme a concernului cu privire la Scirocco şi la cea de-a şasea generaţie lansată recent a modelului Golf. Prototipul de pickup este primul vehicul comercial produs de Volkswagen, care prezintă liniile acestor elemente principale de design . În acest sens, directorul de design al concernului, Walter de Silva, afirmă: „Am creat o suita de elemente principale care pot fi descrise ca ADN istoric. Noile linii de design de succes pentru modelele Volkswagen vor prelua acest ADN şi vor lăsa o impresie cunoscută, dar, totodată, inovatoare în ochii privitorului.“
Obişnuit, dar, totodată, nou – aceasta este interpretarea care se aplică şi pentru prototipul modelului pickup. Aspectul obişnuit este reprezentat de suprafeţele marcante şi bine conturate ale caroseriei. În acest context se accentuează de exemplu conturul de deasupra mânerelor portierelor, considerat o linie caracteristică de către Klaus Bischoff, directorul de design responsabil pentru marca Volkswagen. Această linie împarte evident, pe de-o parte, suprafeţele portierelor şi ale geamurilor. Pe de altă parte, ca element de noutate şi în acest fel mai pronunţată, linia porneşte de la montantul posterior al modelului pickup, continuă de-a lungul portierelor şi ajunge la aripile faţă şi bara de protecţie. Este o linie care conferă un contur specific întregului model . O atractivitate remarcabilă este conferită de elementele de design, între care se numără linia orizontală fără compromisuri a grilei radiatorului cu emblema VW integrată, precum şi farurile perfect adaptate. Acestea conferă secţiunii frontale cu o lăţime de 1,9 metri un aspect impresionat, dar, în acelaşi timp, atractiv. La capitolul lăţimii, modelul pickup punctează şi în secţiunea din spate, la nivelul suprafeţei de încărcare: spre deosebire de modelele care reprezintă concurenţa directă, în acest caz este posibilă şi încărcarea pe lungime a unui euro-palet.
O perspectivă inovatoare asupra unui model produs de Volkswagen Autovehicule Comerciale este oferită de asemenea de caracteristicile specifice de pickup ale prototipului. Se remarcă şi execuţia foarte robustă a tuturor reperelor caroseriei. Aspectul acestui prototip este marcat în special de detalii, de exemplu pasajele proeminente ale roţilor, execuţia carismatică a montantului posterior (cu o trecere prin linii continue în secţiunea din spate), lonjeronul de întărire a plafonului caroseriei la nivelul elementelor laterale ale suprafeţei de încărcare şi clapeta spate cu marca VW integrată
Prototipul de pickup conceput de Volkswagen Autovehicule Comerciale a fost realizat fără compromisuri ca automobil destinat salvării de vieţi. Un exemplu la exterior: se remarcă modulul foarte plat şi aerodinamic al plafonului cu girofar albastru cu proiector integrat pentru operaţiunile de căutare, cu posibilitatea orientării electrice a acestuia în toate direcţiile din interior şi cu ajutorul telecomenzii. În mod suplimentar, girofarul beneficiază de un sistem performant cu leduri care iese în evidenţă în timpul zilei. O funcţie similară cu funcţie de semnalizare intermitentă (ca lumină albastră) este activată la acţionarea sistemului şi la nivelul semnalizatoarelor faţă şi spate; din acest motiv, funcţia efectivă a semnalizatoarelor faţă a fost integrată în compartimentul de montaj destinat proiectoarelor de ceaţă în secţiunea inferioară a barei de protecţie. Suplimentar, în bara de protecţie faţă este montat un troliu. La acestea se adaugă numeroasele dotări oferite de interior, respectiv de platforma de încărcare.
Iată un scenariu posibil pentru o intervenţie specifică cu ajutorul modelului pickup SAR: centrala de coordonare a intervenţiilor transmite mesajul că un surfer se află în dificultate, de exemplu în largul coastelor Australiei. Este cunoscută zona extinsă a plajei Bondi din care a pornit acest surfer, dar şi locul în care se află în apă. Prin localizarea apelului de către centrala de coordonare a intervenţiilor, datele GPS corespunzătoare poziţiei respective sunt memorate în sistemul de navigaţie al acestui pickup – şi nu este un film science fiction. Sistemul de radionavigaţie este controlat cu ajutorul unui touchscreen multifuncţional, precum şi a unităţii de comandă Infotainment de ultimă generaţie. Este integrat un mod suplimentar o staţie radio CB, precum şi un meniu pentru toate funcţiile de climatizare. Afişajul sistemului permite o vizibilitate şi o utilizare ideală pentru şofer şi pasager, fiind dispus în secţiunea superioară a consolei centrale. Suplimentar faţă de reprezentarea sub formă de hartă şi pictograme, există şi posibilitatea de a valorifica imaginile obţinute prin satelit. La nivelul inferior sunt dispuse tastele pentru efectuarea setărilor corespunzătoare trenului de rulare şi pentru tracţiunea integrală (de exemplu blocarea diferenţialului). Graţie navigaţiei offroad, salvamarii ajung foarte repede la locul de intervenţie. Pentru orice situaţie, în secţiunea superioară a planşei de bord se află şi o busolă.
Concluzia: şi pe parcursul acestei intervenţii, acest pickup oferă o asistenţă superioară în comparaţie cu orice alt model. În secţiunea frontală, în consola mediană, care include şi scoica de încărcare a telefonului mobil, sunt integrate două staţii radio mobile CB; alte două sunt poziţionate în partea din spate a cabinei duble. Lângă scaunele din faţă se află şi lanterne puternice. De asemenea, în consola centrală dintre scaunele faţă şi scaunele individuale din spate sunt prevăzute două sisteme mobile de navigaţie. În imediata apropiere: o trusă cu medicamentele esenţiale pentru acordarea măsurilor de prim ajutor, un defibrilator, precum şi un binoclu. În partea din spate a plafonului sunt ancorate două căşti de protecţie pentru ape cu curenţi puternici. În faţa lor, la îndemâna şoferului şi a pasagerului, sunt prevăzute comenzile pentru girofar şi semnalul sonor. În consola plafonului sunt plasate şi difuzoarele sistemului de telefonie mobilă. Interiorul rezistent la apa sărată a fost conceput astfel încât să permită spălarea, fiind posibilă o curăţare foarte rapidă după utilizare: scaunele sunt acoperite cu neopren, iar tapiţeria cu fermoare permite îndepărtarea şi curăţarea acesteia în orice moment. De asemenea, în portiere au fost integrate dungi reflectorizante care garantează accesul şi coborârea în siguranţă; în principiu, acest pickup poate fi reperat de la mare distanţă şi pe întuneric graţie suprafeţelor reflectorizate de mari dimensiuni.
Platforma de încărcare a modelului pickup cu o lungime de 1,55 metri a fost concepută special pentru a permite utilizarea în regiunile de coastă, fiind posibilă încărcarea şi pe lungime a unui euro-palet. La destinaţie, salvamarii găsesc aici un Jetski SAR special pentru a ajunge fără întârziere la locul intervenţiei. În pereţii laterali ai platformei sunt disponibile veste şi colace de salvare, lanterne, cabluri speciale, extinctoare, pături, iar în peretele spate al cabinei este montat un set de scule. Nu se ştie încă dacă dotările SAR vor fi preluate în producţia de serie. Se ştie însă că Volkswagen Autovehicule Comerciale va lansa acest pickup pe primele pieţe la finalul anului 2009. Începutul este prevăzut pentru America de Sud, Africa de Sud, Australia şi Europa, urmate şi de alte pieţe. In Romania, Volkswagen Pickup se va comercializa din anul 2010.
{mosloadposition user10}